Lektioner i teckning/målning - skåne?
Någon som vet var man kan hitta kurser i teckning eller målning? :) Eller Var man kan leta?
I närhten av Helsingborg helst..:P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Bjäremålarna har kurser i Norrvikens trädgår med olja, sa dock att vi skulle ha med grafit också då vi använder det mer. Kostar 750:- att delta, om du är intresserad kan du ju gå in på www.Gustavsundin.com. Jag ska själv dit imorgon så jag kan ju skriva om det var bra :)
Kolla på studieförbundens hemsidor! De brukar ju sätta igång i augusti september. De har både dags- och kvällskurser.
Tack för tipsen! :) Har hittat en som verkar ok, ska ringa dit idag. Det braiga är att man inte behöver komma varje gång, med mitt schena (4-veckors rullande schema med natt och dagpass) är det svårt att boka in något..
Jossefin, skriv gärna hur det var :)
Jag vill okså gå på lekioner. Fast då får det bara bli för yngre personer om jag ska gå. Jag är 12 år och vill bli kostnär ^^ Så jag har go tid att träna på. Någon som vet en lektion som jag kan gå på? ^^^
Gärna i skåne för mig okså. Finns det någon i: Lund, malmö eller lomma? ;)
#4 Jag är bara fjorton, du behöver inte alls gå i en yngre grupp! Skulle inte tro att det är så många 14 åringar dit jag ska. Fråga kursledaren om man behöver va en viss ålder så tror jag det löser sig :)
#5 okej, men var går du?
#4 Du kan ju försöka hålla koll på biblioteken runt loven. En av mina gamla klasskompisar från Serieskolan vet jag har blivit anlitad av bibliotek för endagskurser i mangateckning och liknande under skollov, i synnerhet de kortare loven. Samma sak, skulle jag tro, med fritidsgårdarna. Serieskolans sommarkurs ska vara trevlig, den med, men jag tror den har en lite äldre målgrupp, och det gäller ju att man är intresserad av just serieteckning snarare än bara illustration, då.
Kommunala bildskolan (eller liknande, kommer ihåg så dåligt…) i Lund gick jag på en massa år, och det tyckte jag var mycket givande, så det kan du ju försöka kolla upp. De håller lektioner under terminerna, så det gäller att du kan ta dig dit efter skolan en dag i veckan, men antar att andra kommuner kan ha något liknande de med.
#7 okej, men jag kan annars kolla på google om jag hittar något. ;)

om det finns medborgarskolan där, så är det ett jättebra ställe :) där brukar det finnas en hel del kurser, gjorda av skickliga konstnärer. och så finns det för det mesta i många olika åldersgrupper.
#9 okej her de en hemsida?

jo : http://www.medborgarskolan.se/templates/pages/LocalityPage.aspx?lid=1283
och det finns i helsingborg också :) du kan ju titta?
#11 jag ska fråga mina föreldrar för jag har hittat i helsinborg. Om jag inte får så får jag fråga om jag kan hjälpa till att betala :)
Imorgon ska jag ta en lektion! :D
Lycka till :-)
Tack :)