Teckning iFokus

Teckning

Etikettmin-tråd
Läst 5190 ggr
enola
0

Lite skapelser av mig

****raderat av Zabbio (sajtvärd) på begäran.****

Bilderna finns inlagda i tråden. :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
0

Ingen som gillar eller hatar det jag gjort? :(

Kazibum
0

Tror ingen går in på en hemsida sådär direkt, publicera några bilder direkt här i tråden :)

CamillaS
0

Tror samma som #2.
Du får nog mer kommentarer om du postar dina bilder i tråden istället. :)

enola
0

Typiskt, tycker själv att det blir lättare att se bilderna på sidan än huller om buller här i tråden. :)

CamillaS
0

Huller om buller blir det vel inte, dom läggs ju in på en fin rad ;)

Jag kollade på din hemsida iaf, Jag tycker dina bilder var väldigt häftiga, starka färg fina fantasi bilder. :)

Zabbio
0

Du har talang, fast personligen avskyr jag att bli länkad till andra gallerier när nån vill visa en bild. x)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

enola
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer det lite fler grejjer. "Kung ödlas sorg" heter denna. Jag satt ensam i skolans källare en dag och lekte med lera, jag funderade över utomjordingar, rymden och kontemplerade över min tillvaro och vart å tänka på "reptilians" och om kung ödla som jag läste om i "visioner från plejaderna". Jag kände hans sorg över hur vi behandlat moder gaia och han manifesterade sig framför mina ögon genom leran.

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=af63b380-b882-4dcc-a2a1-65c1ce4691a8&Filename=kung%20%C3%B6dla.jpg

enola
0

Här är en skulptur som utveklades från ett par träd jag gjorde. Träden har jag inte hunnit fota än, men denna var mycket intressantare.

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=57f8240c-7437-4c64-89b1-0e4d8b051a57&Filename=treed.jpg

enola
0

En tripdyk, ska så småning om sätta ram runt och mellan tavlorna. Det är av olja och det oranga är florocerande acryl.

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=176ef6b1-c9f8-4b58-944d-a8cdcd70aacf&Filename=blixtpar.jpg

enola
0

Denna bild hade jag som bakgrund på min hemsida men nu har jag hunnit måla lite mer på den, kan aldrig sluta pilla på mina målningar! Tyckte mig se ett ohm tecken i dem gula fälten och tog fram det lite mer. Sen är det lite rosa och gult glitter på den också som glimmar när man kollar från vissa viklar när ljus skiner på den.

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=62787255-b5f1-4480-823a-092d1a781c5a&Filename=ohm.jpg

enola
0

Detta vet jag inte vad det är, men den var väldigt stimmulerande att måla! Det ska bli en röd ram runt och dem röda strecken ska forstätta utanför ramen en bit, ska pussla ihop det med små rambitar som blivit över efter jag sågat ramar.

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=f37f222e-d2c4-4f80-b3e4-fbff13b23efe&Filename=micromacro.jpg

Allamej
0

Jag älskar dina skulpturer:) Helt underbara och din om jobbar på att bli en favorit även den :) Ska jag lägga in bilderna i inlägget?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

enola
0

#12 Tack! Ja gärna så slipper man klicka så mycket. :)

enola
0

Skitbra Allamej, är det bara sajtvärden som kan lägga in bilder sådär? Man kan ju kopiera in bilder som redan ligger på nätet har jag märk, men om dom inte gör det? :)

Allamej
0

Nämen du kan göra det själv :)men bara i en timme efter att du skrivit inlägget :) Sen kan jag eller nån annan Medarbetare göra det när som helst :) Sen är det ju faktiskt CamillaS som är sajtvärden :D

Har du IE eller Firefox?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

enola
0

Aha åhå, jag firefoxar :)

Allamej
0

oki, som jag då :)

Så här gör jag:

Jag skriver mitt inlägg och bifogar en bild -

publicerar -

högerklickar på min bild och väljer "öppna i nytt fönster" -

går tillbaka till mitt inlägg och väljer hantera inlägg -

redigera -

öppnar fönstret med min bild och förminskar det så att jag har dom överlappande -

trycker på bilden och drar den till inlägget -

Vips så ligger bilden i inlägget och då väljer jag bara att publicera en gång till!

Klart! Plättlätt!

Alley-Pang
0

Jag gillar tavlan "child". Du har verkligen lyckats med skuggningen på näsa och läppar.

enola
0

#18 Tack! Den målade jag snabbast av alla tavlor, vart inte riktigt nöjd, hade velat pilla dit ett par lager till med färg, men fick den såld endå :)

heliotropes
0

Jag gillade SKARPT!! dina skulpturer…:)

Eva // medarbetare på Perser

enola
0

Här kommer en till skulptur. Har en rätt rolig historia till den också. Jag drömde en natt att jag och 2st polare satt ute i skogen på en stock en natt och kollade på stjärnhimmelen när plötsligt en stjärna började röra på sig och närmade sig. När den var ca 4-5 meter ifrån oss så såg vi att den var stor som en flugsvamp och den landade en bit ifrån oss. Den såg väldig hi-tech ut, det fäldes ut landningställ, det rykte lite och det lyste ifrån den och ut steg 3st ljusvarelser, dem såg lite ut som streckgubbar. Dom vandrade runt bakom oss men jag vågade inte följa dem med blicken först, men sen sammlade jag mod och vände mig om. Men där stod inga lysande streckgubbar utan där stod en rymdtomte, den var ca 1 meter hög, hade en lila/blå kropsdräkt på sig men inget skägg som på min skulptur, men formen på huvudet var precis lika. Sen vaknade jag tyvär, men det kanske var tur annars hade jag inte kommit ihåg det. Drömmen var så speciell och tomten också så jag var tvungen att få ut den i "verkligheten".

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=c15df834-3d5c-4809-8a88-a49edc9d223a&Filename=TomteX.jpg

heliotropes
0

Tur att du vaknade…annars kanske du hade blivit bortförd i ufoflugsvampen..hihi!!..;)

Det blev en häftig liten aliantomte.

enola
0

#22 Tack! Men nu har det hänt nått underligt, den har försvunnit spårlöst från min lägenhet! Jag har letat och letat men den är ingenstans! Tror dom där lysande streckgubbarna har kidnappat han. :(

heliotropes
0

#23 Så stilig som den var kanske den har blivit stulen!!??…

Alley-Pang
0

#21 Haha, shit vad knarkat!! :D

mariatingsund
0

Var inne o kikade på din hemsida, jag måste medge att jag gillade bäst dem digitala bilderna. Jag tycker också mycket om några av dina färgstarka målningar, men inga utomjordingar för min del. Den tavlan som du använder till underlag är helt underbar, i alla fall med dem färgerna du har där, jag vet inte om bilden manipulerad, för samma bild ser mycket mattare ut på ett annat ställe. Jag tycker du har kraft och skicklighet, och tror att du kan gå långt.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

enola
0

#23 Hoppas inte det, känner inte så många tjuvar som skulle våga knycka från mig. :) 

#26 Tackar så mycket! Jag gillar också dom digitala bilderna mest, jag har gjort 1000tals med sånna på datorn under ett par års tid, men jag har kanske nått hundratal kvar. Det är så lätt hänt att datorn krashar och allt försvinner, men jag hänger inte läpp för det . :P Har märkt att mitt målande har börjat driva iväg mot det abstrakta photoshop målandet, men det går ju så mkt snabbare på datorn.

mariatingsund
0

Jag kan ju alltid föreslå att du laddar upp allt på nätet, då spelar ingen roll om din dator kraschar, det vore ju fruktansvärt synd.

precis
0

Jag har snokat runt på din web nu. Gillar massor av grejer. Gör du några rörliga digitala grejer också? det skulle vara jä-igt läckert med stilen ifrån dina digitala bilder lite lätt animerade, med passande musik till…

Jag håller med dig i det där: "kan aldrig sluta pilla på mina målningar"
Det är oerhört svårt att lära sig veta när man absolut ska sluta och vara nöjd. Det finns en del motiv här hemma som jag själv tycker är överarbetade, att de hade varit ännu bättre om jag slutat peta i tid.

enola
0

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=c6514779-f30f-4c77-8d26-63f8915c9022&Filename=P3120090a.jpg

Här är en halvklar grej, jag har haft den på "hyllan" ett tag. Fick för mig att föra in en "flower of life" symbol i mitten, men jag har inte kommit så långt än, jag låter nog inspirations energierna byggas upp i mig lite först innan jag sätter tänderna i den igen. + Att den är så stooor, blir så dyrt med färg, det ligger redan 4-6 lager olja på vissa ställen.

#29 Nej jag har inte intresserat mig så mycket i animationer än, kanske kommer senare i livet när jag tröttnat på att måla? :)

enola
0

Här kommer en smygtitt på hur det går för micromacros ram. Jag såg massa små ramsnuttar ligga på govet brevid tavlan och skräpa och fick idén att använda dem i tavlan istället för att kasta bort det. Älskar att arbeta med slumpen och hålla alla möjligheter öppna så länge jag bara kan. Slumpen är min bästa vän när jag målar! Eller var det meningen? äsch :P

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=36651348-6d02-4190-9e64-3e43a65d3b2b&Filename=micromacro21.jpg

heliotropes
0

Du är kreativ värre…;) Det är ju så roligt när en idé kan bli verklig.:) kommer man igång är det ju såå svåårt att sluta..ens för en kort paus..:) Kul att få se det färdiga verket sen..eller..;)

enola
0

#32 Ja nu vart den klar! Färgerna vart lite knas men det spelar inte så stor roll kanske. :)

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=da19212e-b640-410a-a0c7-9d0b1f94b63e&Filename=micromacro3.jpg

heliotropes
0

Jag tyckte den blev häftig..:) den kanske skulle "vinna" mer på att ha en annan färg på ramen..!?

enola
0

#34 Jag vet inte riktigt, jag försöker arbeta med kontrastfärger och den röda är kontrastfärg till det gröna. Sen gillade jag helheten den skapade, ramen vart på nått sätt en del av målningen och strecken som fortsatte utanför. Det blir ju inte samma upplevelse när man ser den som en bild på datorn heller, försvinner en hel del känsla.

Fick den såld också, en kompis gillade den, det är kul å sälja till sin vänner för då kan man alltid se den igen när man hälsar på. Det blir lite svårt om man säljer till nån främling.

heliotropes
0

Vad kul..:) Det är som du säger ..det  blir inte alls det samma när det är uppladdat här.

precis
0

#35 säljer man till nån man inte känner så får dom bara vänja sig vid att du våldgästar dom lite då o då, varje gång du känner att du vill se "ditt verk"… å lite kaffe måste de väl bjuda konstnären på ändå ;) hehe

enola
0

#37 Dricker inte kaffe tyvär, men ett glas vatten kanske? Haha

mariatingsund
0

Om jag köpt en tavla av en konstnär som skulle vilja komma o titta igen, då kulle jag uppskatta den ännu mer, så … varför inte?

enola
0

En av mina första tavlor, gjordes under mitt extra år på estet i gymnasiet.

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=ba83612e-6da2-465b-9342-a5ec1f0f0829&Filename=planetarium.jpg

mariatingsund
0

jättefint!

Aqua
0

I love them all

vill med ha inspiration för att skapa, men de kommer inte bli lika fint som dina skapelser men det är ändå mysigt när man gör något man är nöjd med.

CamillaS
0

#40 Riktigt snygg!

smalltowndude
0

Wow, #30 och #40 är underbara!

enola
0

Kung ödla som bränd.

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=0b648a7e-884b-4364-ad9b-61dd1bd69cc1&Filename=kung%C3%B6dla.jpg

enola
0

och trädet

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=f5490458-2d8d-4f6c-a3c9-8f8c856d61e7&Filename=tr%C3%A4d3.jpg

enola
0

Tomten kanske ni vill se mer av?

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=1a1d7b00-8866-490e-ae81-778eeeef9ac4&Filename=tomtex3.jpg

Kazibum
0

Enormt häftiga

enola
0

hum hum hum
i kiteln kokar
skum skum skum 

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=2bab47be-a418-4db5-bcb3-becd91c7882f&Filename=troll.jpg

enola
0

Började på en ny trolltavla för några månader sedan men är inte helt klar med den än, men såhär ser den ut nu. Ska in lite fler "saker" i skogen, tänkte kanske ett lodjur som klättrar i ett träd och nått mer i bakgrunden. Och stentrollet är jag inte helt nöjd med än.

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=f7ee415f-36ee-4895-a304-f9a6db1f57fb&Filename=stentroll.jpg

CamillaS
0

Fin, gillar kännslan i bilden :)

Eilonwy33
0

Underbara skapelser, både målningarna och skulpturerna. Önskar att jag hade lite av din kreativitet för tillfället, för jsut nu händer absolut ignenting emd mina skaparglada fingrar.

Återigen, vackert!

/E

enola
0

Tack tack alla :)

#52 Jag har faktiskt inte så mkt kreativitet, det kommer mest i vågor men när det väl kommer så exploderar det och ni skulle häpna hur mkt jag kan åstakomma på kort tid! :)

enola
0

Här är blixpar med färglad ram och belyst med uv ljus :)

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=5120bbff-3e62-4937-8025-1a51d7f53a09&Filename=P1011011.JPG

enola
0

Denna vart så söt att jag bara måste dela med mig, fast det bara är lite kladd :)

http://teckning.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=31f79225-1824-4d10-ac97-d05c1244ba7b&Filename=farmorkanin.jpg

enola
0

En till trolltavla, vart precis klar med den. Titel: Tupplur i trollskogen. :)

http://teckning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=30c5b080-cc97-4657-ae95-89b97e17e8e5

enola
0

Kan man inte lägga in bilderna i inläggen som förut?

Allamej
0

Jo, det kan man :)

enola
0

Weee, bra! Tack!

Migoff
0

Det är aldeles för många bilder för man ska orka kolla igenom om krittisera alla. Du borde kanske lägga upp ett par och vänta på komentarer innan du lägger upp mer ^^. Men de är fina!

enola
0

Haha, tvingar ingen att titta på mina bilder, och ännu mindre kritisera dem alla. Det enda jag begär är att få lägga in dem här! Skrattande

enola
0

Flouro

Mest kladd men ack så kul. Först gillade jag den inte alls men nu älskar jag den! Den är speciell…

enola
0

Samma men i uv ljus

enola
0

Här är jag som liteeen!

Ayena
0

Du är jätteduktig enola, och den senaste bilden är hur fin som helst. Mycket värme är där i den!

Vad använder du när du målar, eller det är olika? Akrylfärger?

Migoff
0

Jag gillar värkligen dina trollbilder! Påminner om John Bauers tavlor ^^

enola
0

#65 Tacka tackar! Jag använder nästan uteslutande olja men även lite acryl ibland, speciellt den florocerande som ni ser på vissa tavlor :)

#66 Ja han har jag snott lite inspiration ifrån Oskyldig Min favorit konstnär för övrigt! Inatt hade jag en uppenbarelse på nästa trolltavla, den kommer heta "bergakungens sal", ska lägga in skissen när internet kommit igång hemma :)

Free-spirit-minded
0

Du är duktig Skrattande

DarkAnge1
0

Jag tyckte om bilden på #10:an :D Tyckte om färgerna ^^

enola
0

Tack! :)

Här är första skissen på bergakungen…

enola
0

… och här är första skissen på duken, längtar tills jag kan gå på med färgerna, men denna kommer bli mörkt och dyster och inget som jag tidigare målat så vi får se hur det går :)

Regn
0

Tavlan i inlägg #30…. den är otrolig…. jag vet inte, det sa bara klick. trodda aldrig att jag kunde tycka om en tavla så mycket.

det är nåt mycket speciellt med det där trädet.

Free-spirit-minded
0

#10, #11 Är mysiga och färgerna är super sedan tavlan på dig när du var liten var jätte söt. Skrattande

Agda
0

Kanonfina, gillade speciellt trolltavlorna och "livs?"träd tavlornaGlad

Link-
0

Vilka fina tavlor Glad, duktig du är.

ZorroR
0

Du är helt sjukt duktig..

enola
0

Tack så hjärtligt mycket! :)

enola
0

Detta var min första målning på Folkhögskolan tror jag, flickan är från en av Bauers tavlor tror jag också :)

enola
0

Ett rymdträd, försökte arbeta lite med gyllene snittet som ni ser i grenarna.

enola
0

Denna målade jag i gymnasiet, med alice i underlandet i åtanke :)

Free-spirit-minded
0

Jätte fina de här också väldigt mycket olika stilar, häftigt. Din bild vid ditt namn har du gjort den också? ser mysig ut fast aldeles för liten för att man ska kunna se riktigt.

Tror på dig

Glad

enola
0

Nej min Avatar har jag inte målat, hittade den på nätet nånstans. Men har faktiskt målat av den och tänkte lotta ut den på utomjordiskt sen framöver. :)

Free-spirit-minded
0

Tack för tipset då får man titta in där lite oftareSkrattande

enola
0

Har gjort fler tomtar också, köpte lufttorkande lera som jag gjort massa tomtar av, perfekt att ge bort till kompisar och vänner som presenter. :)

ZorroR
0

Såå söta tomtar! :D

SusannAlg
0

Superhäftiga fina tavlor och skulpturer du gör! Försöker få lite inspiration att börja måla igen, å det fick jag verkligen i denna tråden!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

raggydoll
0

Jättefina målningar och skulpturer! Du har utvecklat en personlig och väldigt trevlig stil.

enola
0

Kul att man inspirerar människor, speciellt när det gäller att skapa :)

Har även knåpat ihop en hemsida, så kika in http://konstigt.info

enola
0

Hittade lite gamla målningar, enjoy :)

enola
0

vision

enola
0

denna är målad på en aluminium skiva

enola
0

spectrum

raggydoll
0

#91 Häftigt! Mycket stämningsfullt :)

idisen95
0

jättefina :D

Levethia
0

Extremt vackra tavlor måste jag säga , och fina skulpturer dessutom. Men tavlorna är Sagolikt underbara :)

du har en fantastisk talan, träffat många som kan både det ena och det andra och visst dem är duktiga på det viset som dem lärt sig. Men det där är ju fantastiskt :)

I love it :)  ( kan hända att jag dras som ett kryp till lampan , med andra ord gillar jag starka färger omedvetet)

Medarbetare på Science Fiction

Free-spirit-minded
0

Enola=Duktig som vanligtGlad.

Säljer du dina saker också??????

Har precis köpte ett gammalt hus och behöver lite roliga prylar i framtiden.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.