Kritik på ögon :)
Har målat dessa ögon när arbetet i skolan var lite tråkigt. Dom i klassen tyckte att det bruna var finast. :) Men ni får säga vad ni vill. :D Ganska länge sen jag gjorde dom, men tog kortet med mobilen och lyckades inte få in bilden förrens nu.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Jo det är det att om du kolar på ditt eget öga ser du att det har som en liten glob i både inre och ytre vrån. Den har också lite konstiga ögonfransar. ögon brynen är också lite korta. jag medför en bild på ett öga jag gjorde igår, det är bara en snabb skiss på kanske 5 minuter
Att skriva, är att måla med ord...
medarbetare på Fantasy iFokus
Det är bra att du lagt en ton på huden runtomkring ögonen, om du tar en närmre titt på ditt öga i en spegel när du tcknar nästa gång så kommer du lära dig mer. det är fina irisar levande och gnistrande.
Båda ögonen var fina och färggranna! För att göra dem mer realistiska så kan du tänka på att inte göra irisarna fullt så stora i förhållandet till ögat. Det är bra att du har försökt att göra pupillen helt rund och i mitten av irisen, för så ser det alltid ut i verkliga livet. Du har dock glömt tårkanalen (det ser ut som en litet slemhinneveck och sedan en liten knopp i inre ögonvrån, studera ditt eget öga så får du se vad jag menar) och ögonen på teckningen saknar helt de övre och undre ögonlocken. Sedan sitter ögonbrynen för nära ögonen och har en alldeles för jämn form. Ögonbryn brukar alltid vara tjockare mot inre ögonvrån och smalare ut mot yttre ögonvrån. Ögonfransarna är dessutom kortare i inre ögonvrån och längre mot yttre ögonvrån, och de sitter i oftast i klasar istället för enstaka strån. Fortsätt öva, ögonen är en viktig sak att kunna bra när man ska göra porträtt. Lycka till :)

Tyckte det var jätte bra start :D Glöm inte att lägga skugga där liksom vid ögonlocket, så man ser att det går in där :)