Enhörning olja.
Jodå, enhörningsföl har lång man och svans :P
Biulden visar första skissen, första färglagret (grundfärgade med en klick ljusbrunt och en klick mörkbrunt i paletten, och kluddade i det där det kändes bäst.) och nederst den färdiga bilden.
Ovan på grundfärgen lade jag lite rött och blått i de mörkaste orådena för att få lite djup, bandade i lite granna ljust gult i de belysta/glansiga områdena och vitt-grått på ben och mule, plus mman och svans. Spädde ut det vita med förtunning som låg i botten på min palett-skål och hade färg frpn den bruna färgen sedan innan, för att smälta ihop det. Målade dit öga och horn och pillade med detaljerna.
Är halvnöjd… jag gillar att måla olja men behöver defintivt mer övning och tålamod.. På ett sätt är det mycket lättare än tex photoshop, man får en bra Textur och blandning automatiskt, men på ett annat sätt är det svårare.. jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det och så tar det sån tid att torka :P
Funderar på att skriva nåt halvfnoskigt citat på den.. den ska iaf hänga över min säng :)
Den tog ca 2,5 timmar från att jag började skissa tills att jag tog sista fotot.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Jag tycker den är jättefin! Och du har gjort den så snabbt, mina målningar tar alltid mycket längre tid än två timmar…hur stor är den?
Tack! :)
100x70cm :)
Tycker också om den :) Jättesöt!
Vad fin! :)

jätte fin!! :)
Jättefin, har själv köpt oljefärger m.m och imorgon ska jag på kurs i Båstad… får man hoppas att man blir lika bra som du då
haha
Jättefin, har själv köpt oljefärger m.m och imorgon ska jag på kurs i Båstad… får man hoppas att man blir lika bra som du då
haha
Jättesnygg. Du är kung, rättare sagt drottning, på oljemålning.
Den påminner om en islandshäst :)
#6,7 Hmm… skickades två :/
Men, så rar! Den blev jättefin, ju!
Det är otroligt vad mycket skillnad man/svans gör; tycker det lade på ett antal månader på fölet mellan andra och tredje fotot. 
Tack allihopa°! :D
Är riktigt roligt att få beröm, speciellt i medier jag inte är så hemma i :)
Jo, men ville inte ha kort man x) Den ska växa snabbt på enhörningar tycker jag x)
Har agt till mer ljus och skugga, lite detaljer, och fotat i dagsljus :)
Snyggt 
Otroligt vacker 
#11 Menade inte alls det som något negativt, bara en observation att manen gör så mycket för hur gammalt fölet ser ut. Den är fortfarande jättesöt!
#14 Tog det inte negativt heller, jag håller med dig :P (från början skulle det vara en vuxen häst, men insåg snabbt att det ville inte Za'leia (min musa) så då fick det bli som det blev x) )
Tack igen allihop :P

Åh, jättevacker! :D
Såååå fin….och den är ju inte liten heller…tavlan….du är ju jätteduktig….

Så stor på bara 2,5 timmar…mäkta imponerad
Storleken gör det ju lättare :P

Tycker du? oavsett storlek lyckas jag alltid fastna i detaljerna.. det tar låång tid
Men ju större bulden är desto större är detaljerna :P och då är de lättare att måla ^__^

Det beror ju helt på motivet. Antingen gör man det större eller utökar det…med fler detaljer =D
#22 hehe.. det finns ju en gräns på hästar,. varje hårstrå är inte snyggt att måla :P

är inte så duktig på hästar men kan förlora mig helt i att måla levande vatten…
#24 En konst jag inte behärskar :3

Det är jättesvårt men väldigt kul =)

den är jättefin :) jag har svårt för att rita en hel häst, kroppen blir alltid för stor eller för liten, benen blir för långa, osv..även om jag ritar stödlinjer så blir det för det mesta konstigt. :S
Jo, det är att skissa och titta efter :)
Gud vad fiin!

jävligt mkt talang har du! :D
söt:) men skulle vart lite längre ben om det är ett föl:) men men, du är riktigt duktig:D
Min blogg: SweGizmo.se
#32 Inte på enhörningar..mwahahaha (yaaaaa..tänker använda den ursäkten för allt!>D ) njae, skulle ju vara en vuxen från början, och längre ben får inte plats..
grymt vacker! :o :D
/Isa