Ny tävling här!!!
Jo jag satt här och tänkte om jag kunde komma på en ny tävling som inte någon har kommit på än så här är en tävling:
Jag kommer beskriva en bild så nogrant jag kan som jag har målat, och utan att ni ska få se min bild så ska ni måla en egen bild utifrån min beskrivning och bilden som liknar min mest vinner.
Regler:
- Man får använda vilken metod som helst med vilka pennor, kritor, penslar som helst.
- Man får inte använda andras bilder utan bara bilden som du själv har målat/tecknat.
- Var kreaktiv och ha roligt!

Beskrivningen:
En gammal dam i 70 års åldern sitter på en gammal antik bänk och värmer sig i vår solen i sin vackra blommande trägård med en kopp te i handen. Hon bär en härlig vid sommar klänning med blommigt tyg och en mysig ylle koffta och sandaler och strumpor på fötterna. Hennes kära lite bortskämda hund ligger och snusar i gräset brevid bänken. Och grann gårdens katt springer runt och leker med ett garnystan som den har hittar på marken nedanför det antika bordet som står brevid bänken, med en vas tulpaner och en stickning på, och även kannan med resten av theet. En bit ifrån henne jobbar hennes man i trädgårdslandet med skottkärran i beredskap om han hittar ogräs och en pall med ett glas svalkande hallonsaft. Bakom bänken finns parets hus. Ett gult litet trä hus med vita knutar, med en rosen häck som slingrar sig längs väggen. Där det även finns ett fönster där man kan se in i deras kök som pryds med blommiga gardiner. Gåendes ifrån vårt håll (Vi ser rakt på damen, kanske rakt framifrån, kanske från sidan det bestämmer ni men vi ser inte hennes rygg. Skriv och fråga om ni inte förstår) kommer en man med gammla hängslen och en gammal randig skorta. Han har gammla kängor på sig som är så gammla så dom håller på att falla itu. Han vinkar vänligt med ena handen och bär en blommkorg i den andra med fina blommor och växter vaggandes i.
Det är beskrivningen hoppas den inte är för svår, och jag hoppas att ni kommer att anta och älska utmaningen.
Ett litet tips är att läsa hela beskrivningen innan ni börjar.
Jag kommer att kora en vinnare i slutet av November så kanske om ca en månad jag åter kommer med ett exakt datum. Och vinnaren vinner äran.
Lycka till 
Mvh Emma Tange

Vilken underbar beskrivning! Där vill jag befinna mig hihi..
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Vad roligt att höra 
Mvh Emma Tange
Vad roligt att höra 
Mvh Emma Tange
Ingen som vil försöka?
Putt 
Mvh Emma Tange
Jag ser bilden framför mig, ska försökanär jag får tid.
Ja va kul att någon nappar! :D
MEn det verkar som om jag får länga lite på tävlingen så att så att det blir fler än en person som deltar.
Mvh Emma Tange
Det är en rolig beskrivning mycket att få med bara…men man ska ha utmaningar, ska prova teckna upp en komposition i alla fall och se hur saker och ting hamnar…bilden i huvudet är i alla fall där…

wow, den här vill jag verkligen göra. Vill först bara bli klar med det jag håller på med nu, annars kommer jag bara låta den ligga :(

Synd att ingen kommer med bidrag.. ;( (inte för att jag ärbättre själv då..:P)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

klar nu, gjorde den ganska slarvigt, men jag lekte mest ;D Blev dock lite fel, för jag ritade tanten med ryggen till oss :(
och jag gjorde den i kol..
Ska försöka knäppa kort på den snart :)