Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1724 ggr
Mareng89
0

Bokkaraktärer, kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på med en "fantasy"bok och för att lättare komma framåt i skrivandet så försöker jag teckna alla (så många som möjligt) av karaktärerna. Det gör att det känns mer verkligt.

På första bilden har jag huvudpersonen i boken, Em. Em i bok 3, 1 och 2. Hon är alltså yngst i mitten och äldst till vänster. Ser det ut som en och samma person? UNdrar om inte ögonen är lite för små på den till vänster för att det ska bli samma person.

"Var dig själv, alla andra är redan upptagna." O.Wilde

Mareng89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På denna bilden är den en vääldigt gammal person. Hon ska se lite övernaturlig och "halvdöd" ut. Lyckats? Ser att jag inte färglagt pupillerna men tycker hennes "halvdöda" utseende blir bättre om hon ser nästan blind ut. Stämmer det?

Mimmie94
0

#1 man ser klart att det är en gammal person, men inte att hon är vääldigt gammal, förstår du?

Övernaturlig, ja :) Halvdöd vet jag inte, det är nåt, men kan inte sätta fingret på vad..  Annars jätte bra, får nästan en liten känslan av att hon är synsk :)

SweGizmo
0

#1 ja, hon ser lite övernaturlig ut.

fina bilder:)

Min blogg: SweGizmo.se

Cornish-rex
0

Oj… vill gärna läsa den boken. Jättefina bilder :)

[Popcorni]
0

Vad fina bilder! :)

Mareng89
0

Tack så jättemycket!

#4 Har skrivit klart 1a delen (tror jag för det finns egentligen såå mycket att utveckla) men har inte riktigt listat ut hur den ska sluta än, vilket är lite körigt…

Rozzy
0

så spännande, du har fångat så olika karaktärer så man blir nyfiken på att läsa…