Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-människor
Läst 5402 ggr
Noa-Nisse
0

kändisbild

Hej! nu fick jag rätt på Håret! :)

lite kritik kanske? hoppas ni ser vem det är!? har ritat den med en helt vanlig wacom bamboo a6 i ps.

det är den första människobilden som jag ritat riktigt seriöst. och är faktiskt störtnöjd! det ända jag har och klaga på är väl bakrunden Obestämd ganska tråkig och ganska dålig…

aja jag vill iallafall ha mycket kriti!

mvh Johanna! :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

ZorroR
0

Sjukt snygg!

nadnadiine
0

Grymt jättecool!

[Popcorni]
0

Att man bara kan rita så bra! Oskyldig

[Buppie]
0

Superfin!!  Ser ut som ett foto!  Hur kan man rita så bra? :O

Noa-Nisse
0

Tack alla! :D

inegn kritik? :) jag vill ha!! :D

[Sadri]
0

hur lång tid tar det att teckna en sån porträtt i ps? Jag tecknar själv ansikten men med blyertspennor på ritpapper.

Är bara lite nyfiken att jämföra tiden.

För övrigt så var det fint gjort

raggydoll
0

Ja, det blir intressant att höra tidsskillnaden. Och även, ifall du ritade "frihand" på datorn eller använde någon form av stödlinjer eller hade ett foto som grund. (Jag förstår att du ritat från ett referensfoto, men jag menar ifall du haft fotot öppet i ett annat fönster eller ifall du haft fotot som ett första lager. Har ingen koll på hur man går tillväga när man ritar digitalt, därav frågorna). 

Tycker det är bra. Det enda jag kan anmärka på är att skuggorna inte smälter in fullständigt och att det är för hårda kanter, exempelvis vid axlarna. Kanske hade du också kunnat bearbeta överdelen av klänningen (?) lite mer. Hade gärna sett att du lagt upp bilden i ett större format så man ser detaljerna bättre, då går det lättare att ge adekvat kritik.

#6 Sadri, du tänker väl inte överge oss traditionella konstnärer nu och bli modern digital konstnär? *slår dig på fingrarna* Tungan ute

JossefinD
0

Skitsnygg :D Angelina Jolie elr?

[Sadri]
0

#7 "Sadri, du tänker väl inte överge oss traditionella konstnärer nu och bli modern digital konstnär? *slår dig på fingrarna"

hehehe du har inget att ora dig för Kerstin, jag kommer att fortsätta teckna med mina blyertspennor på helt vanligt"fysiskt" ritpapper ;)

Jag är bara nyfiken på tidsåtgång och hur de moderna konstnärerna tecknar digitalt. Jag är också nyfiken på om det är ritat på frihand eller om en bakgrundsbild har legat som ett lager och man har målat på den bara?

Noa-Nisse
0

hm tiden. det är svårt att säga.. jag började med den förra månaden sen har jag ritat lite då och då när jag ville/kännde för det. och även när jag ritat på teckningen så har jag fummlat med allt annat tänkbart samtidigt typ varit inne på youtube, gått och hämtat nått att käka. ja you name it ;P så därför har jag själv ingen som helst aning om tiden, tyvärr.

kan väl bara säga att det tog Lååååång tid :P

#7 ja du såg precis det jag också tänkt på. jag visste inte vad jag skulle göra med bikini'n (stavning?) och jag håller med dig på det du säger :) det kundejag gjort bättre ^^

hm, jag ritar i ps och sen har jag en bild i ett bildvisningsprogram brevid. jag klickar upp typ den bilden hela tiden för att se hur t.ex. skuggningen ligger, hur ett visst streck ligger eller hur ljust eller mörkt det ska vara på vissa ställen.. svår att förklara men hoppas ni förstår ^^

#8, yes rätt gissat! :)

[Linsenhejhej]
0

Riktigt bra teckning, superbra jobbat!

SweGizmo
0

WOW:D gud vad snyggt målat.

Min blogg: SweGizmo.se

JeZZifelt
0

Sjukt fin! :D
Skulle bara, som raggydoll säger, vilja se bilden i lite större format så man kan se alla detaljer bättre. :)

idisen95
0

jag har en ny sak men jag vet inte om det ska va så men näsabn ser lite kort ut om du förstår

Noa-Nisse
0

#14. hm förstår inte riktigt hur du menar :P

tack alla! :) nja bilden blir bara så kluddig i stort format tyvärr. vet inte om det är iFokus eller något annat. även fast jag förminskar den så.. tyvärr.

NeverStop
0

Det finns in kille på youtube som heter Macpulenta… Han ritar exakt som dig.. altså Photokvalité på teckningen.. hans teckningar brukar ta 5 - 6 timmar låg tid att göra, rakt av asså skriver han i alla fall :P

http://www.youtube.com/user/macpulenta?blend=1&ob=4

^^

Jonjon
0

Grymt!!!

Glorious
0

Helt fantastisk måste jag säga :) Men det är en grej jag tycker du kunnat förbättra, eftersom allting är så detaljerat så tycker jag då att klänningen/korsetten hon har eller va det är ser så enkel ut, liksom bara svart kludd :p formen är väll bra men jag tycker du kunna ge det lite mönster, skrynkler, spets eller skuggor :) så det liksom blivit lika detaljrikt o gått ihop mer till det andra :D

Mimmie94
0

Skit bra! jätte likt :D Om du orkar nån gång skulle det inte vara fel med en bakgrund ;)

Hopoksia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade denna, måste ha varit förlagan

Birke
0

Måste bara säga att det absolut inte finns ngn negativ kritik att ge ;D Gjord på data va?

Schnigel
0

wooow vad snygg! Håret ser verklugen ritkigt ut! :D

moonsi
0

jätte fin :-)