hej där!
ny på sidan vill visa upp mina bilder i photoshop, har bara använt photo shop i ungefär 1 år och älskar det. har nu photoshop cs 4 och det är bara bäst, jag är föresten 13 ^^ hope you like them!
Att skriva, är att måla med ord...
medarbetare på Fantasy iFokus
putt?
Hej och välkommen!
Det finns några saker som jag speciellt lägger märke till på din teckning. Båda irisarna är inte runda och har en väldigt tjock, ojämn kant runt sig. Pupillerna är dessutom olika stora. Det vänstra ögat (sett utifrån) har en märklig nedre ögonfranskant. Munnen sitter lite snett och något för långt till höger. Jag gillar dock att du gjort ansiktsdragen mjuka och utan några tydliga linjer. Jag antar att flickan på bilden ska se lite sorgsen och sliten ut, hon har ganska mörka ringar under ögonen. En annan viktig punkt är fräknarna. Som de ser ut nu så påminner de mest om sådana man ser hos unga påskkärringar :) De är för stora och avlånga, samt sitter för glest isär. Det är inte lätt att rita fräknar och få det naturligt. Försök att göra dem så små och ljusa som möjligt och placera dem på ett logiskt sätt i ansiktet. Med logiskt sätt menar jag att du ska sätta dem där fräknarna vanligtvis hamnar, och det är som ett band över kinderna och näsan. Vissa får fräknar över hela ansiktet, men bandet över kinder och näsa brukar vara det som märks tydligast. Jag bifogar en bit av en teckning som jag gjort på en liten flicka med fräknar. Teckningen är gjord med grafit och kol, men jag tror du förstår hur jag menar i varje fall :)
Tack ska tänka på det ^^
fräknarna ser lite konstiga ut men annar så är den jätte fin:)
Min blogg: SweGizmo.se
jättefin:)
/Isa
jättefin :D fast fräknarna skulle kunna va finare :)