Min tråd- bilder
Här tänker jag lägga upp lite bilder. Är inte så duktig men jag älskar att rita och har precis skaffat en wacom bamboo A6 och den funkar bra (har bara haft den i två timmar typ :P). Just nu så använder jag gimp att rita i men jag ska nog skaffa photoshop snart.
Den här första bilden ska föreställa ett slags hardjur eller något sådant, vet inte säkert själv ;) är fortfarande lite osäker på plattan så det kommer nog inte bli några mästerverk som läggs upp här :)

hihi om man kollar på kaninen ( 1# ) sen på den andra ( 0# ) så ser man att det är samma fin !

Tack! :D

Jag har en ny fin Ritplatta som funkar utmärkt förutom när jag håller på med gimp. Då händer det ibland att det helt enkelt inte går att använda ritplattan till att rita med (det går utmärkt att vara på internet eller göra något annat när det händer sådär) utan jag är tvungen att klicka lite med musen på ritbladet eller bland penslarna för att få det att funka igen. Vad kan detta bero på? Är det någon bugg i gimp eller är det jag som råkar stöta till någon knapp? Ibland får jag klicka runt ett bra tag innan det funkar. Tacksam för svar.
Vad bra att det funkar :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Här kommer en liten ödla, gjord i Photoshop CS3 som jag precis har skaffat :). Är inte särskilt duktig med varken photoshop eller med ritplattan så det blev som det blev. För att vara den första teckningen jag gjort i photoshop så är jag ganska nöjd, fötterna blev lite konstiga och det känns som den borde ha ett framben till men det lyckades jag inte rita… Kommentera gärna skuggningen för det var den jag lade ner mest tid på.
Jätte söt ödla! :)

Tack! Jag tycker att det är skojigast att göra vågigt hår så därför blev det så :)
Tycker lejonet blev väldigt fint! Men arbeta gärna med skarpare Kontraster och färger :)
manen är värkligen jätte fin:D
Min blogg: SweGizmo.se

Tack för kommentarerna :)

Nu var det länge sedan jag la upp något här så får väl ta och göra det igen. Den datorn som jag brukar använda till att rita med har gått sönder och massor med bilder är borta. På den här datorn har jag bara tre stycken som jag ritat själv. Jag vet att skuggan inte precis stämmer ihop med figuren men jag är nöjd.

jag gillar lejonet ;)