Äntligen klar!

Hade hög iso så bilden blev väldigt kornig ser jag nu :S Men strunt i det :D
Vem ska det föreställa?

Hugh Jackman i Australia. Jag har alltid det problemet. Ingen av mina porträtt blir lika motivet, inte så klockrent iaf.
Okej, jag har inte så jättestor koll på honom. Likhet är en av de svåraste men viktigaste sakerna när man ritar. Det är mitt högsta mål. Det spelar ingen roll hur fint jag ritar ifall det inte blir likt. Jag gör ju dessutom barnporträtt till föräldrar och morföräldrar, och då är det superviktigt att likheten är klockren. Det finns inget riktigt knep för att bli bra på att rita likt, mer än att öva och öva. Fast jag kan ju berätta att jag alltid börjar med ögonen och håller på med dem tills jag fått en god likhet. Själen sitter verkligen i ögonen, och när man fått dem rätt så känns allt så mycket lättare sen.

haah det var det jag trodde XD . det syns klart . men var rädd att det kanske inte var det , så att jag kanske skulle säga fel 

Du har fått honom att se lite barnsligare ut än vad han gör i orginalutförande :)
Carpe Diem
Mycket fint :)
Jag tycker inte att likhet är det viktigaste.. men så är jag också mycket dålig på att få något porrättlikt, ch ritar i princip enbart efter min egen fantasi..:P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#7 Likhet är det viktigaste när man som mig ritar porträtt. Jag har realismen enda ut i fingerspetsarna och älskar den traditionella konsten. Så är det bara. Men självklart är inte realism och likhet ett mål för alla. Talade bara utifrån mig själv, men det kanske var lite otydligt formulerat.
Ja, när man tecknar porträtt ja, då är det så klart viktigt. :)
Sen är inte likhet och realism heller alltid samma sak.. jag eftersträvar tex realism, men inte kan jag påstå att mina drakar eller enhörningar är porträtt lika någon :P
#9 Jag vet inte om jag uppriktigt tycker att man kan kalla en tecknad drake eller enhörning realistisk, eftersom varken drakar eller enhörningar existerar. För mig är det inte realism, utan helt enkelt fantasiteckningar. Det betyder inte att fantasiteckningarna inte kan se verkliga ut, men realism tycker jag inte att det rör sig om.
#10 Jag anser dock att realism är när något ser verkligt/realistiskt ut. En riktigt realistisk fantasy teckning ska kunna få dig att nästan tvovla på om drkar verkligen inte existerar ;)
Lyssna på ordet ''fotorealism'' som ofta används om bl.a. fantasy bilder.. det betyder inte att bilden är en exakt kopia av ett foto, utan att den hade kunnat vara ett foto…
Håller med Zabbio angående realism …
Tyckte han var jättecool :) Kul att du provade en lite anourlunda kändis med western/cow boy tema? :D

#13 Tack :)
#14 Varsegod :) Sökte på han på google i bilder, hittade en bild som du såg ut att ha gått efter, det var väldigt likt :D dock tycker jag du borde gett han en aning längre ansikte, det du målade såg lite för runt ut om man snackar likhet ;)

#15 Ja, jag vet :) Men det var ett tag sen jag gjorde den. På bara den här tiden kan jag säga att jag har utvecklats en massa :)

hihi, jag gillar inte realism, kanske för att jag suger på det men xD Roligare att rita typ clowner, och göra om dom så det inte alls blir den rätta anatomin ^^,
Jag tycker att det var likt iallafall :D

Jättefin :P