Bildmix - Del 2
Började bli lite mycket i min andra tråd, så mycket att min dator blir arg på mig när jag vill öppna den… Därför kommer här del två på bildmix tråden, med blandat krafs från mig.
Fritt fram att kommentera, kritisera eller bara glo.
Här kommer första bunten med bilder i tråd nummer 2.
Uppifrån och ner har vi:
1) Något som var menat som två fjordhästar… Det ser i alla fall ut som någon slags hästar (kanske…), man får vara nöjd. Målat med vattenfärger.
2) Ett litet test med kladdkritorna jag hittade i källaren idag. Hästen ser lite konstig ut, men jag skyller ifrån mig på att jag inte hade något sudd då jag gjorde skissen.
3) Allt i blyerts på randigt papper är från min fysikbok >__>' Det oranga är där för att hörnet var tomt…
gillar fjordingarna:D
Min blogg: SweGizmo.se
#3 den bilden med hästen och ryttaren är fin:) varm lixom:)
Jag gillar också bilden med hästen och ryttaren bäst :)
gillar att du målar väldigt varma och natursköna bilder:)
#8 Vart har du tänkt att ljusskällan ska komma ifrån? I bakgrunden ser det ut som om ljuset kommer från övre vänstra hörnet (alltså bakifrån), medan man i ansiktet får intrycket av att ljuset kommer framifrån, snett från vänster. Jag är inte säker på att axeln verkligen skulle träffas av ljus på det viset som du ritat, det skulle kräva att axeln var väldigt framåttippad. Axeln ser för övrigt ut att vara placerad lite för långt fram i förhållande till resten av kroppen. Kanske har jag fel, det är lite svårt att räkna ut ljusets exakta fall i huvudet, jag vill ofta studera ett objekt i liknande belysning för att vara helt säker på min sak innan jag sätter igång.
#10 Tack för den utförliga kritiken! Bakgrunden var lite annorlunda från början, men när jag tittar på säkerhetssparningen innan jag ändrade så ser det inte heller helt rätt ut. Angående axeln har du nog också rätt. Ska se om jag kan ändra lite, har faktiskt sparat origina filen för en gångs skull :)
Jag är för dum (eller för lat) för att kontrollera saker i förväg. Brukar oftast inte ens veta vad det är jag ritar förän det är klart, hehe.
#12 tänker på den där sigenarflickan i ringaren av nortredam:) kom inte ihåg vad hon hette.
Esmeralda
söt:)
Jättefina bilder :) tycker speciellt om #9 högst upp och #17

#21 hästen på bilden liknar min shettis! :D
Jättefiiiiina bilder!
#22 Det är roligt att kombinera blyerts och kol, det ger härliga effekter!
Gud! Dessa är ju jätte fina! :)
#26 Tack :D
Mycket bra för att vara ditt andra försök med akryl, tycker jag :)
Dina hästar är fantastiska :) har också ritat en del hästar men lyckas alltid ge dom för långa ben
Mysiga kusar! Mycket liv och personlighet i dem!
Många av dem tycker jag verkar ha ganska små/smala öron, men så är jag också van vid min nordis/arab-korsning som inte är smal någonstans så det kan ju vara det. :) Gillar särskilt den svarta hästen i #32. (Min jäkla förkärlek för lurviga hästar… >.>)

Jättefina teckningar!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
#33 Jo, när det gäller hästar är nog mitt största problem öronen. Försöker bli bättre på det. Fast hur smala, eller små öronen är skiljer sig förståss från häst till häst.
Jag gillar också lurviga hästar, speciellt shettisar :D
#34 Tack!

åh gud så fin #22 var!!! Hur kan du?! =O Det ser nästan ut som ett foto..Jag villl oxå kunna!! Har du några tips? Förutom att övaövaöva? :D
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
#36 Öva ännu mer? Haha, nej. Men titta på olika tutorials exmpelvis de här: 1, 2, 3. Googlar du så hittar du säkert ännu fler bra beskrivningar. Rita av från foton och verkligheten. Testa olika saker och ge inte upp om det inte blir som du tänkt dig. Ju mer du ritar ju bättre blir du! Så, rita, rita, rita och rita lite till. Det är de enda tips jag kan ge :)
#32 snygga:D

Man önskar själv att man var lika bra som du är :D

Svarta hästen i snöfall (42) Är helt ljuvlig! Den skulle vara vacker på min vägg… …

HELT SAGOLIK!! Tackar…
Riktigt snygga bilder! Du har gjort några på datorn v, vissa ser verkligen målade ut men ändå nåt datalikande över, vad använder du för program isåfall? 
aha :o gillar att man ser streck i dem, som penseldrag typ, det avr jätte snyggt ^^ använder också PS
på inlägg nr. 9 gillar jag dn bruna hästen med fölet, skarpt! jätte fin verkligen! :)
#52 - Wow, vilken snygg! Jag gillar verkligen sadeln den ser helt grym ut! Tycker också att marken blev riktigt härlig till!
Så många charmiga och personliga bilder :)
#56 mycket snygg :) men lite kritik är att du inte har något blänk i ögat, det tycker jag är det viktigaste för att det inte bara ska bli en klump eller en skugga.
Annars mycket bra :)
#57 Det är faktiskt lite blänk i ögat, men det mesta försvan vid inskanningen. Har funderar på att lägga till likte mer med akryl. Men tror inte att det skulle se så bra ut. Skulle nog bli för skarpt, eftersom teckningen i helhet är ganska matt i färgerna, hm :\
#58 man kan ana det lite grann, men då vet du ju det till nästa gång, att man inte ska vara rädd för att göra det lite tydligare, det behöver ju inte bli skarpt bara för att man gör det tydligare
. Men som du säjer, akryl kan bli svårt, prova spä ut färgen med lite vatten så blir det nog bättre

Måste säga att du är skit på att rita! Din talang är avundsvärd.
#60 Man behöver inte talang för att rita bra. Bara 10 000 timmar av övning XD

#61 Okeyy.. OM man hade din talang ELLER tålamod till att öva i 10000h :D

#63 Fina bilder. Jag skulle då döda för talang, då jag är rätt så oduglig :D xD
Det syns att du gillar hästar :)
Inte klokt var du målar mycket , fin saker favoriten är nog #41

Herregud vad #78 tjejen till vänster var fin! :O Otroligt!

#76 Kan man bli bättre?
Du är helt suverän. Så stort område du behärskar. Alltid kul o följa vad du hittar på.
#80 Tack :D Har dock fuskat lite och plockat färgerna med eyedrop-/pipett-verktyget (eller vad det nu heter) från ett foto >___>'
#81 Klart man kan! Det är ju själva grejen med att rita, man blir aldrig tillräckligt bra XD Men jag är lite gnällig av mig ibland… Mina vänner kallar mig inte missnöjesmessias för inget ;) Det är bara att ignorera, hehe. Tack!
Jag älskar verkligen varenda en av dina bilder!
#85 Jag tycker bilden är väldigt bra. Jätte härlig verkligen!
Jag måste säga att du är otroligt duktig, du måste ha tecknat mycket i ditt liv så som dina skisser ser ut :)
Varje ny bild jag såg så blev jag skockad över vilka fantastiska bilder du målar!
Mvh Emma Tange
Så rätt man kunde ha då -___-'
Gud vad jag blir inspererad av din konst!
Du är helt otroligt bra på att teckna! 
Mvh Emma Tange
Känner mig kreativ idag, så mer bilder kommer här. Båda från ikväll.
Tog med den gamla versionen av den översta bilden också… Den blåröda bilden är gjord med denna bild som ref. http://www.modelmayhem.com/pic.php?pid=14567298&group_id=76998&ua=
#90 Konst och konst, men man tackar! Roligt att man kan insperera andra också :D
Härligt att se dina bilder. Du är mycket duktig på hästar 
Du är verkligen bra på att rita häster;)
Jag älskar verkligen ditt sätt att måla!
Du får allt så livfullt och du vågar rita annorlunda med vilka färger som helst och vilka riktningar som helst med penndragen.
Mvh Emma Tange
Jag gillar radion/bandspelaren. Så jag lägger upp den här bilden fast jag stör mig på så mycket i den XD
_#100 Gaah! Varför är jag bäst på det jag inte försöker bli bättre på D: Haha, får kämpa vidare med de andra sakerna ett tag till då ;P Men det är ändå roligt att få komplimanger, så, tack :D
_**
#101** Tack! Jag försöker hitta en stil som jag gillar, så jag experimenterar ganska mycket. Att jag inte inte har tålamod att göra perfekta linjer och "ren" färgläggning har nog också en del att göra med det, hehe.
Ja störande bra!
En shettis jag målade i kväll. Vattenfärg, bläck och lite akryl. Använde en "Min Häst" poster som ref.
_#103 Nja, jag vet inte, perspektiv och proportioner är lite off. Fast det är nog huvudsakligen för att jag hade så mycket problem med vissa saker (*host* händerna på han som håller i radion *host*) som jag inte riktigt kan tycka om den. Men jag är glad att andra kan göra det! :D
_
Den är ju undebar, jag tycker den känns klar!
Fina färger
Blandade bilder.
Översta bilden - Karaktärer från en serie (borde rita mer sidor till den D:), ritade i photoshop.
Hästhuvudet - Ritat i paint.
Bilden under hästhuvudet - En liten bit av en slarvig bild av tre karaktärer från en sugig (haha) vampyrhistoria jag skrivit ganska långt på nu.
Grönhår - Akryl på teckningspapper.
#107 Då säger vi att den är klar då ;) Tack!
Jag gillar ledningarna, perspektivet äd som personen ligger en bit ovanför på ett hus eller något den marken de står är lägre ner. Men kan du inte sätta en liten kråka eller två på tråden?