Senaste akrylmålningen
Tycker att målningen är väldigt snyggt gjord. Tycker den även visar starka känslor. Gillar den starkt! :)
Spännande bild och mustiga färger.
Svårt att ge kretik på denna den är så unik men du kan få lite tankar om hur jag känner kring den och då rent posetivt bara hur jag upplever den i min fantasi, en massa frågor som inte behöver besvaras.
Kvinnans magra kropp med hennes ledsna uppsyn samt att hela den karga månen som ser limmad ut på hennes huvud, den klibbar tag om hennes huvud på högersidan och hon försöker balansera den. Vem är hon ? Jag blir lite rädd men vill ändå känna sympati för henne, får mig även att känna dåligt samvete jag tänker på hungersnöd. Har hon anorexia kanske, eller varför är hon så drabbad? Ändå är det gott om mat det frodiga höga gräset är ju där för hästens skull, han är välnärd men ser inte vidare glad ut för det. Den skarpa linjen om halsen av fett skär in drupt det är som han har haft ett hårt snöre om halsen alldeles för länge, hemskt han är så tung.
Gräset böljar vackert i månskenet, det är slutet på dagen och figurerna växer samman eller rinner ner i gräset, de smälter ihop mjukt. Stora hus som snörps åt undertill eller expanderar det eller sugs det in? De är instabila men ändå expansiva. Orolig himmel och det vackra trädet lågt borta lockar blicken djupt in i bilden. Är hon är påväg från allt bakom sig, är hästen det med eller träffades de där? Var hästen där långt innan kom de dit tilldammans, ja var har det kommit ifrån och vart är det påväg? Det har en stark sammankoppling och hästen söker hennes uppmärksamhet.
Se fram emot fler bilder från dig och jag tror detta med få färger förtydligade budskapet och formen.
snygg:) lite knubbig häst som sagt, men söt ändå^^
Min blogg: SweGizmo.se

Tack för responsen! Särskilt till #2, mycket intressant analys
Det är intressant att läsa vad andra tycker om konst, för alla ser saker och ting på så olika sätt och det är trevligt att ta del ett bredare perspektiv. Så tack igen 
Kanske borde påpeka att jag ser naken hud som en symbol för svaghet och skörhet i ett konstnärligt syfte, men om någon av någon anledning finner det stötande ber jag om ursäkt.
Jag får lite känslan av att kvinnan tittar väldigt avundsjukt på hästen eftersom hästen får lov att äta sig mätt och representerar en frihet. Varför inte kvinnan får lov att äta sig mätt, ja det beror ju inte på att hon inte har någon mat utan för det ideal som matas fram i media om hur vi ska se ut för att vara "lyckliga".
Tycker att det är en uttrycksfull målning som inte lämnar en oberörd!

#5 Intressant tanke! 
Väldigt stark bild, mycket välgjord! :)
Det ända jag funderar över är att hennes högra hand är ju typ bakom hennes kropp men inte tillräckligt bakom så att man inte ser den.
Jag menar att det ser ut som om hon inte har en hand, man ska inte kunna se hela handen men en liten bit bara =) Sen vet jag ju inte om det är meningen ^^
För mig behöver inte en bild vara så illustrativt och perfekt måste inte tolkas klart i varenda vrå och förklaras, foton är ju inte ens det särkilt om de är konstnärliga. Om man ska utrycka saker och ting berätta så det väcker intresset i betraktarens sinne så är det ett utmärkt sätt att visa något, få andra att börja tänka skälva inte berätta allt.
#7 För mig är det som hon kanske gömmer något där eller varför annars skulle hästen vara så intresserad av handen? Men för någon annan kan det betyda något helt annat…det är det som kallas konst. Måla av ett helt fotografiskt saknar mening många gånger om det inte är för lärosyfte eller att bevisa något för sig eller andra. Men om bilden har en mening och betydelse för betraktaren då har man kommit mycket längre, förmedlat mer än att konstatera sin fotografiska skicklighet.
Aja, det vore trevligt med konstruktiv kritik