Teckning iFokus

Teckning

Etikettdigitala-ritprogram
Läst 4454 ggr
vere
0

Kurser i digitalt måleri

Hejsan,

försökt komma igång och göra Digital konst av mina teckningar i photoshop men behöver hjälp… Dom böcker jag hittat om photoshop är mer inriktade på foto än t.ex line art. Nån som har nåt bra boktips som visar processen från inscannad teckning till digital bild.

Har letat efter kurser på nätet också men inte hittat mycket. Nån som vet ifall det ges nån distanskurs nånstans?

Vere

Rozzy
0

Men om du kan engelska så har du kurser på lynda.com

Sen är ju inte photoshop specialgjord för att måla i, det hör man ju liksom på namnet….Men snart kommer nya photoshop ut med mer målar fuktioner (jippi då kommer det bli fart på många) som liknar de som finns i proffsprogrammen ett bra program att måla i är annars Corel painter 11. Jag tror du kan hitta en demoen månad gratis eller så.

Ja i alla fall så har du alla utbildningarna på lynda.com för under 200 spänn i månaden, det är ju interaktiva kurser, lätta att söka i för de ligger i typ 5min filmer. Man hinner typ pli proffs på en månad.

Zabbio
1

Kolla på youtube och deviantart för tutorials, och så bara öva på. :)

Det finns en artikel här om lineart i photoshop, ''rita fina linjer med mus'' heter den. Annars kan man ju använda en Ritplatta och rita som vanligt.

Bor du nära Bjuv eller Helsingborg så visar jag gärna lite grunder live :)

Photoshop är ett utmärkt Ritprogram, Corels program ger jag inte mycket för, jag står inte ut med deras konstgjorda materialhärmningar osv.. men det är ju bara jag :) En del tycker ju att det är utmärkta progam.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.