Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 6418 ggr
Noukah
0

Andrea's svaga & starka sidor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Har smygit runt här på iFokus i åtskilliga år, och nu är jag sugen på att faktiskt vara med och posta mer regelundet med er andra :)

Jag heter Andrea, är 23 år och jobbar som conceptare på ett filmföretag i Stockholm. I och med att jag inte bor i samma stad som där jag jobbar, så blir det till att pendla med tåg varje dag för att kunna ta mig till jobbet. Kan låta jobbigt, men det har faktiskt hjälpt mig mkt med att få upp disciplinen att måla egna grejer ett par timmar om dagen, utöver det jag tecknar under dagen.

Tänkte inframöver posta en massa egna grejer, färdiga såväl som wips, alla dessa har nog till 80 % blivit till under alla tågresor.

Blir mkt karaktärer och natur :)

Hoppas ni gillar! Ser fram emot feedback mellan varann också!

Kan ju börja med att visa upp min "superflashiga" studio på tåget ;)

//Andrea

Noukah
0

Först ut får väl vara min senaste bild.
Nån rolig cartoonish creature.
Försökte träna lite på ljussättning och karaktärskänsla.

Målad i Photoshop och Painter både med wacom Intous2(på tåget) och en wacom cintiq12wx.

Noukah
0

En anna bild.

"The holy Trinity" Ett porträtt av min och killens katt, + två katter till som bor hos hans pappa och syster. Hugo (vänster), Rosso (våran perser), och Misty (den lilla).

Ville avbilda deras personligheter och relationer till varann. Var riktigt kul att måla.

Målad i Photoshop med en wacom Intous2 och en wacom cintiq12wx.

Noukah
0

En gammal skiss som inte blev mer än så.
Böjade som nån rolig slöskiss på en älva.

Photoshop.

Noukah
0

"Failing Inspiration"

Ville en dag måla en bild där jag ville beskriva hur det känns för mig när jag är riktigt inspirerad. Alla känslor blandas och jag vill börja skratta, skrika, dansa och gråta på smama gång. Nästan som om man vore galen.