Herakais bildtråd
Pluspoäng för fantasifull rubrik, eller vad säger ni? 
Kladdar på lite allt möjligt, så vi får väl se vad som hamnar här med tiden. Nu på förmiddagen har jag klottrat ihop en skiss på en ras jag och min fästman pladdrade ihop över Skype igår natt (fy på mig, man ska inte snacka till fyra på morgonen, även om det är intressant). Jag har en tendens att rita ohyggligt stora, fluffiga svansar på precis allting som har svans, och jag tycker mårddjur har jobbiga öron att rita, så mina krav var "FLUFFIG svans och tofsar på öronen", medan fästmannen älskar mårddjur och tyckte att de i övrigt skulle likna sådana.
Det är alltså meningen att den ska vara skunk/illerlik i kroppen och huvudet, med små förändringar så som att göra den antropomorf, ge den andra öron och ge den plymsvans som en annan långhårskatt. Även därför han vrider sig så mycket i kroppen. Tror detta är den femte skissen eller något; alla de tidigare ville se ut som ekorrar pga öronen och svansen.
Färgen blev lite som den blev; vi diskuterade tickade djur och hur de ter sig på lite håll, men när jag skulle experimentera med det började jag "ticka" honom på fel lager och upptäckte det inte förrän det var för sent att fixa. (Jag borde sluta rita direkt på datorn, gör alldeles för mycket fel…)
Tankar och förslag osv mottages tacksamt.
Gjorde lite huvudskisser med fotoreferenser från Google; det kommer bara sluta med att jag gör allting på frihand och det ser likadant ut iallafall, men det är bra övning. Fortfarande det lurvsvansade lilla odjuret, fast med röd stiftpenna istället för direkt i Photoshop.
Tror jag gillar den som är baserad på skunken bäst; den har lite mer haka. Gillar haka.