Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 1867 ggr
Mimmie94
2009-08-25 17:34
0

prao

hejsan, nu är det så här att i skolan så ska vi praoa. (stavning)

Jag är intresserad av konst, bild teckning och så, men också är dans ett väldigt stort intresse.

Jag ska praoa i en vecka, och kan, om jag vill dela upp min tid så jag är på två olika ställen under veckan.

Men nu undrar jag om nån skulle kunna tipsa mig om nåt ställe man kan vara på?

Har funderat lite på olika skolor där man har inriktning på bild eller dans, men är det nån som har provat det? Är det en bra prao plats eller finns det nån bättre?

tacksam för svar :)

Rozzy
2009-08-26 00:10
0

Det är väl en bra idé. Andra tips är ju lite till vilken del av sverige du bor. Men bor du nära en större stad kanske du har fler möjligheter.

Det finns Gallerier, utställningshallar, grafiska förbund, föreningar med konstnärlig fotografisk eller inriktning, folkhögskolor, ramaffärer, designers, konstnärer, danstudios olika dansuppsättningar på teatrar och andra kultur pungter. Du kanske ska gå ut på din kommuns hemsida och se vad som är på gång lite längre fram för d övar säkert. Eller så kanske du känner någon kompis eller släckting som bor i göteborg eller malmö då kan du dra på stort och bo hos dem och praoa på operan i göteborg på kostym eller se hur de repar nått med dans, det går även om man kommer från "landet"8det brukartom vara lättare att komma in på prao där om man inte bor i samma stad.

SweGizmo
2009-08-27 21:01
0

pröva att jobba på ett reklambolag av något slag kanske:) dem använder ju en del bilder och former:)

Min blogg: SweGizmo.se

Mimmie94
2009-08-27 23:42
0

tack för tips!! :)