Teckning iFokus

Teckning

Etikettfilmer-animationer
Läst 5215 ggr
Lazzie
0

Video: Vit Häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gjorde en inspelning när jag ritade en liten kvick (ca i 38min i verklig tid) hästbild i photoshop. Använder en lite nygammal teknik så den sitter väl inte helt och hållet kanske. Men, men någon kanske finner den intressant?

Bifogar den färdiga bilden också…

KitoBonito
0

Skitsnyggt du! :D

Och musiken får mig att tänka tillbaka på animén Full moon wo shagashite ;D Eller hur det nu stavas, men jag tror inte den här låten kommer därifrån! Kul iaf ;D

Zabbio
0

Alltid lika imponerad när det blir så realitiskt i färg och form :) Gillar när folk kan måla av vackert.

Du får gärna berätta lite hur du gjorde och vad du tittade efter m.m.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Lazzie
0

#1 Tack :D Musiken är från Gundam Wing.

#2 Använde en referensbild jag snappat åt mig från en hästannons sida, den här. Sedan använde jag en hård pensel och lade grunden, (har märkt att färgerna blir mindre suddiga/luddiga då). Sedan bytte jag till en mjukare pensel och gjorde färgövergångarna mjukare. Allt gjordes i ett lager, använder helst så lite lager som möjligt, blir mindre förvirrade då XD

Kikar mest på ref. bilden då jag ska lägga de första färgfälten och de sista detaljerna. I alla fall när det gäller hästar eftersom jag har gjort ganska många och vet hyfsat bra hur de ser ut. Färger har jag fortfarande svårt med att kopiera korrekt, men det börjar bli bättre.

Hm, kommer inte på något mer att säga…

Zabbio
0

#3 Roligt att läsa mer om penslar och så :)

Hehe..själv föredrar jag många lager :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.