djungelmålning tar form
Fick en beställning på en tavla med djungeltema och bestämde mig för att fota målningen under arbetets gång, kan ju vara kul och se det efteråt och se hur man arbetar. Är inte klar med den just nu när jag skriver detta men har kommit en bra bit på 3 dagar.
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Sen lite färg, valde pariserblå och kadmiumgul till det gröna för att få en nyanserad bakgrund att jobba med. Hade jag bara använt grönt så skulle det ju bara bli samma gröna. Till träden har jag bränt umbra.

Här slutade jag för dagen/natten så färgen fick torka till lite.

Formade till träden lite mer, de fick rötter.

Å sen lite lianer, kommer nog måla fler men det fick räcka med några stycken i början för att slippa måla runt dem om jag skulle behöva måla nått bakom.

Vart inte nöjd med bakgrunden riktigt, den kändes för platt så jag lade in lite mer ljus och duttade med penseln istället för att dra den fram och tillbaka. Lade till lite fler diffusare träd i bakgrunden för mer djupkännsla

Jag gillar ju uv, så lite florocerande växter vart det. Samma här, målade inte så många för att slippa måla runt dem eller över om jag skulle få för mig att ändra bakgrunden. Men vill ju se lite hur det skulle kunna vara med växter så jag kunde inte låta bli att måla några.

Mossa är ju ett måste i djungeln. Vattenfallet har jag också arbetet lite mer med.
Vad härligt! Längtar efter slutresultatet :)
det är väldigt snyggt:) önskar att jag hade den kontrollen när det kommer till målning. teckna kan jag, men måla.. ja, där är det luddigare.
Men jag får inte så jätte mycket djungelkännsla i bilden, utan mer som en trollskog. men du är kanske inte klar än…
längtar tills slutresultatet:)
Min blogg: SweGizmo.se

Fan vad snyggt det blir hörru. :)
Skulle vilja ha bildens storlek jämfört med nåt, så man får en uppfattning om ungefär hur stor den är.
Uuurläckert ;D !

Tack för alla vänliga komentarer :)
#12 Den är 100*70 om det hjälper lite, sen ser man ju på vissa bilder lite grejjer som ligger brevid, det kanske hjälper lite. :)
Nu har jag målat lite mer grejjer, vart inte nöjd med dem första florocerande växterna så jag målade över dem.

#11 Jag tycker också det är mer trollskog än så länge, behövs mer djungel, har börjat lite smått att fylla på med växter vilket jag tror kommer öka djungelkännslan.
#15 kanske ett djur som smyger också
….? Kanonsnyggt jobbat!!
Många Goa Kramar
Annisangel

Ja en puma eller nagot skulle vara kanonsnyggt!
// Amanda
Jag tycker du inte ska ha med några stora djur, de tar fokusen ifrån djungeln lite. Däremot någon/några pappegoja/or och ett par fiskar i vattenfallet, skulle ge bilden mer liv.
#15 Speciellt lianer skulle passa utmärkt i en djungel som denna!

en orm eller nåt som kryper i träden skulle inte vara fel =) Supersnygg teckning!
Det är väldigt fin, men känns inte riktigt som en djungel. Jag tror att detta beror på att det är lite för lite växtlighet (främst på träden) och ev känns lite för öppet.
Sen tycker jag det känns lite konstigt att vattnet inte fortsätter "framåt" i bilden.
Shit! Hur kan alla måla så snyggt!!?

Så, här är slutprodukten! Hade velat måla lite till men den vart såld, så lite svårt att måla på den nu… :)
snygg^^
Min blogg: SweGizmo.se
Jättefin, härlig att titta på :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Ja den vart riktigt mysig, när solen skiner på den så lyser det av allt det gröna. Skitläckert :P
Jag gillar din djungel. Skulle gärna gå omkring där och se vad som kunde dyka upp eller om där kom något flygande kanske……… Det där ska man själv fantisera om!
Jättebra!

Den blev verkligen sanslöst vacker. En helt otrolig djungel, och jag skulle inte tveka en sekund om någon bad mig att resa dit.
Om du har tips för en som är väldigt oerfaren med penseln mottages dessa gärna. (Jag tror nämligen att du just blev min idol, eller något sådant.)
Kram
E

#29 Själv gillar jag en levande "struktur", så slarva gärna hellre än försök skapa en slät yta. På avstånd så smälter bilden ihop till en helhet endå, men går man nära så ser man penselstrecken i färgen och hur man fört penseln, det gillar jag! Och det blir mycket roligare att måla också!

Åh jösses vilken tavla
Underbar att titta på! 
JÄTTEFIN!!!!
helt otroligt att någon kan måla så fint!
Vilken slags färg är det? Är det olja eller akryl? eller nåt annat`? 

#30 Tack så hemskt mycket för tipset. Behöver skaffa mig ett gäng nya penslar bara, sen blir det en massa måleri här. :)
(Jag kan inte sluta titta på målningen, den är så sanslöst vacker!)
Kram
E

Du är grymt duktig!
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
Gah :o Måla så himmla bra… det är fuskigt!
Jag ÄLSKAR den,
älskar det ljusa och de skarpa kontrasterna och färgerna. Du får verkligen till allt det gröna och så att inte bara se ut som kludd utan det är detaljer, jag menar lite streck, små grenar, mossan är lite sådär luddig som en tvättsvamp, lite små hål och lite nopprig. Ja du får allt så exakt. Mycket bra jobbat
är lite nyfiken vad du fick för den hehe 

Men gisses så vackert! Om jag bara kunde ha de tålamodet :P
Mvh Vinetta

Wow! Så jätte, jätte fin!!!
Grymt vacker! Väldigt härliga färger.
Du är verkligen duktig:)

Tack för alla fina ord! Behöver lite uppmuntran nu när jag är utslagen av förkylning :)
#32 Jag använde olja, men på några blommor och löv är det florocerande acryl.
#35 Det vart familje pris på den, 1000kr fick min storasyster och hennes man ge för den, hade jag haft den på ett galleri skulle jag nog tagit 3-4000 minst för den var så stor och besvärlig att måla :D
Brukar ha svårt att ta vettiga priser till kompisar och familj, då blir det oftast matrialet * 2, så om matrialet kostat 300 så tar jag 600.
Tack för alla fina komplimanger igen! Era fina ord går rakt in i min själ! :)
jättefint

Hjälp vad fint! Kul att se steg - för - steg så där.
wooow! heelsnygg måste jag säga! blev mer å mer förvånad efter varge bild, att du kan då med så mkt detalger!
sjuuukt snygg!

Tack tack! Skulle ha viljat dyka ner djupare i djungeln och utforska omgivningen, men jag kan ju alltid låna tillbaka tavlan av syrran och fortsätta :)
Ja den var jättefin enola! Du är så bra på att skapa ljus och magi tycker jag.
#43 tror du att de går att få den djupare då?? tycker den e perfeckt! ;D

Sagolikt fin målning enola. Den skulle kunna höra hemma i en sagoberättelse. Jag förväntar mig nästan att det ska dyka upp en fe eller annan mystisk varelse bakom träden.
FANTASTISKT!!

Helt underbar (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Skit snygg! :D
Superläcker! =)

Levande.
Jätte fint :O

Tack så mycket! Era fina ord värmer min själv oerhört! 
Grymt snyggt! :D