Wacom Bamboo A6, fortfarande i butik?
Har letat runt lite på internet men inte hittat att wacom bamboo A6 ( denna http://www.dustinhome.se/pd_5010111197.aspx ) finns till salu längre. Är det någon som vet om den är en utgången modell överallt eller finns den fortfarande att få tag i?
Finns det annat något annat bra alternativ till denna med ungefär samma prisklass och bra kavlitét?
Vilken prisklass pratar vi om?

Typ från 500 till max 1200 kr eller något runt däromkring.
Jag fick min A5 ifrån Inet. Dom borde ha kvar för dom har hyffsat utbud av ritplattor. Prova att kolla där?

Kollade där, men fanns tyvärr ingen hyffsad som jag hittade i den prisklass jag räknat med.. :/

Hur är det förresten med A6, rent spontant känns det ju jättelitet, men hur är det egentligen att rita på?
Man lär sig nog fort ytans storlek och i vilket fall som helst är det ju mycket bättre än ingen alls.
Jo. Har en A5 för jag tyckte A6 tycktes pyttelitet. Men det är inte ofta jag utnyttjar hela hytan på A5an. Så jag tror det av vane sak. Jag gillar bara det faktum att jag kan lägga handen på ritplattan när ja ritar utan att det är obekvämt :P
Känner du någon som ska över
till usa så kan du tjäna många hundralappar på att köpa en där.

Okej tack för alla svar, det är nog en vanesak som ni säger! :)
Funderar på att önska mig en i julklapp och isåfall kan vi nog gå upp lite i prisklass om det behövs. Men kom gärna med förslag på bra budgetalternativ också! :)
Har bestämt mig för att det bör bli en Wacom men blir så förvirrad av alla dessa modeller som finns! Vad ska man satsa på och vilka är skillnaderna mellan t.ex. intous, graphire, volito, bamboo? Vilken rekommenderar ni?
Wacom är ett bra märke säger dem. den Ritplatta som oftast håller längst sägs det.
skillnaderna är tryck känsligheten bla. Varpå visa ritplattor har olika special funktioner. Jag tror bamboo är den mest förekommande faktiskt av wacoms ritplattor. Därefter intous och graphire. Men om jag minns rätt har det att göra med finkänsligheten i plattan, hur den läser pennan och möjligen visa funktioner ritplattan i sig har. -Rätta mig om jag har fel.
#0 Jag har aldrig hitaat i butik utan på nätet. Men bamboo A6 är en hyfsat ny mdell så den bör vara kvar.
#5 Vilken storlek som passar bäst beror mycket på hur man ritar.. jag föredrar A6 helt klart. Har testat a4 men känns som att jag inte kommer någonstans på skärmen då :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.