Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 6489 ggr
FredrikaM
0

Måla med akryl

Hej!
Har nyligen fått för mig att jag ska försöka mig till att börja teckna och måla då jag tyckte det var mycket roligt i skolan. Jag använder mig av akryl, och skall måla ett par röda läppar med svart bakgrund, jag undrar om man kan framhäva läpparna på något bra sätt, samt om man kan få en intensivare röd färg på något sätt, har köpt en förpackning med 12 färger, men tänkte om man på något sätt kan blanda den röda till en intensivare röd, någon som har något tips? Det finns inget typ klarfärg, jag tänker mig ungefär som klarlack som får läpparna och glänsa mer? Tacksam för alla tips ! :)

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det går säkert att lacka på klarlack när det torkat. Annars är det väll att måla dit skuggor och blänk :) Lite oreange-rött som övergår till gul/rosa/vita blänk kan kanske öka lystern.

Lägger in en bild som visar hur jag menar och vilka färger jag använde :) Bara snabbt med musen fr att visa.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

FredrikaM
0

Åh tack så jätte mycket för tipsen ! :D Ska verkligen försöka få till det så att det blir snyggt ! :)

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en närbild på ett par läppar som jag målat. Det är ungefär samma färger som #1 beskriver ovan.

FredrikaM
0

åh dom ser helt fantastiska ut ! :) jag blir så fascinerad av hur duktiga människor kan vara på vissa saker, jag är nog ingen målarmänniska för jag får inte mina läppar att se bra ut, eller så är jag för feg och inte vågar blanda in en annan färg riktigt. Jag försökte igår med att lägga in ljusare färger men det kändes helkonstigt, haha, jag har lagt in lite ljusare färger iallafall. Men jag måste ha mer vitt med tror jag, antar att det bara är att fortsätta försöka ? :)

[GunillaR]
0

Kom ihåg att ljus höjer upp och mörkt sänker ner.

Om du vill träna på att använda ljusa/mörka färger för att få fram en form så föreslår jag att du tränar på att först teckna av en boll eller något annat som är runt.

Sedan kan du göra en boll på duken. Träna på hur ljus/mörker och skuggor skapar en form.