Outbreak
blev inspirirerad av er andra på denna "min tråd" med att lägga upp egna bilder.
(Är medlem på en annan konstsida, dock dom är lite trista där.)
So here goes nothing
nåt jag skulle uppskatta från Er som hittat till denna tråden så vill jag gärna veta er första tanke när ni såg bilderna. Roligt och intressant att veta vad andra tänker.
Än så länge kallar jag bildsamlingen för "It Sounds Like the Inside…"
Shitt pomfritt! Älskar Kitty Litter :D
Provokativt utan att vara motbjudande och att lyckas med det är inte enkelt :) Väldigt bra känsla och utförande :D
Ska jag lägga in bilderna i inläggen?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
hehe du gör som du vill!
Tack så mkt för att du skrev vad du tänkte, mkt uppskattat! Det viktigaste för mig är att människor känner nåt när de spanar på bilderna.
amen shiiiit gud va fint alltså, du är grymt duktig!!!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Gaa, hatar och älskar dina bilder XD Avskyr igentligen stilem men de är så sjukt bra att man inte kan låta bli att älska dem o.O
#24 hat/kärlek i love it! Gör en ofta förvirrad! Hur är det du menar med stilen? nåt du regaerar på?
Ha de fint!
Nja, det är nog mest att jag inte är så mk för blod och deppigt, även att jag också kan få mina små knyck och rita sånt. Men de är värkligen välgorda och bra helt enkelt :)
#26 jo man upplever dem så olika, vilket är roligt att få läsa om! KOnstiga är att jag faktiskt inte var deppig när bilderna skapades. Snarare att jag är förbannad el superglad. Försöker fortfarande hitta signatur allt jag gör…så blodet får stanna än så länge =) det fascinerar mig
tack för kommentaren!

Vad du är duktig! Men man kan ju få marddrömmar av dom…. lite läskiga, men duktigt gjorda :)

Ah, helt fantastiska bilder! Du har verkligen en snygg teckningsstil (:
#31 tack ska du ha, camilla!
#33 var väldigt… inte vacker kanske. Altså bilden var bra ritad med den fick inte vackra känslor att väckas inom mig. Meningen "She said somthing" och bilden tillsamans får mig att tänka på en tjej som upptäcker en mörk hemlighet, avslöjar den och sedan misshandlas. Lite tankar bara^^.
#34 Riktigt häftig, påminner mig om en korsning mellan katt och ökenräv ^^.
# Det är faktiskt i dom tankarna som jag gjorde "she said something". Jag är riktad till den tanken att bara för att man råka säga en personlig sak eller förvara sig så är man utpekad, naken och utdömd inför andras ögon. jag har upplevt det många gånger och tyckte att frågan förtjänar en bild =)
likna den en räv också? ja där ser man vart pennan kan förvinna i handen 

alskar "the fucking dress"!
// Amanda

Oboy… Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig. De flesta bilder verkar väldigt mörka… Vissa av dom är nästan fula, men dom blir ändå vackra. För man känner något när man tittar på bilderna…
Hoppas att du inte missförstod mig nu, vet inte hur jag ska förklara det bättre. Men jag verkligen älskar dina bilder. Kanske är lite åt hat/kärleks hållet här också.
Inhale the meat är en av de vackraste bilderna jag sett på länge.
#40 jo jag förstår dig, många av bilderna är inte vad en annan kan kalla "vacker". Dom är kanske för mörka för det. Jag känner mig glad att Du känner nåt när du tittar på bilderna- spelar ingen roll om man finner dem lite osmakliga, men att man ändå känner nåt eller känner igen sig och kan tolka! Det är en kul effekt också! Tack för kommentaren!
#39 haha kul att du gillar den!
#41 det är en bild på mig och en väninna och den kändes bra att "kleta" upp !Och kul att du finner den vacker! Har fått ett prisbud på den, hehe men från "fel" person om man kan säga så?

#42 Det kan man verkligen säga :D Man vill ju inte att det hamnar fel. Jag hinner dock slänga allt jag gör innan någon ser det. jag är väldigt desktruktiv mot mina alster.
#43 usch de ska du inte va, bara lite kladd kan vara enastående! Eller så slänger man bara på nåt färgklick hehe!
#44 nej, kanske inte. jag sågade en tavla i tre delar en gång när jag blev riktigt förbannad (målar mycket på masonit vilket underlättar vid sågning)
#45 masonit?låter intressant- hur gör man då?
#46 Man köper masonitsivor i vilken bygghandel som helst och det finns några få som kan såga upp efter mått. Sedan finns det en slät och en sida som liknar en duk(dock är det mycket grövre). Jag föredrar den släta sidan och så grundmålar jag med en vit färg sedan är det bara att köra igång. Sedan kan man köpa lite billiga golvlister och göra en ram av dem.
#47 låter mkt kul att göra! Tror att jag i högstadiet nog fick ta del av den tekniken. Men det var kanske mer plywood? hehe ja nåt liknande iaf!
Fin iller! Måste brara fråga, har den på sig kläder?
Ta inte illa upp ifall den inte har det, de såg häftigt ut ^^

hur stor är "she is the Evil Devil"?
#50 kläder, hehe nej så har jag faktiskt inte sett den! kul tanke iaf. Nä då jag tar absolut inte illa upp.
#51 i verkligheten är den inte större än ett vanlig vykort .

Hmm… är någon av bilderna du lagt upp här stora i verkligheten?
#53 jodå själva tavlorna är i olika storlekar (el iaf större än ett vykost om du menade så
) och dom flesta teckningarna är i från A4-A3. Jag är mest ett skisstyp som älskar att skissa, därav mkt mindre bilder.

ok.. then i know.
#55 jajamen!
#22 Hur mycket ska du ha för Raphael-tavlan? Mått? Medium?
#61 jaså, du gillar turtletavlan? nja jag vet bara inte om jag vill sälja den, då jag la ner min arga själ i den den kvällen…tror att tavlan är minst 85x45 iaf
Väldigt bra för att vara första lektionen var har du för tider på dem och har du efterjusterat något?
#62 Synd.
Mvh, T
#67 haft tre minuter på dem förutom översta kroppen på andra bilden..den var 30 sekunder. Det var mkt roligt, kunde verkligen se förbättrningar efter dussintals med bilder. man lär sig verkligen teckna på dessa få sekunderna också =) träning ger färdighet!
#68 ja jag är en typisk person som fäster sig för mkt vid tavlor. Denna var menad för mig själv och den känns skön att titta på vid många hemkomster. Uppskattar iaf att du har intresset =) kul att veta att andra gillar den
#73 haha ja den e rolig, har man tråkigt så får man göra nåt roligt!
visst, det blir fler lektioner i Kroki på utbildningen-detta var bara den allra första i sin ordning. Shockartat att det gick så fort, men man vande sig efter ett tag och lärde sig att se det viktigaste i tyngd och rörelse =)
#62 Om du skulle få 5500:- för den då?
#75 jag har funderat över ditt förslag…och jag godtager det! jag pmar dig!
På tal om Kroki så tror jag din stil skulle jag vilja ge dig en av mina favort material tips - tusch på flaska med pensel och stålstift- du får feta och tunna linjer i ett känsligare ljus och volymspel, du kan dra ut från pölar lavera stora ytor snabbt för att fånga mellanrumsformer och ljus. Köp en pensel som är stor ca en cm bred i basen men har en fin tunn spets som en kenesisk men gärna i syntet de tål tuffa tag.
En flaska kina tusch kostar mellan tio till femton kr, en bra billig investering som varar riktigt länge till skillnad från pennor.
lycka till!
Det var en fråga, inget förslag ;)
#78 okej, då ska jag svara på frågan ;)
-ja
#80 Häftig! (Har hon mens lr?)
#81 jepp! jag vill visa såväl kvinnoformer som kvinnofenomen..alltså..vi blöder och visa att det kan vara nåt vackert, men samtidigt betyda sårbarhet. kan finnas en del ömkan i det också. sen är det också up till betraktaren att antingen tycka om det el bli äcklad-båda reaktionerna är intressanta =)
#82 Okey, blev lite nyfiken eftersom jag har sett det på flera av dina bilder ^^.
#83 vi kan kalla det ett mönster 
Jag gillar verkligen dina arbeten!
#86 åh tack! förhoppningsvis kan jag utveckla min teknik mer på min utbildning…hoppas mkt på skulpturer också av det jag tecknar. får se vart det bär av =) tack igen och ha det superfint

Är helt kär i nlägg #7 <3
#88 alright
att hitta kärleken är alltid najs, hehe!

#90 ungefär så kände jag mig när jag låg på psyket=P
Frottage! Mitt första frottage..ja på utbildningen i seriös anda då. kanske inte så märkvärdig teknik för andra, men det är faktiskt roligt. denna bild är i a3 format i verkligheten och temat är barndomen
texten brevid är hämtat(även namnet på bilden) från låten "lie lie lie" framfört och tillverkat av bandet johnossi

vad är frottage?
#94 frottage är när man låter få fram olika mönster på vanligt papper. man placerar sitt papper på valfri yta tex en tegelvägg eller asfalt, sedan med träkol eller krita sprakar du fram ett mönster -på pappret. sen kan man klippa och klistra hur man vill och kan få fram fina kreationer!

#95 aah, vad spännande!

# 97 AH!! *flinar* Tuff bild :3
De andra bilderna är också väldigt häftiga, särskilt #100 :)

Riktigt fina grejjer! Älskar dem! Keep it up!
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
tack, enola !
Även om blod kanske inte är mitt favorit redskap i bild så tycker jag du framhäver allting på ett häftigt sett :) Du får det liksom inte se ut som om det har vart bomber o attackerat så att människor dör utan mer att bara någon sårar så känns det som man blöder… om du förstår vad jag menar? (inte äns jag förstår vad jag menar ibland ;o) Väldigt kreativa och spännande bilder! :D
#106 tack, Glorious! Du har helt förstått mina budskap faktiskt. Blodet ska mer beskriva en känsla, en händelse, en fråga osv. Har tidigare försökt hitta mitt signum och arbetat fram att blodet är ett starkt uttryck och fångar uppmärksamhet…passar mig helt enkelt. Insidan ska synas på utsidan.
Jag förstår hur du menar och jag tackar för det !
För ett par veckor sedan, innan jul, började vi med ett kolprojekt på utbildningen för att lära oss att hantera kolets möjligheter.
Personligen har jag aldrig jobbat med kol innan och…jo jag lärde mig att det var kul och klurigt att jobba med. Det är ju svårt att sudda när man väl har börjat haha !
detta är mitt första försök:
"Face on a piece of bloody paper"
#107 okej vad bra :) varsegod! dina kolbilder blev megahäftiga? :o du borde jobba ännu mer med kol :P en fråga… vart får du alla namnen till bilderna ifrån och varför är dom nästan jämt på engelska? :) är det av någon särskild anledning?
#111 Jo jag ska fortsätta öva med kol när mitt individuella år kommer på utbildningen, tack ska du ha!
Vad det gäller namnen så blir jag inspirerad från musiken och dess låttexter. Ibland kan jag göra ripp-off för att en mening kan verka fullständig och orubblig för min egen del-att den träffar hjärnan direkt och att jag tar till mig den som min egen. Jag brukar även mixa till dem och hittar på eget likaså.
Att det råkar bli på engelska har jag inget riktigt svar på. Det har faktiskt bara blivit så och kanske för att jag tycker engelskan är ett starkt språk för mig att uttrycka min mening med? SEn är engelskan rolig också 
#112 - aa det blir spännande och se.. (om vi nu kommer få se något av det också :D)
Okeej, ja det är roligt med engelska :) Fast kanske inte engelska lektioner i skolan men… -.- men för övrigt. Hm jag tycker dessutom att det kan låta lite mer klatchigt och seriöst på engelska? eller liksom jag menar det känns som du är en riktigt känd konstnär o säljer tavlor över hela världen, och engelska är ju liksom så många som lär sig så därför är det bra med engelska namn haha! :P min fantasi skenar iväg ibland, ursäkta… 
#113 låt fantasin flöda, säger jag.
jo har jag tur så kanske jag blir internationell, hehe ! då kommer språket till användning..och jag håller med om att engelskan låter mer seriöst, än om namnen skulle varit på svenska.
kommer garanterat att ladda upp kolteckningarna, när jag kommer fram till dem..
underbara kanrnske lite myket blod ibland
#120 Det är nog hennes stil, jag gillar den! :D
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
jo blodet har blivit ett sk signum-men jag letar fortfarande efter nya uttryck =) tack för kommentarerna!
Lights up my day!
Min personliga favoriten va den andra bilden ""Festival feelings"" skulle ja lätt fett kunna sätta upp på väggen hemma :) .. Eftersom Festival och musik och Gitarren ligger varmt om hjärtat..:)
Men alla bilderna va feta och har sin personliga charm helt klart :)

Du är definitivt en förebild för mig när det gäller konst! JAg skulle älska om du ville hjälpa mig utveckla mig själv som konstnär med hjälp av kommentarer XD 
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!
#124 själv är jag bara i utvecklingsstadiet men jag ställer gärna upp på att hjälpa dig om du vill!

Ja dom tre sista är ju inget att hänga upp på psyket=) Otrolig känsla i dom!

Jag gillar dina bilder grymt mycket!
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
min kära morsa fyller år snart och i brist på pengar tänkte jag teckna upp en bild till henne. hon älskar änglar så jag höll fast i temat.
Jag är inte så förtjust i ämnet, men med tanke på min morsa så gjorde jag den ändå. Hade jag inte gett bort den så hade det blivit en touch med rött(ja blod givetvis).
här är bilden inte riktigt färdig
de senaste bilderna jag lagt in är tagna med mobilkameran, då scannern är sönder här hemma-därav den dålig bildkvaliteén
nästa bild är en snabbskiss med guaschfärg. vi hade inte så lång tid på oss och detta klämde jag fram. Jag gillar den inte alls av någon annledning, dock jag fick positiv response från både min lärare och resten av min klass.
kul att dom gillade den,,,jag försöker förstå varför…kanske pga färgets vandring mellan objekten och ljuset längst bort i bakgrunden. Övningens mening var att hitta en förgrund, mellangrund, bakgrund samt att välja en färg som skulle vandra genom bilden. så jag tog detta ur en bild i huvudet i princip.
ÄLSKAR dina bilder!
#136 alright!!!
Hur har du lärt dig? Fattar inte hur du kan måla så fiint!
#142 kul att du tycker det! jag har lärt mig med mkt privat tecknande. under lektioner och hemma i ensamheten. nu ska det förbättras genom den utbildningen jag går på-förhoppningsvis.
Fick ingen specielt bra kännsla när jag tittar på dom flästa av bilderna. men man ser värkligen kännslan du målat ut en kännsla som man känner igen men inte vill komma ihåg.
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
#144 jo det är sant som du skriver, inga lyckliga bilder direkt. dock de kommer från jobbiga tider och jag försöker visa det i mina bilder. jag har väldigt svårt att göra bilder som får en att känna sig glad, Hade gärna gjort det, om jag inte vore så personlig med det jag gör.
fast jobb åt andra har jag försökt göra lite glada bilder
det första jag tänkte var, finns du på deskstudio.se så man kan kika på dina grejjer lite mer strukturerat? :)
en annan bild(tror den är från samma år som den förra teckningen) där jag även där övar på ansikten och folk. har för mig att jag var skeptisk mot färg ett tag och här tog jag nog igen det
föreställer min vän Marlena
var i en tung x-men period där, så jag bestämde mig för att hålla i det temat.Lite barnsligt kanske, men den döptes…till….ja….emmmm…..
just ja
"Orchid Girl" hehe
#147 deskstudio? nej tyvärr inte medlem där, kanske jag borde om det är nåt du rekomenderar?
jag rekomenderar det skarpt faktiskt! :)
#150 då var jag medlem på deskstudio, du hittar mig under "Evildildo"
Härligt, då ska jag kolla på dig:)
#151 hahaha vilket namn 

#23 - Härligt ,ilsket, blodigt, underbart!
// Lisa, medarbetare på Twilight
#153 haha ja man vill ju utmärka sig självmed ett namn som stämmer hehe
#154 man bugar och bockar!
#146 Du gör ju inte bara bilder man mår dåligt av;) den här blir man glad av för att man ser vad duktig personen som gjort den är. jätte snygg!
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
dom är jättefina men om du kan så skulle du kunna göra bilderna direkt i inlägget det är så jobbigt att klicka på varje bild ett tip bara :D
vet faktiskt inte riktigt hur man gör det. vissa bilder har lagt sig direkt i inlägget fast jag har gjort det på det "gamla" sättet.
tyvärr ka jag inte lägga upp bilderna i inlägget, då jag inte betalar för tjänsten. den som vill titta på bilderna får jobba lite (hehe)
okej
åh illrar :D du ritar /målar såååå fint
nämen tack!
Absolut skit bra teckningar du gör, kan inte sluta att kolla in dom

har kollat på alla bilder.
vill säga att alla är häftiga… jag säger det ALLA ÄR HÄFTIGA.
gilalr lampan Xd

Wow! Snygga som få. Det bästa är att de framkallar så mycket känslor. Verkligen inte - oj, där satt det en flicka, vad söt hon var. Om någon fattar vad jag menar nu… 

Jag älskar verkligen alla dina bilder! Du är jätteduktig!
Som många andra har sagt får man känslan att du visar insidan utanpå, vilket är uppfriskande eftersom man nästan aldrig ser den hos folk. Ofta går man omkring med ett leende på läpparna fast man blöder på insidan.
Måsta vara befriande att kunna släppa ut sina känslor så som du gör.
jag gillar bilderna på 97 och 175, många av de första gav en ganska stark Eeuw-känsla, men är ändå fenomenalt ritade, det är verkligen ursnyggt.
wow, gillar verkligen din stil! tycker i stort sett alla bilderna var intressanta att titta på och du har verkligen känsla för det du gör :)
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
Kul att ni gillar dem! gör en extra glad på nåt sätt. Kanske inte fångar allas intresse, men smaken är som baken-delad ;)

Skit snyggt. Spara som min personliga inspirationstråd =)

Underbara bilder, det är sånnahär kännslor jag vill få in i mina bilder.
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

Söt liten demon :)

Haha, underbart ;)
#192 tack, va kul att du tycker de ;)