Kritik - skiss

Jo, hjässan ser lite för "hög" ut. Kanske ögat till vänster ska vara lite närmare näsan… annars tycker jag att det ser ut att vara en jättebra början.
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
# 1 - Jo jag tror också att hjässan är för hög. Och du kan ha rätt med ögat också :-)
Jag ska inte jobba mera med skissen men vill ha den i rätt proportioner innan jag sätter igång och överför den på duken. Det ska bli olja på duk. Blommorna ska jag också jobba på när jag målar. Det ska föreställa körsbärsblommor :-)
Hon kanske har en sextiotalsfrisyr? :)

jag tycker inte hon ser lång ut i huvudet! Eftersom hon är framåt lutad så kommer ju en del av "bakre-huvudet" fram, så tycker det ser propertioneligt ut . Jätte fint arbete ! Hoppas du får till det som du vill ha det!

Hm, som #4 sa, så är hon ju framåt lutad, så man ser ju mer av huvudet, och hon kanske har en sån frisyr då det går upp lite av håret, men man kanske kan sänka det lite? Men inte för mycket ;D Jätte fint :)
Jag har sänkt hjässan en aning och tycker det ser bättre ut. Ni ska få se slutresultatet. 
Höjden är inte så tokig med tanke på vinkeln. Jag tror det är övre skallens form som ska justeras, den ska liksom till höger så hon får lite bakhuvud där till höger, samt ta av lita av det som ligger ovanför blomman så du får en skalle som en äggform med spetsensom haka. För även fram nästippens centrum till vänster en uns. Är det svårt kan jag hjälpa dig med en enkel stödskiss det går på tre min om jag får ta in din bild i datorn och rita av konturerna.
Lycka till annars, du klarar det nog!
Det är en svår vinkel hon sitter i..det kan bli svårt för ögat att acceptera en del vinklar även om de är rätt, en "synvilla" uppstår och sedan sitter man och stirrar sig blind på bilden. Man ändrar och ändrar och sedan har man kommit helt ur kurs..( enligt min erfarenhet) .jag tycker också att huvudet är lite för högt, frisyren kanske ska kortas ner lite…annars är den jättefin..fingrarna är det inget fel på tycker jag, hon har långa fingrar som passar till hennes personlighet..Det kommer att bli en jättefin tavla när den är klar! Ska bli roligt att se sedan..
U R us
# 7 - Tack för tips! Jag ska ta hjälp av datorn för att få fram en bättre form. Kanske jag helt enkelt skulle göra hela ansiktet lägre i höjd eftersom när man böjer sig ner så minskar ju den totala ansiktytan. Det är här jag ska ta datorn till hjälp.
# 8 - Jo det är lurigt när man ska avbilda ansikten från annorlunda vinklar. Man låser sig lätt vid formen rakt framifrån.
Åh vad fin håret blev, det ser bättre ut med huvudformen men det är svårt att ge hjälp och råd äver nätet, man vill liksom peka, men allt blir så komplicerat när man ska "skriva" om form och färg.
Ja alltså nu gör vi ett försök. Ställ dig framför spegeln med bilden ocf försök se dan på ett nytt sätt spegelvänd. Jag kan tycka käken ska skuggas bortåt örat för nu ligger ansiktet och hela käklinjen på samma ansiktsplan….men den ska ju bryta och gå bortåt….hoppas du förstår.
Sen är det svåra att förklara du ska höja en liten bakhuvudstopp till höger, bara en uns där hennes högsta punt är, det är här du ska titta på dig själv i spegeln ställa dig exakt som flickan på bilden, gör en frisyr som är lik, syfta titta på konturen. Om det inte går får du hitta dig en modell en liten stund.
Sen kan du mjuka upp skuggstrukturen under hakan så den inte på minner om håret.
Jag känner mig jättelöjlig när jag förklarar och du får ju göra som du vill. Hoppas du kan hjälpa mig när jag behöver det för jag stirrar mig blind ibland, det är bra att vila från bilden eller titta i spegeln i mellanåt men i detta stadiet är det ju bara små förändringar och de är de svåraste.

Jag tkr den blev jättefin nu när du ändrat lite.
# 11 - Jag såg detta med käken redan igårkväll men väntade lite med att ändra. Så den är ändrad nu och mera balanserad. Har också justerat med skuggningen. (Verkar som jag läser dina tankar :-)…..)
Men detta med huvudets topp………det där får jag fnula på och ställa mig framför spegeln. Ska göra detta när håret är vått och helt platt så jag ser exakt. (Kan inte göra hennes frisyr eftersom jag är kortklippt.)
Nu är ju detta bara an skiss, det ska bli en målning, men jag vill ha formen klar när jag sätter igång.
Så nu är formen alldeles snart klar 
jag ser det framför mig, lycka till med vattenkamningen!
jat tycker båda va fina :D
# 14 - Vattenkamningen blev succé! Jag såg toppen 

#18 Jättevacker. Kanske håret skulle kunna va lite mer glansigt, så att det ser livfult ut? Kram
# 19 - Tack :-)
Jag hade mera glans på håret men det kändes bäst så här. Hon är ju svarthårig och det är svårt att glans i ett kolsvart hår. Jag får fnula lite………..
Den blev jättefin…så kul att se skiss till slutresultat…..

#20 Ok, ja den är jättefin som den är också.
Tackar o bockar 

vilken förändring det blev då den kom i färg. tycker den är helt underbar. perfekta hudtoner hela vägen igenom, något som jag tycker är helt omöjligt
"Var dig själv, alla andra är redan upptagna." O.Wilde
# 24 - Tusen tack 
Skit fin! 
# 27 - Tackar så mycket 

fin 
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Så vacker hon blev, lite från söderhavet.
snyggt^^
Min blogg: SweGizmo.se
Tackar så mycket. Jag tycker själv inte hon ser verklig ut, men det är kanske det som ger bilden spänning.
Viket material har du använt?
Olja på duk. Denna gången har jag inte använt något medium utan enbart oljefärgen.

Den blev ju jätte bra ! ^^
Fin :) Det enda jag kan anmärka på är fingrarna och blomman. I övrigt blev det bra. Lite åttiotals-känsla över färgvalen.
# 36 - Tackar :-)
Jag är inte själv nöjd med fingrarna eller blomman. Kanske jag trixar lite mera, men efter nästa projekt. Om man är ifrån det en tid så ser man vad som ska göras. Man blir liksom lite "blind" när man är mitt uppe i arbetet.
Den blev jättefin! =)
#37 Jo, det är alltid nyttigt att ta ett steg tillbaka innan man beslutar sig för att tavlan är färdig. Oftast har man missat något eller så stämmer inte helheten riktigt
# 39 - Jag håller på att göra om henne, tyckte inte heller om blomman. Så förhoppningsvis ska jag bli nöjd någon gång och skickar då in en ny bild 
Skojja inte med mig, du är hopplös, nu ska du vara nöjd den är ju jättebra!
resultatet blev jätefint :D