Förslags tråd, önskemål, tips :)
Hejsan!
Tänkte att jag kunde starta en tråd där ni medlemmar kan lägga in förslag, tips och annat som ni vill ska tas upp. Till exempel tävlingar, artiklar m.m. Frågan är fri!
Och om det är någon som känner för att till exempel skriva en artikel som efterfrågas, så hör av er till mig. :)
Ha det gott!
Zabbio
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag skulle gärna vilja läsa en artikel om hur man använder kol på papper.. Är fullständigt värdelös på det 
Och så undrar jag hur man ska vässa en kolpenna.. Måste man använda en kniv eller?
Använder inte själv kol och om jag gör det är det alltid som vanlig penna.. :/ Ska se om jag kan hitta info, testa lite och skriva nåt. Om ingen annan anmäler sig frivillig? :P
Det finns lite tjockare pennvässare som brukar passa kolpennor, har själv fått såna i kit med pastellpennor+kolpenna när jag köpt det :) Du kan nog hitta de i en bra bokhandel, de brukar ju ha lite utbud på sånt :) (när jag inte är för lat föredrar jag dock kniv på alla träpennor)
Jag vill föreslå en tävling per månad. Den som vinner tävlingen får äran att hitta på temat för nästa tävling. Ett förslag är att utgå ifrån att tävlingen ska röstas för den 15:e. Då har man ett datum att utgå ifrån när man planerar.
En annan typ av tävling är att någon ritar en bild och så ska vi andra färglägga denna. Det kan i och för sig ingå i månadstävlingen. Eller att någon har en färdig figur och behöver en bakgrund, och så tävlar vi om bakgrunden.
Det är bara fantasin som sätter gränser.
#3 Det pågår ju redan en sådan tävling, temat är fantasy just nu. :) Det är bara datumet som inte är stabilt.
En tråd med blyertsteckningar skulle vara trevligt.
#5 Det är bara till att skapa en :P
#6 Tips på bra matrial, som papper, pennor, akvarell osv. o då menar jag märkena på matrialet asså :)
#7 Det hoppas jag någon kan skriva en artikel om :P Själv har jag kopieringspapper och vanliga stiftpennor 
#9 Konfa? Menar du kategori? Det kan det bli om det kommer in lite fler trådar om det.
De fick det, folk blev trötta på att se bara hästar verkade det som, och det var en bra lösning då :) Men eftersom det ändå syns blandat i "senaste inläggen" funderar jag på att ta bort kategorin.
Ja, kategori kanske det heter på ifokus-forum? sak samma :-)
Antingen tycker jag man ska ta bort den helt eller så får man ju ha kategorier för andra motiv också, kanske en sån här uppdelning:?
- Djur
-Porträtt och människor
- Fantasy
-Landskap/natur/stileben
- Abstrakt
- Artistic nudity
- övrigt
(finns ju många fler motiv men ovanstående är kanske det vanligste?)
Bara en tanke.
# 11 - Det var en bra idé.

#11 Jag var bara osäker på vad du menade:P
Jo, men jag tror att det blir till att ta bort den. Hellre några få kategorier med trådar i, än flera halvtomma :)
# 13 - Jo jag menade kategorierna som Casiopeia föreslog. 

Nu är det ju snart alla hjärtans dag så en tävling med det temat kanske hade varit trevlig :)
Det har du rätt i! :) Någon somvill starta?
Det gjodes en ny, den blev så lång :)
Glömde lägga in en länk till den nya tråden :/ :P

Jag älskar förslaget med alla hjärtans dag 
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!
Det finns en tävling uppe :P

Jag vill ha en till tävling!!!! Typ något härligt fantasy tema, typ magi inblandat eller älvor eller något annat graciöst XD
Josefin
#23 Du far garna starta en egen :P
Jag gor ingen just nu for jag ar i Fdlorida pa semester :)

Skulle vara kul att ha några tävlingar men komemr itne på några idéer ännu.
Någon som kan vara en öngel och berätta hur man startar en egen tråd? E ny
.
MVH Ebba <3

Du klickar på Skriv inlägg över Senaste inläggen och sen väljer du en rubrik och skriver en text. Sen väljer du kategori och publicerar det sen 
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
#25 Valkommen :)
Det finns en del tavlingar redan.
#11 Jag håller med om detta. Det var det första jag tänkte när jag kollade in forumet, att det saknades logiska kategori-indelningar. Bara hästbilder! Jag tycker ditt kategoriindelningsförslag var jättebra, och så lägger man till Material & Tekniker för sådana diskussioner.
Moderatorn, vad krävs det för att vi ska få genomföra detta? Jag tror inte alls att det skulle bli flera tomma kategorier, utan snarare att diskussionslustan skulle ta fart när man väl börjar dryfta ämnena.
#28, ok, jag ger det en chanse. Leta upp/skapa 5 trådar som passar i de kategorier ni vill ha, och länka upp dem (ihop med kategorinamnet) till mig. Trådarna ska ha en del svar redan.
Gör ni det lägger jag upp nya kategorier och lägger in trådarna i dem :)
Jag vet inte om en sån artikel finns, men visa i så fall!
Jag vill ha en artikel på att skugga, för det är jag riktigt dålig på! Hur man lättast kan lära sig som en nybörjare och lätta tekniker 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#30 Skugga? Du menar hur ljus faller och så.. hmm..
Vet faktiskt inte om vi har någon.. Jag kan ju försöka mig på en väldigt basic om var skuggor borde ligga om vi inte har någon, men sök bland artiklarna :)
#31 Jag ska söka lite
Jag hittade ingen.. Ska se om jag kan göra en någon dag.
#33 Det låter bra
Ok, har gjort en snabb skiss.. var det något sånthär du tänkte dig? Och hjälper den?
Jag är ju som sagt ingen expert på ljus, hr aldrig gått i nån skola och fått det förklarat eller så utan bara tittat, läst lite och iaktagit :)
Kan göra den lite mer detaljerad och snygg senare.
Gruppen ''hästteckningar'' har tagits bot och erstts med ''djur'' :)
#36 Det var nog ett smart beslut 
en artickel om oljefärg önskar jag :D
#35 Den ser bra ut, ska läsa den imorgon eftersom det är för sent ikväll
#38 Jag med :)
:) dubbel glad jag fick oljefärg och 2 dukar och penslar så nu behöverr vi det ännu mer XD
förslag:
tillbehör/martrial
och sen hur man sa börja
och lite tips
#41 Tyvärr kan jag inte tillräckligt mycket för att själv göra en artikel….
När jag måar med olja så bara målar jag :3
kan ingen annan göra det då?! ayena brukar ju tillexempel måla med oljefärg och fler men vet inte vad dom heter här
Jag hoppas ju på att någon hoppar fram och vill göra det.Tanken med tråden var att förlagen var 'öppna'' så att alla som känner sig manade kan lämna in ett ord och hjälpa till :)

Tja, har hållit på en del med det, kan skicka in en merit på en målning av mig XD
Josefin
#45 en merit? :) Hur menar du?
Du får gärna skriva en artikel! :P

förlåt vet inte om jag skrev fel ord men menade visa vad jag kan XD
Josefin
Gör så :P Du kan ju skriva ner en liten artikel och visa mig via PM? :)
jaa

Tja om den här är godkänd gör jag det väldigt gärna XD
Josefin

#51 PM var det ja ;)
Kan du skriva om hur du använder oljefärg osv i en artikel och visa den bilden så blir det säkert jättebra! :)
# 1 Det är lättast att vässa kolpennor med kniv eller med en s. k "mattkniv", och förvara dem gärna i frysen/kylen ett tag innan du vässar dem, det funkar bra även med pastellkritor/pennor
U R us
Om det ok så kan jag skriva lite om att måla i akvarelll
ett tips är också en tråd om grundfärgerna …
U R us
Du får gärna skriva :)

Jag har en liten ide. Skulle man inte kunna ha en tråd där någon lägger upp en bild som alla får rita av på sitt eget vis. Med olika material, i svartvitt eller i färg, digtal eller handmålat mm. Det skulle nog vara ganska intressant att se alla variationer som kommer upp.
#56 Som en tävling?
Det går absolut att göra. Jag kan läga upp en senare, eller om du vill kan du göra det nu :)

Man kan ha en tävling där man ska rita månadens stjärntecken eller något…
Josefin
Jag skulle önska att det inte fanns så många trådar klistrade/nålade. Det blir så lite plats för andra trådar då, särskilt när detta är ett forum där det skapas många nya trådar.
Skulle ju istället kunna göra några av trådarna till artiklar och sätta under "läsvärt" istället för att nåla.

#57 Jag tänkte egentligen inte det som en tävling men det skulle man ju kunna ha… Du får gärna starta en sådan tråd om du vill.
#59 Inakyuella trådar och trådar som inte känns helt nödvändiga är flyttade. Tävlingstrden kommer också avmarkeras från klistrad snart.
#57, ja, kan ju ara en icke tävling med. Men varför vill du inte starta den själv? :P
#61 Mycket bättre nu
Nu känns de inte övermånga längre

#61 Det kan jag ju förstås göra men jag har ingen bra bild att använda som motiv så om du har en bild får du gärna starta den :)
#63 För tillfället har jag ingen bra bild :) Och ska till jobbet om ett par minuter.
Kanske några av referensbilderna funkar? Tråden ligger under teckningstips, har jag för mig.. Men fråga fotografen, om du väljer någon där, det står nog inte att bilderna får användas i sådana trådar. :)

Jag vill önska en artikel om hur man ritar karikatyrer 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag skulle tycka att det vore bra med en artikel om hur man ger kritik på bästa sätt. Tror att det skulle kunna vara bra på en sån här sida där många ber om kritik på sina bilder 
#66 Ja.. det är en bra ide.. vem kan skriva den tro? Hm.. :)
#67 Jag kanske skulle kunna göra det (har hittat ett par bra texter om det på deviantart som jag ska fråga om jag kan få översätta nån till svenska)
#68 Gör så :)
#68 Det låter som en bra idé. Alltid kan man snappa upp något användbart.

Skulle det inte vara kul med en tävling. Där skaparen säger ett ord, ett verb eller ja, nåt annat. Vad som hellst. Så ska alla som vill rita/måla eller vad man ju väljer att göra. det som man tänker på först, eller vad man ser och tänker på när man hör just det ordet.
Eller finns redan en sån tävling? ;D
#71 Såvitt jag förstår av din beskrivning tror jag inte det finns en, men du är mer än välkommen att starta den :P
Skulle tycka det var roligt om nån som ofta ritar porträtt t ex skriver en artikel om hur man lättast övar upp sig på att just rita/måla porträtt och vad man ska tänka på för att få det se ut som just den personen man ritar :)
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes