''Fårahund'' ;) (inkl. ''walk-through'')
Denna har jag gjort i natt.. Kanske ''ulv i fårakläder'' är en bättre titel :P
Blev rätt så trött på den efter ett tag, alltför mycket pilleri! Så som vanligt blev den nog inte så bra som den hade kunnat bli (tror jag)..vilket stör mig..menmen. :) Den blev ok i alla fall.
Lägger in en ''walk through'' bild som visar lite hur det gick till :)
http://www.elftown.com/stuff/walkthroughsheepdog.jpg
- Skissen.
- Bakgrund, lite snabbt.
- Uppochnervänd för att det är lättare för mig att lägga ljuset hyfsat rätt om det kommer ''ovanifrån'' :P Experimenterade med färg.
- Vänt rätt och lagt till lite extra ljus och lite markering på detaljer.
- Använt en s.k. hårpensel för att lägga in och smälta samman färger, samt få Textur på bilden. Som ni ser blir det väldigt suddigt, men inte jämnt och tråkigt :)
- Börjat att detaljera ordentligt, mest nosen. Gjorde nosen större så att hund-delen syns bättre.
- Fortsatt över ansiktet med detaljarbetet. Ändrat örat lite och börjat på hornet.
- Tjockat till nacken, pillat på hornet, suddat lite runt om, lagt extra skugga bakifrån och målat dit ögat :) Sen orkade jag inte pilla mer på den!
Och här är resultatet:
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
f*n va läcker :) det är coolt när man på ett så snyggt sätt kan smälta ihop varelser till en enda
Du den var kanonfín….du skulle ju jobba som affischmålare….vilken lyster i ögonen….helt magisk och så levande….
Eija
nice

Du är helt otroligt duktig och det är så roligt att se hur din teknik uvecklas mer och mer för varje bild! Har du funderat på att illustrera fantasyböcker? Dina bilder skulle passa helt förträffligt som omslag tycker jag
Tumme upp!
Galet bra och grym idé!
Häftig! Intressant med en walk-through. Grym skiss också, mist lika bra utan som med färg! :D