Sida att lägga upp bilder på?
Vilken sida använder ni för att lägga upp er bilder på, om ni gör det? En egen hemsida eller något som typ devaintart? Vill gärna ha lite tips om vad som rekommenderas…
Det måste vara en sida där bilderna får vara kvar, om någon inte fattade det :P
Jag har bilddagboken för jag fotograferar mycket :) men jag sparar bilderna i en fil på datorn också. Sen är mamma så noga med att alla teckningar (även dåliga och misslyckade) ska läggas i en fil och sparas.
Jag använder bilddagboken, deviantArt och Flickr.
Jag är inte aktiv på att lägga ut bilder, så allt sparas i mappar här på datorn.
Jag använder www.elftown.com eftersom jag varit medlem där länge och även admin, ett av de första communities jag blev medlem i. Där kan vem som helst lägga upp bilder sm är max 500x1000pixels, och om man sköter sig är det lätt att få rättigheter att ladda upp större bilder. Man kan även göra sidor/wikis och välja om de ska vara offentliga eller bsara för medlemmar eller bara för utvalda vänner m.m. Finns forum och annat.
Bilderna finns alltid kvar. Det är ingen plats man har bara för att ladda upp, men det är ändå ett utmärkt ställe att ladda upp och visa upp bilder på :)
Exempel på wiki: Zabs Art 5
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
deviantart.com är väll bra??
Min blogg: SweGizmo.se
Jag laddar mest upp bilder på bilddagboken ;)
Jag tycker att deviantart är en bra sida. Det är lätt att ladda upp sina bilder (så länge man inte vill ladda upp massor av bilder samtidigt). Sen är det trevligt att få och ge kommentarer.
Jag har hört så många som klagar över att deras bilder blivit stulna på deviantart att jag är lite reserverad. Fast den risken finns ju förstås alltid. Intressant att höra era tips dock!
Man kan ju alltid välja att sätta en vattenstämpel på när man laddar upp dem på deviantart ^^
#8 Ja, det är alltid en bra idé, oavsett vart man laddar upp sina bilder.
Okej, tack för svaren :D Får väl fundera lite…

#3 är det nån avgift om man vill bli medlem på elftown?:)
Beror på varför/hur jag vill lägga upp bilderna.
Har några "exempelbilder" samt alla bilder jag gör i konstbyten på min egen hemsida/domän.
Laddar upp största delen av min färdiga konst på en sida som heter VCL för antropomorfisk konst, eftersom det är det jag främst sysslar med.
Saker som inte passar på VCL men som jag ändå vill t.ex. visa i min LiveJournal, och som inte har sexuellt innehåll, laddar jag upp på Photobucket. Photobucket är inget vidare som galleri, men tycker det är helt okej som bildlagring. (Jag använder inte gallerifunktionen alls, men man KAN göra det.)
Passar det inte på någon av ovanstående brukar det variera från gång till gång vad jag gör av grejerna. Vissa slutar det med bara blir mailade till fästmannen och ingen annan egentligen ser dem.
DeviantART och liknande sidor är jag inte alls särskilt förtjust i, då jag tycker att fokus på att få "watchers" och favoriter gör det till en popularitetstävling. Vilket jag personligen finner ganska motbjudande, i synnerhet då det inte alltid är de som mest förtjänar det som blir mest populära. (Här känner man sig lite som sura tanten, haha!)
#11 Nej, det är ett helt gratis community :) Men man måte bli godkänd (dvs skriva ett par rader i sin bio, helst utan netspeak och så på engelska) ch det kan ta några dagar.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

# 13 aha, bra bra :)
DeviantART använder jag, himla bra sida :)

#15 är medlem där, men fattar ärligt talat inte så mycket xD