Teckning iFokus

Teckning

Etikett: teckna-fantasy
Läst 9783 ggr
fiffiluren
0

en drake jag ritade åt min moster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har alltid varit faschinerad av drakar och ritar en del, även om jag själv inte tycker jag är speciellt bra, fuskar en hel delä med att rita av andras teckningar. Men den här har jag inte kopierat helt iaf. En del detaljer är mina egna och bilden är blandad av två befintliga bilder, om ni förstår vad jag menar.

Mamma kundet inte scanna in den i datorn innan moster skulle ha den, så det fick bli en fotokopia i stället.

fiffiluren
0

jag är inte nöjd med huvudet, ansiktet känns helt vridet.

Har fler bilder nånstans, kan ju leta fram dem och låna mammas scanner så ni får se dom också…

fiffiluren
0

har jättesvårt att rita på fri hand, dataljerna bara förvinner ur huvet på mig och jag får inte ner dom på papper. Jag kan ha en superläcker bilf i huvet och sen försvinner den bara, bleknar bort när jag ska försöka teckna ner den. Så det blir aldrig bra. Därför knycker jag teckningar på internet som jag ritar av eller färglägger själv. Det har hjälpt mig massor att se konstiga vinklar och detaljer i andras teckningar men jag är blind på mina egna.

Egentligen har jag inte tålamodet till att sitta och rita så detaljerat, jag har en drake till i källaren som jag ritade för två år sedan, tror inte att jag någonsin hade gjort klart den om det inte hade varit ett skolarbete… Tror ma har den inscannad nånstan, vet inte…

Rozzy
0

Vacker drake den ser grym ut, ja man ska liksom hita sin drake och huvudet är viktigt, skulle du kunna ta en närbild och se tilla tt få skärpa på den bildn kanske skära ner en större bild i datorn.

Några tips annars: Bakre innanlår den lilla utan bör vara lika mörk som foten på samma ben om inte ännu mörkare.

Undre bröstkorg ej hals kan du gå på lika vasst som magen med mörkare penna.

Låt ljuset träffa huvudet, skugga under haka och detaljer, tänk på det som en blank grafitti text…

Det vore kul att se fler drakar av dig…

Birke
0

Gud vad vacker! Du är ju verkligen jätteduktig! Har du mer du kan visa?

michellan
0

den är ju jättefin ju :o mer teckningar på drakar som du kan visa? (a)

fiffiluren
0

jag har inte kvar teckningen så ni får nöja er med den här.

Det är jättebra med kritik, det där med innanlåret hade jag missat helt. Måste bli bättre på å skugga, det har jag hört förut, att jag har för ljusa skuggor

Jo, jag ska se om jag hittar igen dom och så ska jag klura ut hur morsans scanner fungerar så kommer de nog upp så småningom.

Rozzy
0

Glad men du gör mycket annat som jag hade glömt fina detaljer och vackert skuggade vingar.

idisen95
0

cool

Hopoksia
0

Jag är ingen expert på drakar, men jag tycker det ser jättefint ut Glad

fiffiluren
0

Sorry för kvaliteten, har fotat den. Bråkar med scannern i morrn istället, om jag ids…

fiffiluren
0

är extra näjd med huvet, dock gör fotot det orätt, det är mörkare

fiffiluren
0

en jag började på men inte har gjort klart

fiffiluren
0

Kommer lägga upp en tråd till med lite andra bilder, ni kan ju kika in där och lämna kritik på vad som är bra/behöver förbättras.

Ajnstajn
0

fiffluren, det där med att bilden försvinner när man börjar rita dom. Jag tror man får acceptera att det blir så. Men försök ändå rita ur minnet, för även om alla detaljer inte kommer med, så kommer man ofta på egna detaljer undertiden. På så sätt tränar du upp ditt sätt att se de egna bristerna i bilden. Ett bra tips är att lägga bilden ifrån sig ibland, eller kliva tillbaka och titta på den på långt håll, eller titta på den genom en spegel, då kan man se detaljer man vill ändra på. Går det fortfarande inte kan man sen gå in och ta hjälp av andra bilder.

Dessutom accepterar man med tiden, att även om bilden inte blev som man tänkt sig, så blev det en annan bild, som oxå blev bra. Man får tänka att man alltid kan försöka igen med en ny bild.  =)

fiffiluren
0

#18 det är bra tips och jag har prövat några av dom nån gång. grejen är den att självförtoendet sätter stopp, blir det inte som jag vill blir jag jättefrustrerad och så ritar jag inte på flera månader. Och tyvärr har det inte spelat nån roll vad folk säger, jag kan inte ta in informationen. Jag har inge problem med omvärlden, det är jag som är konstig. Men tack ändå, ska pröva igen…

Ajnstajn
0

hehe. ja det är inte lätt. Mycket handlar om att acceptera. När du känner sån frustration så att du inte vill rita igen, tänk då på:

Skulle du bli 100 % nöjd med alla dina bilder, då tror jag att du slutar teckna. En konstnärs drivkraft och mål är att nå perfektion, och att sträva efter det. Det är det som driver oss. Alltså är fel och brister i bilderna bra!  =D

En annan sak: Det handlar oxå om att vara lite stenhård mot sig själv och bestämma sig för att sätta sig över sitt självförtroende. Detta är svårt, men går. Det gäller bara att vara ihärdig och inte ge upp. Att när det känns som mest motigt och du inte vill teckna, p g a rädsla, gör det ändå. Bara något litet enkelt.  =)

Lycka till. Hoppas det går bra.

Eija
0

WOW!!! Vilka fina tatoobjekt alltså…..du var ju kanonduktig på drakar…..

Rozzy
0

Fina de är!

fiffiluren
0

http://programmingdragon.com/images/Green_Dragon.jpg

Draken i inlägg 11+12. Har haft draken framför mig och ritat teckningen för hand. Den är min favorit helt klart. Älskar hur jag fick till skuggningen på huvet, tänderna kunde absolut ha varit lite suddugare i kanterna. Kanske kan jag scanna in bilden om nån vecka då ma och jag är hemma samtidigt. Så får ni se extra tydligt hur det ser ut.

Fyzaliz
0

Fint!

[Popcorni]
0

Vad fina drakar! :)

lillaisa
0

supersnygga! i love it!:)

/Isa

Annisangel
0

Gud vad du är duktig! Hmmm, känner precis som du vad det gäller om det inte blir som jag vill i en teckning… Men det är som sagts att om bilderna skulle bli superbra på en gång, då har vi ju inte något att förbättra och utvecklingen i tecknandet mister sin glädje lite granna!

Du har absolut inget att känna dig frustrerad över, jag tycker att du har en oerhörd talang och eftersom jag älskar drakar fick jag ståpäls när jag såg dina! Verkligen jättevackra! Kyss

Kraaamen

Många Goa Kramar

Annisangel

fiffiluren
0
SandraEngberg
0

Väldigt snygg!

linhof
0

va duktig du är! jag är själv en drakälskare…o jag gillar dina Skrattande