Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1535 ggr
Azmaria
0

perspektiv och armproblem (mangatecknig)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

yes, sådär nu e han i grunden ungefär klar. Bakgrunden kommer senare när jag har "löst hand och arm mysteriet" xD fotade bilden, därför är kvaliten inte det bästa men man ser ju konturerna så det räcker.

Om de e nån som är bra på perspektiv? isåfall kan ni gärna säga hur armen  längst fram skall vara? är väldig dålig på perspektiv och försöker träna med det. Men jag vill att armen längts fram inte skall synas i sin rätt längd eftersom man skall se den liiite framifrån, som att han försöker sträcka den lite mot mitten av pappret. Nu undrar jag om jag har gjort rätt, eller ser det ut som om han skulle ha för korta armar?

Samma problem är det med armen längst bort, ser den för lång ut istället?

skulle vara tacksam för svar och om ni hittar något till som ser lite fel ut så kan ni kommentera det.

Make Pasta not War, Vee~

Rozzy
0

Ställ dig framför spegln hemma, i samma position lotsas hålla i något, försök mäta fram storleksförhållanderna. Titta på din handsstorlek lyf upp den utstäkt i höjd med ditt ansikte-knogarna går tex för mig från pupiller ner till slutet på hakan hur bred är underarmen mot näven den är bredare än du tror? Hur liten är den bortre handen, den kanske tom är lika hög som en knuten näve som sträkts framåt?

Markera sedan ut allt på din bild med små pungter, följ dem noga hur jobbigt det än är. Titta även noga på din förkortarde arm den har överskär, den går alltså inte målas som en enda konturlinje som en arm som ligger på samma nivå. 

Om det fortfarande är jobbigt ,ta fram ett OH papper ställ dig i position, gör markeringar med en vattenfast penna! Det kan vara bra att få hjälp av en modell i detta fall.

Azmaria
0

#1 okej tack för tipset, skall försöka prova mig fram med den metoden du förklarade, fastän de kommer att bli lite jobibgt, men skall försöka o se om jag får bättre resultat

:)

Make Pasta not War, Vee~

Zabbio
0

Rozzy hade en bra förklaring :)

Ju närmre ett föremål är, desto större blir det ;) Ibland vill man överdriva rffekten och ibland förminska den lite, men det är en grundregel.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.