Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-människor
Läst 2012 ggr
Mareng89
0

Ängel (eller nått)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Håller på med en liten tavla. Började med att skissa på en ängel men det föll lite bort i och med den gula färgen (och så är jag inte så bra på vingar…). Ser det ut som en okej början (på något som kanske inte blir en ängel trots allt, eller blir det)?

"Var dig själv, alla andra är redan upptagna." O.Wilde

Zabbio
0

Kan säkert bli bra :)

Men munnen sitter lite konstigt placerd..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Mareng89
0

har målat lite till på den nu och munnen är fixad (tyckte med det såg kontigt ut innan men den är på plats nu)

Mimmie94
0

ser bra ut, du får lägga upp ett kort på den när den är klar :)

Annisangel
0

Mycket fin bild Mareng!! Änglar är mina favoriter! Kyss

Om du inte misstycker så vill jag gärna kopiera din slogan du har: Var dig själv, alla andra är redan upptagna! Den passar så bra in hur jag lever just nu!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

raggydoll
0

Ingen dum början. Men ett tips är att alltid ha en skiss som du är nöjd med innan du börjar måla. Då blir det mindre utrymme för misstag

Mareng89
0

Tackar!

Du får gärna kopiera den. Den är inte min från början ändå (av Oscar Wilde). Gillar med änglar men bilden kom inte ut rätt på duken. Hade en så snygg och exakt bild i huvudet men den kom inte ut rätt om man säger så.

hade ingen skiss eftersom jag inte var helt klar i huvudet över hur tavlan skulle bli. Hade en början på en skiss, lite konturer och så men inte mer. Mest för jag inte ville binda mig vid det. Gillar spontaniteten och improvisationen.

Mareng89
0

Okej det där sa ju emot sig själv…

Jag gjorde först en skiss där jag försöker återge bilden från huvudet på ett bra sätt. Detta funkade dock inte så då övergick jag till en mer oplanerad version av bilden.

raggydoll
0

Ja alla metoder är bra utom dom dåliga Glad Det är kul att prova sig fram ibland, det behöver ju inte alltid vara på blodigt allvar!