Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-människor
Läst 2430 ggr
Oriel
0

Kritik- Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om mitt första porträtt någonsin? Målad i photoshop elements 5.0 med mus eftersom jag tappat bort pennan till ritbordet (a)

-' Rebecca Johansson

idisen95
0

håret är jättefint och ser värkligt ut men annars så tycker jag att näsan sitter lite högt upp

Oriel
0

#1 Håller med det om näsan ^^

-' Rebecca Johansson

Oriel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förbättrad version, någon mer som vill kommentera? ^^

-' Rebecca Johansson

Papaya
0

Håret ser på något vis inte ut att höra dit. Är det ett foto du har som bas som du har använt filter på?

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Oriel
0

#4 Delvis ja xD

-' Rebecca Johansson

wildamatte
0

hej kag tycker att din bild är super fin men nu är jag kanske lite elak men jag tycker att sträcken i ansiktet är väldigt skarpa men det passar lixom in på något vis :)

Tiqie
0

Fin,men det ser lite konstigt ut när håret ser verkligt ut men det andra lite tecknat :/ men den var ändå fin! :D

JossefinD
0

Väldigt fin för att vara din första men tycker att du kunde arbetat mer med skuggan under hakan :)

raggydoll
0

Är det ditt eget hår du använt som bas? Tycker själva ansiktet är mer serietidningsaktigt (vilket inte behöver vara något dåligt). Håret passar dock inte in, som fler har påpekat. Du borde bestämma dig för vad för slags stil bilden ska ha, ex om den ska vara realistisk eller mer serietidningsaktig. Om den ska vara realistisk så behåller du håret och tar bort alla svarta markeringar för ansiktsdragen. Man markerar alltid ansiktsdragen med något mörkare toner bara, så ser det mer realistiskt ut. Ska det vara serietidningsaktigt så gör du om håret.

Emoflikkan
0

Den var cool X]

Mimmie94
0

gillar din stil ;)

viska333
0

jag tycker det var coolt med blandningen av foto och målat. Jag tycker färgerna är väldigt bra, och munen och ögonen. Kanske att näsan kan bli lite mer tredimensionell… men jag vet inte, då kaske du förlorar det serietidningsaktiga lite. Men det ser ut som om huden borde gå lite högre upp vid hårfästet, och vid käken, och så är det lite som en ljusare nyans mellan näsa och mun som nästan ser lite ut som en ljus mustasch. Men det är bara detaljer, det var ett coolt porträtt, önskar jag kunde måla så. Det är ju lätt att sitta och titta på en bild och tänka vad man skulle vilja ändra och en annan att göra det.