Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 2172 ggr
Equipage
0

Kopiera bilder

Jag har börjat ta upp tecknadet igen och kom fram till att det skulle vara bra att kunna kopiera bilderna. Tyvärr brukar det inte bli nå vidare bra resultat i vanliga kopiatorer så jag tänkte fråga här om det är någon som har erfarenhet eller tips av att kopiera bilder så kopiorna blir lika som orginalet.

Zabbio
0

Vad är det för slags bilder?

Scanna och skriv ut? Så kan du ju redigera bilden i tex photoshop så att de får rätt nyans m.m. när du skrivewr ut den. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Equipage
0

Blyertsteckningar är det. Problemet är att även om man får det att se bra ut på datorn så vet man inte hur det blir när man skriver ut den.. Vår skrivare verkar behöva större Kontraster..

Men det borde ju finnas något bra ställe inne i stan med en "riktig" kopiator. Man kan ju i alla fall se vad det kostar..

herakai
0

Just Nu tror jag gör den typen av reproduktioner; är där jag brukade beställa mina tills jag fick en bättre skrivare (fast nu så var mina redan scannade på dator och jag bara beställde utskrifter, så jag vet i ärlighetens namn inte om/hur det blir om du ber dem reproducera en pappersförlaga). Finns även ett ställe som heter Fotocenter i Lund där jag fått större grejer kopierade när en beställare bad om det.

På Just Nu fick jag betala 50kr för en färgutskrift om jag kommer ihåg rätt, och det går ofta på ungefär de summorna. Kan inte komma ihåg just nu vad det gick på på Fotocenter.

Choklad
0

Förr i tiden gjorde man egna kopieringspapper…på baksidan av orginalets papper så svärtade man ner med en kolpenna ( eller liknande) Sedan lade man orginalet på ett nytt papper, fyllde i konturerna på det och när man var klar så lyfte man bort orginalet ..och så hade man en kopia.

Man kan också sätta orginal och med ett tomt papper över, mot fönsterrutan och på så sätt rita av

Eller om man skaffar sig ett ljusbord..det kan man lätt göra själv..

U R us

Rozzy
0

Vad ska du anv de till?

Hur många?

När du säger "stan" vad menar du då för stad?

Zabbio
0

#2 Det löser du lätt genom att höja kontrasterna mer än du tror att du behöver. Prova ''curves'' om du har photoshop. Det är ju relativt billigt att prova sig fram med en vanlig skrivare och kopieringspapper och sen vet du ju ungefär hur mycket du behöver mörka bilderna för utskrift.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Equipage
0

#3 Tack för tipsen. Ska kolla upp på en gång!

#4 Jo, det har man ju använts sig av några gånger till enklare projekt. men nu när det finns modernare tekniker föredrar jag nog dessa ^^,

#5 Jag vill kunna ge bort/sälja men samtidigt ha kvar en själv. Alltså vill jag inte 100-tals (; Jag har inget sepciellt än så länge utan man får väl se när det behövs. Antagligen blir det ingenting innan hösten hur som hellst.
Hehe, jag är så van vid att bara prata med människor här hemma :P Stockholm var staden jag menade.

#6 Ja, det är väl en ganska enkel lösning egentligen:P Det är bara tålamodet man måste ha i början när det bara blir fel varje gång Oskyldig

Rozzy
0

Jag har ett ljusbord från ikea det är toppen!