Teckning iFokus

Teckning

Etikettmin-tråd
Läst 1679 ggr
Flirr
0

Klotter o konst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här tänker jag lägga upp det mesta jag ritar, både klotter och konst alltså :) Mest klotter kanske… Men iallafall.

Börjar med en bild av en WIP-häst. Är dålig på att rita hästar men jag är rätt nöjd med den här. Har delvis följt artikeln bevingad häst. Tyvärr så är programet jag använder (artweaver 0.5) inte så bra. Det har vad jag vet inget utsmetningsverktyg så därför blev speciellt manen inte så bra + att det är ett ganska krångligt program med skumma penslar. Mulen blev också konstig men annars är jag ganska nöjd. Sedan vet jag inte hur jag fått till anatomin men det får ni lite mer hästkunniga hjälpa mig med :). Observera att den inte är färdig än så det är en hel del detaljer som ska fixas till, däribland hovarna.

Konstruktiv kritik tack

Rozzy
0

Du klottrar fint.Glad

Zabbio
0

Bra klotter :)

Anatomin är ok, närmsta bakbenet är lite stort i överdeln och ''magen''  serut att vara påklistrad på en cirkel som ska föreställa rumpan. Tänk dig ryggen från öronen och till svasen som en mjuk linje så får du nog rätt på det :)

Intressant färgval och teknik, och roligt att du läst artikeln :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Flirr
0

Tack för svar!

Jag gillar att klottra, det är skönt att bara sitta och rita utan att ha några krav på att bilden ska bli bra :). Så här är en bild på ett halvt ansikte gjord med hjälp av pixlr.com och min Ritplatta (wacom bamboo A6). Egentligen hade jag bara tänkt att öva på att rita munnar men sedan ville jag göra en näsa och sedan tog pappret slut… Någon som vet hur man gör bilden större?

Har inte fått till hästen riktigt än men jag jobbar på det, är väldigt dålig på att göra färdigt bilder jag får problem med… :/

Flirr
0

Här är mitt hemkunskapsklotter också. Jag lyssnar faktist mycket bättre när jag sitter och klottrar :)