måla i ps
Är jätte dålig på att skriva en bra början på inlägg så hoppar direkt till problemet.
När jag ska rita i Photoshop (CS3) så måste jag trycka jätte hårt med pennan för att det ska hända nåt, och som ni vet så har man sämre kontroll desto hårdare man trycker, så det gör så att jag inte kan rita nåt alls och det är jätte jobbigt :( Har testat att nästan allt för att fixa det men inget har funkat. Den fungerade jätte bra för nåt år sen, sen hade jag ett uppehåll i målandet och sen dess har den inte funkat typ (pratar om ritplattan inte själva photoshop) Skulle bli jätte tacksam för tips om vad som kan vara fel.
Har en Wacom Ritplatta model CTF-420. Har letat på wacoms hemsida efter uppdateringar lr vad det nu e (kl e 6 på morgonen och jag har inte gått och lagt mej XP) men hittar bara till CTE så har den, om ni fattar vad jag menar, annars får jag försöka förklara det bättre när jag vaknar (kl 17.00 XP) och inte är jätte trött
(är inte säker på om jag la den i rätt grupp, men är det fel får väl nån flytta den XP)
Jag använder en Wacom Bamboo tablet som man ändrar tryckkänslighet under, Start > Alla program > Pen Tablet > Pen Tablets Properties. Jag skulle gissa att din tablet också har filer där, likt som alla andra program och datorkomponenter.
Någonstans borde ritplattan ha sina inställningar, annars är det mysko?
Hoppas det hjälpte, annars har jag ingen aning.
#1 Tack så mycket, det fungerade :D
Det var så lite :>
Bra att du fått hjälp :)
Annars är det lättare att hjälpa till om du skriver namnet på modellen och inte bara siffrorna, jag t.ex. känner till namnet men inte modell numret (wacom bamboo, tex) och uppdateringar/mjukvara kan vara samma för olika modeller :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#4 ok men är inte säker på vad det är för modell X) står inget på den förutom det som jag skrev i det försa inlägget, och framför dom bokstäver och siffrorna står det "model" så jag antog bara att modellen heter CTF-420 och vi har nog inte kvar förpackningen, har haft den väldigt länge nu.
P.s den har slutat fungera igan XD har testat att göra som #1 skrev igen, men det fungerar inte, har varit och ställt om inställningarna i ps, det har inte heller fungerat. Så nu vet jag inte vad jag ska göra, behöver nog hjälp igen XD
Har du någon bild på den?
på vad?
Ritplattan.
haha, jaha jag kan fota.
Det är en Volito 2 :) Kolla så att du har rätt drivrutiner och ha plattan inkopplad när du startar phortoshop,
Det är en Volito 2 :) Kolla så att du har rätt drivrutiner och ha plattan inkopplad när du startar phortoshop,
ok, tack :D vilka drivrutiner är det den ska ha?
Det kan jag inte i huvudet, kolla på wacoms hemsida :)
ok, tack så mycket :D
va precis inne på wacoms hemsida, och jag hade redan gjort allt rätt, det finns ingen model som heter Volito 2 på deras hemsida, man skulle kollar bokstävern på den gröna lappen på baksidan och det har jag gjort, och jag hade gjort samma sak innan när den fungerade, det var för bara ett tag sen som den slutade fungera.
#17 De tillverkar inte volito 2 längre men bör ha kvar drivrutinerna (ekler så står det någonstans att de är sama som för någon anan modell)
Jag vet inte mer vad du kan prova.
har aldrig haft några drivrutiner till mitt ritbord som har hetat nåt inom volito, har alltid haft till CTE (min heter CTF) för jag har gjort som det står på hemsidan.