Jossans bilder
Bra, det är så viktigt med skissandet.
Kisa lite och titta på konturer och skuggor.
Du har mer svärta och hårdare tryck på vissaställen se till att balansera upp det lite mer på kroppen oxå.
Du är bra på kläder skulle vara kul att de lite modebilder.
Jag skissade också mycket modebilder när jag var yngre, det är verkligen ett kul och kreativt sätt att hålla igång ritandet. Mitt tips till dig är att ge dig på ganska så utmanande kroppsposeringar till dina "modeller". Kolla i modetidningar så får du se hur de poserar. Det ger teckningarna liv och gör dem ännu häftigare. Men bra jobbat hur som helst!! Och ett skönt boktips dessutom :)

Tack så mycket! Det betyder mycket att två så duktiga tecknare kommenterar mina teckningar!
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!
det var snällt sagt.
Verkligen snällt sagt, du får inte smickra oss så mycket att vi blir alldeles högfärdiga 

Bra framsteg! Göm inte händerna bara, öva på dem istället!! (Alla gömmer vi händerna till en början, för det känns så omöjligt att få till dem rätt!!)

jag tänkte just säga att du ska prova akvarell till modebilderna..det är överlägset.
Det ska finnas en bok som är superbra i detta ämnet.
När jag var i Berlin för en månad sen såg jag en fantastisk mode ritnings utställning, det var verkligen inspirerande. Tänk om det finns något liknande i sverige?
#10 Det är verkligen häftigt att kombinera akvarellfärger tillsammans med bläck eller blyerts i modeteckningar. Har inte hört talas om någon moderitningsutställning, men det betyder ju inte att det inte kan finnas någon sådan här i Sverige. Prova googla eller fråga någon som är mer insatt i branschen.

Fint!

Kul att du provar så många olika tekniker :)

du är ju grym :D gillar #9 bäst :)
Tycker den första är helt grym :) Bra tips med modetidningar, det ska jag prova :D

åh va fint du ritar jag skulle också villja rita typ så
jag gillar dom 2 innan mig bäst 

putt
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!