Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 1987 ggr
Rozzy
0

Kul teknik

Har ni lust att testa på något annat än bara färg.

Testa sandspackel, köpte en hink på ÖB.

Man kan göra vad som helst, dra ut den med spackelspade, mönstra ja forma den med fingrarna!

Sen kan man måla med allt från pennor, kol, vattenfärger, akryl och olja ja vad man vill. 

Det blir så annorlunda och ser avancerat ut med olika strukturer, men det är framför allt kul.

Zabbio
0

Bra tips! :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[GunillaR]
0

Hur menar du? Ska man applicera sandspackeln på en duk/pannå eller menar du små skulpturer?

Rozzy
0

Du kan dra på lite fastare underlag kartong pannå träskiva.

Sen kan man lägga på den hur man vill, jag köpte först par mindre målarspacklar på ÖB det var bra till att dra med, struktur är kul du kan ju göra vad du vill med fingrarna även moddelera, trycka med tyg gräs blad ja låta fantasin jobba forma små figurer var inte alls svårt. Du kan lägga in effekter metall, trådar blommor, ja nu har jag nog berättat allt vad jag kan komma på vi grejjat med.

Vi torkar bilderna vid ett element det är väl bra de är torra inan man går på med färg…men vissa hade brott med akrylen och orkade inte vänta så länge, det blev yt tort och fungerade bra.

När det är torrt kan man även rista och forma om lite ifall man tycker det behövs.

Eija
0

Rozzy skulle inte du kunna vara gullig och visa här hur det blir, jag blev så nyfiken på detta…..

Eija

Rozzy
0

Ja det ska jag verkligen,ska bara höra med mina elever om det är ok att lägga upp några av deras bilder.