Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-djur
Läst 4264 ggr
Evelyn
3

Hundporträtt - Kasey

Fick en beställning på ett hundporträtt i vintras, det är Kasey, en golden kille :)

Orginal bild tagen av ägaren Per Östman finns här.

Tavlan är målad i akryl och har måtten 30x40 cm. Det var första gången jag målade päls i akryl, och skulle nu vilja ha tips på hur jag kan förbättra pälsmålandet! Har nämligen fått en ny beställning på en vääldigt hårig vovve.. o.O

Så nu vill jag ha tips på hur man målar päls på ett "enkelt" och verklighetstroget sätt! :)

Thorsson
0

Jag har bara använt mig utav blyerts, Men vad är akryl?

Evelyn
0

Akrylfärg, är "vanlig" färg man målar tavlor med, torkar snabbare än olja :)

Wikipedias beskrivning av akryl:

Akrylfärg är en snabbtorkande konstnärsfärg som innehåller färgpigment blandat med ett akrylbindemedel. Färgen blev kommersiellt tillgänglig 1955 då den amerikanska färgtillverkaren Liquitex var de första som började tillverka den. Akrylfärger är vattenlösliga tills de har torkat och har högre lyster än till exempel oljefärg.

Precis som inom oljemåleriet kan man tillsätta olika målningsmedium för att förändra färgens egenskaper. Till exempel öka transparensen, förlänga torktiden eller göra färgen blankare.

raggydoll
0

Jag tycker det ser ut som en bra start. Det är väldigt sällan man fulländar sin teknik direkt från starten. Det tog mig en hel del tecknande innan jag fick till exempelvis hår eller hud som jag ville ha det (och jag anser mig inte ha den mest fulländade tekniken ännu). Det finns ganska många tutorials och konstforum på internet där just päls diskuteras. Prova att googla. Men annars tror jag att det gäller att pröva sig fram. Redan nu ser ju pälsen fin ut, och du kan räkna med att du blir lite bättre för varje målning du gör. Du har ingenting att oroa dig för, med andra ord :)

SweGizmo
0

gud vad snygg:D

Min blogg: SweGizmo.se

Birke
0

Härligt ;D

Thorsson
0

#2. tack! :D

[GunillaR]
0

Jättefin målning! Glad

Agda
0

Superfin! =)

Lans
0

Jättefin :D

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Glorious
0

Jättesnygg och ser väldigt realistisk ut och liknar otroligt mycket hunden på fotot :)

Cornish-rex
0

Jättefin! Förvånad

lillaisa
0

my god, jättefin!

/Isa

Jonjon
0

Riktig snyggt målat! Dessutom första gången med akryl. :)

Visst är du Evelyn från Zoopet? Tycker jag känner igen dig!

Evelyn
0

#13 Tack så mycket! :) Det är inte första gången jag målade i akryl, däremot första gången jag målade något med päls.. ;)

Jupp, finns på zoopet! Har dock inte varit speciellt aktiv där senaste åren.. tycker forumet tappat stinget lite!

Eija
0

Jisses va duktig du är att porträttera hundar….sååååå fin o lik orginalet…..

Zabbio
0

Mycket vacker bild :)

Enda tipset jag kan ge är att eventuellt minska kontrasterna något i pälsen..kanskee..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

fiffiluren
0

zabbio beskrev det jag tyckte kunde vara en aning bättre, exempelvis tycker jag att linjen på nosens vänstra sida är lite för skarp.

Annars var den superfin och jättelik originalet :) Har svårt att tro att det skulle vara första gången du målar päls ;)