Wacom inställningar
Hejsan.
Jag har ett wacom bamobo ritbord som jag köpte för ett tag sedan och jag har försökt rita med det men jag är inte helt nöjd. Jag har hört att man ska kunna göra massa inställningar så det ska bli mer som att rita med papper och penna men har inte hittat dessa. Någon som vet vart dom gömmer sig eller har andra förslag?
Tack på förhand.
Vargkvinnan
Har du windows eller mac? :)
På mac har jag tyvärr alrig hittat några, men pennan har fungerat perfekt ändå.
På windows har jag för mig att inställningarna ligger under program? Program -> platta kanske?
Du har installerat skivan som följde med och så?
Sen är det inte väldigt många inställningar på själva plattan, men däremot i tex photoshop kan man ställa in mycket som man inte har nytta av tan penna :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Det är windows :) Har du någon länk eller tips vilka inställningar i photoshop det är?
Tack så mycket för hjälpen!
Tyvärr inte, men andra här vet nog bättre om windows.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Det var ett tag sen jag hade min installerad, har en ritskärm nu.
Men jag tror du går in på control panelen jag har en engelsk version men klicka runt där en stund….om du inte hittat återkommer jag.
#4 Vad är en ritskärm för något?

Är nog en Ritplatta med skärm i en och samma, så man ritar direkt på skärmen med pennan :)
Har själv en sån - guldvärd!
Är det en wacom du har så får man installera drivrutinerna som följer med, och eventuellt göra lite mer inställningar i kontrollpanelen på din dator.
I photoshop så kan man sedan trixa med olika instälningar om man väljer penslarna, om de ska reagera på tryckkänslighet/lutning etc, sånt får man experimentera fram :)