Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1636 ggr
JeZZifelt
0

Kritik - Kompisporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick "beställning" av min kompis att teckna av henne och hennes kompis, har precis blivit klar nu och tänkte höra vad ni tycker om resultatet. :)
Lyckades jag med likheten? Något annat att påpeka?

Här är teckningen.

JeZZifelt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här har jag klippt ihop oroginalfotot med teckningen för jämförelse. ;P

[GunillaR]
0

Mycket bra arbete!

En sak bara - vi konstnärer har ju rätten att ibland "justera" till vissa detaljer. Hade det varit jag så hade jag justerat till det spruckna nagellacket så att hon antingen fick helmålade nagler eller naturella Flört

Annars tycker jag att du lyckats mycket bra med likheten!

JeZZifelt
0

#2 Tack så mycket!

Ja, det har du helt rätt i faktiskt! Får ta och fixa till det. :)

Mimmie94
0

jätte snygg!

Noukah
0

Riktigt snyggt! Resultatet vart slående likt! :D

Eija
0

så fotografiskt lika….du är ju jätteduktig….

Lans
0

Jättefint! (:

Håller med #2, skulle också fixat nagellacket eller tagit bort det.

Du är jätteduktig Glad

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Rozzy
0

Kanske våga mer ljusreflexer i det mörka håret..bara för känslan av det starka ljuset fortfarande är kvar…

Väldigt fint gillar att du valt gemensam ton på kläderna, de blir mer tillsammans på så vis.

Vargkvinnan
0

Jätte fint ritat! Om jag hade varit kompisen hade jag blivit jätte nöjd!

Jonjon
0

Blev riktigt bra! :)

JeZZifelt
0

Tack så himla mycket för alla fina kommentarer! :)
#8 Har du alldeles rätt i, tack för tipset!

[Linsenhejhej]
0

Jag är mållös!

Du är ju fantastiskt duktig och jag beundrar ditt sätt att få teckningarna så fotorealistiska. Otroligt!! :)

fiffiluren
0

Jag tycker det är super, verkligen, kanonbra, kan bara beskriva det som de ovanstående.

En sak jag tyckte kunde vara lite annorlunda är skuggorna under ögonen på tjejen till höger, jag såg att de är mörkt på fotot också men det ser väldigt svart ut på teckningen. Är verkligen jättedålig på att beskriva hur jag tänker, och kan inte riktigt uttrycka mig.

Kanske är det bara jag som tycker så men det kan ju vara jag som ska vara tvungen att peta i allt som egentligen är superbra Tungan uteGlad

JeZZifelt
0

#12 & 13

Ojojoj, nu blir jag ju riktigt generad här när ni öser på med sådana komplimanger! Skäms Vet inte vad jag ska säga ens, så ett enkelt TACK! får väl räcka. SkämsSkrattande

#13 Jag tror jag förstår hur du menar i alla fall.. Flört Kan inte själv se att skillnaden är sådär jättestor, men skillnad finns det ju! Ska se om jag kan förbättra det. :)

fiffiluren
0

#14 det är inte så stor skillnad från kortet till teckningen, men jag tycker att det syns mer på teckningen :)