Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 6418 ggr
Noukah
0

Andrea's svaga & starka sidor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Har smygit runt här på iFokus i åtskilliga år, och nu är jag sugen på att faktiskt vara med och posta mer regelundet med er andra :)

Jag heter Andrea, är 23 år och jobbar som conceptare på ett filmföretag i Stockholm. I och med att jag inte bor i samma stad som där jag jobbar, så blir det till att pendla med tåg varje dag för att kunna ta mig till jobbet. Kan låta jobbigt, men det har faktiskt hjälpt mig mkt med att få upp disciplinen att måla egna grejer ett par timmar om dagen, utöver det jag tecknar under dagen.

Tänkte inframöver posta en massa egna grejer, färdiga såväl som wips, alla dessa har nog till 80 % blivit till under alla tågresor.

Blir mkt karaktärer och natur :)

Hoppas ni gillar! Ser fram emot feedback mellan varann också!

Kan ju börja med att visa upp min "superflashiga" studio på tåget ;)

//Andrea

Noukah
0

Först ut får väl vara min senaste bild.
Nån rolig cartoonish creature.
Försökte träna lite på ljussättning och karaktärskänsla.

Målad i Photoshop och Painter både med wacom Intous2(på tåget) och en wacom cintiq12wx.

Noukah
0

En anna bild.

"The holy Trinity" Ett porträtt av min och killens katt, + två katter till som bor hos hans pappa och syster. Hugo (vänster), Rosso (våran perser), och Misty (den lilla).

Ville avbilda deras personligheter och relationer till varann. Var riktigt kul att måla.

Målad i Photoshop med en wacom Intous2 och en wacom cintiq12wx.

Noukah
0

En gammal skiss som inte blev mer än så.
Böjade som nån rolig slöskiss på en älva.

Photoshop.

Noukah
0

"Failing Inspiration"

Ville en dag måla en bild där jag ville beskriva hur det känns för mig när jag är riktigt inspirerad. Alla känslor blandas och jag vill börja skratta, skrika, dansa och gråta på smama gång. Nästan som om man vore galen.

Tja.. Lyckades inte alls med det, det slutade med att jag blev totalt nollställd och slutade upp med det här resultatet..

Photoshop och wacom Intous2.

JossefinD
0

Oj, vad duktig du var :D vilka härliga! Älskar katterna :P

Noukah
1

#5 Tack så mycket! :)Kul att du gillar de!

Här är en anna som jag målade i vintras.
Realistisk fanart av Princess Mononoke, älskar filmerna från Studio Gilbi, speciellt Mononoke är oerhört magisk och vacker.

JossefinD
0

#6 Jättefin :D gillar hur du fått till farten och samtidigt pälsen!

Noukah
0

#6 Tack så mycket! :D

Här är lite step by step, det tidiga stadiet hur den blev till.

Noukah
0

Closeup.

Fyzaliz
0

Du är jätteduktig! #2 är en klar favorit. En fullträff mellan realistiskt och orealisktiskt!!

Blir nyfiken på varför du åker så mycket tåg…

Gemela
0

Vackert! :O Älskar katterna och fartkänslan i bild #6!

Zippa-
0

Oj, vad duktig du är! Älskar bilden i #1 och den i #2!

/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

Rozzy
0

Nice, gillar mycket det senaste djuret och ditt självpoträtt!

Camomilla
0

Du målar extremt bra! Tycker det är så härligt att alla dina bilder har en speciell stil så att man ser direkt att det är samma konstnär som gjort dem. Din pälsteknik är bara… wow. Jag är verkligen imponerad av ditt arbete! Ser fram emot flera bilder Glad

Lans
0

Underbara bilder!

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

emmf
0

Herregud det är ju du!
Hade ingen aning om att du var svensk.. Hittade dig på deviantart för inte så länge sen. Du är verkligen begåvad :D

Caramelbrownie
0

Jag har samma dator som i #0 Tungan ute

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus

Noukah
0

Wow tack så jättemycket allesammans för era snälla kommentarer!!

#10 får åka msssa tåg då mitt jogg ligger så långt bort :)

#13Tack så mkt! Vilket självorträtt menar du btw? :)

#14 Tack så mycket! Kul, har faktiskt själv känt mig ha problem med att hitta en stil, men sånt kanske man har svårare att se själv eftersom man är så självkritisk… :P Kommer fler bilder, stay tuned!

#16 Oj är det sant? :O Vad heter du på deviantart? Och tack :)

#17 macbooks äger! ;)

Rozzy
0

#13 den där du bara vill fånga känslan du har i dig när du är inspirerad.

Noukah
0

#13 jaså den! :) Hehe tack så mycket. Tror många kkänner igen sig i den stämningen.

Här är en anna wip som jag sitter med just nu. Älva.
Försöker bli mer haj på skintones och ljus - sjukt roligt! :)

Finns det någon funktion förresten, där man kan klistra in bilderna direkt i inlägget? Eller det kanske är en funtkion för plus-medlemmar?

Rozzy
0

Så söt du har lite samm stil som jag gillar -att vingarna ser så där enkla och målade ut.

Azmaria
0

jätte härliga bilder hördu :D älskade speciellt Princess Mononoke bilden, så häftig        (Y)

C:

Make Pasta not War, Vee~

Zabbio
0

Välkommen hit, och väldigt snygga bilder :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

idisen95
0

:O  WOW shit va suktig du e  älskar alla bilder spec katterna

Noukah
0

Tack så mycket! Så snälla ni är!

Nu var det ett tag sen så jag lägger en till brevbomb med lite saker jag gjort det senaste halvåret.

Börjar med ett snölandskap. Tog 2 timmar i Photoshop :)

Noukah
0

Lite mer landskap. Båda tog två timmar var.

Noukah
0

Räv.

Photoshop.

Noukah
0

Leguan :)

Photoshop.

Noukah
1

"Play? Ball? Play?"

Photoshop.

Noukah
0

Självporträtt på mig och leguanen Adda när jag var runt elva, eller äldre.
Hon blev rätt stor, kanske inte sådär stor, men det e kul att överdriva lite :)

enola
0

stört grymt! som en helt annan värld! älskar det! :D

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Caramelbrownie
0

sitt coolt som alltid!

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus

Lazzie
0

Oj! Varför har jag inte kommenterat den här tråden än? Men, men bättre sent än aldirg :D

Riktigt härlig stil. Gillar verkligen hur du färglägger (både tekniken och färgvalen). Landskapsbilderna och #29 är nog mina favoriter, helt underbara!

michellan
0

Gillar din tecknarstil:) mina favoritbilder var första bilden, bilden på leguanen och såklart den med vargarna, men alla bilder var riktigt fina.

Hur länge har du ritat, och vilket photoshop använder du? :)

Eija
0

Kan bara säga…"WOW"….blir så tagen o gapar som en fågelholk, så snart kommer nog dom att bygga bo där….FörvånadSkrattande….

Alltså, jisses va duktig du är, går inte att välja ut någon speciell för dom är så bra alla på sitt sätt……

Eija

godisgrisen
0

Datorbilder funkar inte på vanliga landskap och "rävbilder" tycker jag det blir lite fånigt och kitchigt, lite Hötorg faktiskt.

Däremot älskar jag dina fantasybilder de blir fantastiska i denna teknik! Ljuset är jättefint och magiskt!

Lazzie
0

#36 Jag har sett många fina landskapsbilder och realistiska djurbilder gjorda på dator, så nog funkar det alltid. Om det är så att du inte gillar sådana bilder så kan jag inte säga emot, alla tycker om olika bilder. Men att säga att det inte funkar är väl att ta i tycker jag ^^' Vad skiljer föresten en oljemålning av ett landskap från en datormålning av ett om de är gjorda med en snarlik teknik?

godisgrisen
0

#37 Det som jag inte tycker funkar är när man försöker få en datormålad bild att se oljemålad ut. Att man försöker få till penseldrag det tycker iallafall inte jag funkar. På fantasybilderna har hon jobbat på ett helt annat sätt och de är ju jättebra. Jag tror att jag är lite allergisk mot konst som försöker se ut som konst.

En bild är inte automatiskt bra om den är fotorealsitsisk, där finns större krav på att alla proportioner ska vara exakt annars faller allt. Därför tyckte jag inte räven var så bra. En bild är inte heller konstnärlig bara för att den är målad snabbt och tillsynes säkert. Abstrakt konst är inte mer konst eller mer värd än föreställande konst eller tvärt om. Att en bild eller en skulptur är bra eller inte har inget med motivet att göra.

Förövrigt tycker jag att Noukah är jätteduktig det är därför jag tyckte att jag kunde ge henne min åsikt. Jag gillar verligen #1, #29 och #30!

Lazzie
0

Och jag gillar inte när datorritade bilder ser väldigt datorritade ut. Men det betyder inte att det inte fungerar att rita datorritat och låta det se datorritat ut. Det var egentligen bara ordet "funka" i första meningen i #37 jag reagerade på.

Men jag förstår din förklaring i #38 bättre och håller med dig om allt i andra stycket. Speciellt om att bilder inte behöver vara bra för att de är fotorealistiska. Precis som du säger så är det snarare tvärt om.

Noukah
0

#31: Tack ska du ha! :D

#31: Tack!

#33: Tack så jättemycket! KUl att du gillar dom :)

#34: Tack så mycket! Jag har ritat så länge jag kan minnas. Har arbetat med det heltid i över 2 år. Använder mig av Photoshop CS3.

#35. Haha tack! Va smickrad jag blir :D

#36: Tack så mycket för kritiken! Uppskattar det verkligen :) Jag skulle gärna vilja få synpunkter på vad du inte tycker funkar på räven, så jag kan lära mig utav mina misstag. Det är inte alltid man kan hitta sina fel, men nu har ju du lyckats hitta en svag sida hos mig som jag gärna skulle vilja förbättra.

Landskapsmålningarna är nog en smaksak, och inte heller där finns något rätt eller fel. Jag kommer tyvärr fortsätta göra digitala studier ett tag framöver ;) Det fina med det är att det går så fort att göra utan torktider och dyl, dock så kan det se aningen billigt ut- det håller jag med om. Fast det fungerar utmärkt för produktion och visualisering, som jag pysslar med :)