Låg aktivitet
Aktiviteten här på sajten är väldigt låg, det beror väl inte minst på min fråvaro som Sajtvärd.
Men vad vill ni medlemmar se mer av för att skriva och vara mer aktiva här?
Jag har fått en del önskemål om artiklar (bl.a. olja har jag för mig) som jag inte känner mig erfaren nog att skriva själv. Ni vet väl om att det är bara att säga till om ni har och vill skriva en bra artikel som ni tror kan passa sajten? :)
Att starta tävlingar, som en del redan har gjort, är bara positivt det också. Likaså att ställa upp i de här tävlingarna förståss ;)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag kan gärna skriva en artikel om oljemålning.
Jag tycker det är fruktansvärt dött här ja!
Det krävs kanske mer reklam om sidan ute på nätet? Jag vet inte hur många medlemmar vi redan är men …
Jag vet inte om artiklar är lösningen egentligen.. Eller? Jag vet inte! Hah, det är svårt.
Nackdelen är att det är så väldigt stor skillnad på dels ålder och dels erfarenhet. Kanske detta är anledningen att man inte känner sig få respons eller motivation.
Det finns ju några här som är utbildade konstnärer samtidigt som det finns 12-åringar som tar sitt första penseldrag för att avbilda sitt lilla husdjur. Det där väger ju lite ojämnt………..
Mjo, men samtidigt bör det kunna gå ihop ändå kan jag tycka :/
Mästerkonstnärerna kanske bör framträda lite mer? ;D Gärna för mig!
Jag är väldigt oaktiv -Erkänner!
Ritar fortfarande en hel del, men det blir inget mer än misslyckade skisser.. Inget som jag vill visa rättare sagt.
Och att ge kritik är jag inte speciellt pigg på :/
Jag ska absolut göra en come back. Men inte just nu~
Vill också att "mästerkonstnärerna" träder fram en aning, precis som KitoBonito.
Jag är inte heller helt aktiv nu för tiden, mycket pluggande :( Är egentligen inte särskilt bra på att kommentera/ge kritik ens när jag är hyffsat aktiv, får försöka bättra mig.
#3 Håller med om att det kan vara lite svårt att ge kritik när alla är på så varierade nivåer. Fast som #4 sa så tycker jag att det borde det gå hyfsat ändå.
#1 Det hade varit jättebra om du ville det :)
Ja, visst an det vara svårt med kritiken.. men om alla skriver några ord i de trådar man ser så borde ju alla få några ord på sina egna trådr också, eller hur? :P Och då borde motivationen öka lite..?
Jo men det känns som om väldigt lite människor vistas på sidan över huvudtaget. Eller är det bara jag som fått den känslan kanske?
Kanske är det så..
# 9 - Du har väl ett aktivitetsindex
Därför får vi försöka få ut sidan mer till det kreativa folket runt om på nätet! :) Jag ska tipsa de jag stöter på.
793 medlemmar är registrerade på sajten.
Vi får väl försöka slå våra kloka huvuden ihop och komma fram till en attraktiv lösning.
Aktivitetsindexet ligger på gult.. det ska helst (och har tidigare) legat på grönt med mycket god marginal…

Jag har problem inne på mina sajter också!
Verkar lite små "dött" på dom flesta sajterna.
Men kan du inte försöka ha en tävling?
Sedan skicka PM till medlemmarna ?
Åh innan du skickar ut PM om tävling så kan vi tillsammans skapa en jäkla massa nya fräscha trådar ? Så kanske fler medlemmar stannar ?
// Liinda
Kanske man kunde dela upp i digitalt och "manuellt", så att man hade två stora grupper och sedan hade samma kategorier inom varje grupp.
Djur
Porträtt
Landskap
osv………
#14 Fast de tävlingar som redan finns har ju nästan inga bidrag..? :/
Kanske är det årstiden.
#15 Det blir himla massa kategorier då och stor risk att de flesta förblir nästan tomma. Vill snarare dra ner på kategorierna igen, känns som för många redan, inte ens jag vet alltid var jag ska lägga trådarna.
Får fundera på iden, ett tag. Är rätt mycket jobb också med att flytta trådar osv.

#16; Jo men bidrag som hör med sajten till!
Där man kan vinna något som har med teckning att göra.
Sedan känns det mer seriöst med en tävling som sajtvärden håller i.
// Liinda
Vi har ju precis haft en tävling som inte blev avgjord, tävlingsskaparen glömde kanske bort……..
Och det är ju inte särskilt trevligt, när folk har lagt ner jobb och tid på att få fram ett bidrag.
Sen har jag en tanke om tävlingar, att det är väldigt svårt att jämföra bilder gjorda i datorn med andra bilder som är gjorda för hand. Det är då bättre att man bestämmer vilken teknik som ska användas just för denna tävlingen. Satvärden bestämmer tävlingsvillkoren och röstning sker när vinnaren ska utses. Då kan man också "flirta " lite med andra sajter som kommer in och röstar.
Är inte så glad för tävlimgsiden, tror inte riktigt på den när andra tävlingar knappt fått bidrag. För ett tag sedan var det en tävling om bio-biljetter, men det blev inte så många bidrag där heller.
#18 Förstår inte vad som är svårt med det? Att göra en bild snyggt på datorn är inte lättare än att göra en bild snygg med andra media.. Har hållt i många tävlingar (på anda sajter) där det inte varit några problem att blanda. Dessutom mixar många dator och vanlig penna/blyerts, var skulle de posta?
#17 Hänger inte med.. de andra tävlingarna har ju också hört sajten till. Och ärligt talat har jag inte råd att skaffa några vinster nu.
Jag hälper till om jag kan komma på nått… säg bara till annars.
Zabbio, jag kan göra en artikel om grunderna i oljemålning. Kanske det blir i två delar, det beror på hur mycket text det blir.
Kan börja jobba på detta i veckan. Jag skriver i Word och ska se om jag kan fixa in lite bilder också.
Grunder i oljemålning och gärna akryl är något jag gärna ser fram emot :) Det tror jag det finns fler som gör!
Ja jag kan göra en i akvarell, har just lagt ut en annan som legat i skafferie ett tag…om teckning.
# 23 - Trevligt 
Jag ska bara avsluta ett porträtt, sedan börjar jag jobba med min lilla "handbok"
#21 Låter jättebra! :D