Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 1150 ggr
KallaMigMimmi
0

Förstår ni mig?

Jag skriver ett projektarbete om konst på ett "djupare plan" Dom här raderna är början till slut diskusionen i arbetet. Jag skulle villja veta om ni få ut något av det jag skrivit? eller om jag är på för djupt vatten..

Konst Konst kan utryckas på många sätt. men ofta inte det vi tänkt oss, vi har alltid synpunkter. Formuleringen "konst är inte subbjektiv" svarar jag "konst är abstrakt" det är vad betraktaren ser i målningen som är det enda rätta. Även om det inte är det samma som utgångspunkten så har betraktaren alltid det sista ordet. men konsnären vill inte böja sig efter betraktaren utan följer sin egna personliga tolkning av bilden så att bertraktaren kan se vad villjas se, och då uppnås den fantasi och kriavitet som konstnären velat sammanlänka.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

KallaMigMimmi
0

Haha=D förstog väl det ingen vågar svara. nejdå! jag ska inte använda den tyckte bara det lät smart:Phaha

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Emma-Andersson
0

Tycker att det låter vettigt, men du får ju ge folk lite tid att svara ;)

// Zabbio - fel konto

idisen95
0

putt

Mimmie94
0

jag tycker det lät bra :)

SusannAlg
0

Lite felstavningar…. annars tyckte jag att det var bra.

Konst. Konst kan uttryckas på många sätt. Men ofta inte det vi tänkt oss, vi har alltid synpunkter. Formuleringen "konst är inte subjektiv" svarar jag att"konst är abstrakt". Det är vad betraktaren ser i målningen som är det enda rätta. Även om det inte är detsamma som utgångspunkten, så har betraktaren alltid det sista ordet. Men konstnären vill inte böja sig efter betraktaren, utan följer sin egna personliga tolkning av bilden så att bertraktaren kan se vad villjas se, och då uppnås den fantasi och kreativitet som konstnären velat sammanlänka.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

raggydoll
0

Helt uppriktigt så är du nog ute på lite för djupt vatten, inget illa menat dock. Texten ger intryck av att vara djup men säger i själva verket inte så mycket, och i varje fall inget revolutionärt. På tok för många stavfel dessutom. Jag tycker dock att du ska jobba vidare på det du har, det finns klart potential. Fundera bara igenom vad det är du egentligen vill säga och slopa alla filosofiska omskrivningar. Kontentan kan vara filosofisk utan att texten är det, om du förstår vad jag menar. Lycka till!