WIP Haku - Hjälp?
Här ser ni min påbörjade målning - den var nästan klar. (Det är en bild där jag utgått från originalbilden men ändrat och lagt till lite småsaker.)
Saken är den att det enda som fattades var blod och lite finputsning. Detta satte jag igång med idag, blod har kommit till. Men HJÄLP - det känns som om jag förstört hela målningen. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med det här. Jag kommer ladda upp bilden som den ser ut nu i nästa inlägg.
(OBS - färg och ljus stämmer inte riktigt här över nätet, men ni ser själva grejen iaf)
Du kan måla över igen när det torkat..
Som det ser ut över nätet borde blodet vara lite mörkare. Mer brunaktigt Hade ochså velsat se lite blod på tänderna :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Ja, färgen på blodet får fixas..
Tycker du jag ska måla över något då?
Bakgrunden är så svårt eftersom det är tusen lager av olika färger, men ändå.
Och du tycker inte det är för mycket blod? Ser det ut som blod? Ser det "verkligt" ut att det är så på väggen, tex?
Måla över är om du inte var nöjd och ville få bort det :P
Jag vet inte riktigt hur blod brukar se ut på väggar.. om du hr mycket färg kan du ju stänka dit det på samma sätt som du tänker dig att det hamnat där. Eller stänk lite på ett papper och måla av stänket till tavlan sen.
Blodet i pälsen ser lite ut-tvättat ut..kanske lite mörkare och som följer pälsen och bildar en droppe i änden av päls tovan?
mer på tänderna som sagt, kanske lite tunnare rännilar vid munnen. (Kan ju göra fler istället ;) )
Annars ser det ok ut i mina ögon.
Jo, jag får se om jag kan få fram samma färger igen till väggen.
Blodet i pälsen ska fixas till och kroppen ska få sig en justering. Och när jag ändå är igång med väggen kan jag ju ta bort svansen också - den känns lite för mycket?
Just blod på tänderna vet jag inte … Det är inte meningen att han har dödat något, utan han blöder innifrån, som kommer upp ur halsen. Men jo, blodet kommer nog justeras även där, och möjligen lite mer blod på tänder baktill.
Tack!
Om han blöder innifrån så mer blod bak på tunga och kindtänder, kan ha stänkt lite på hörn tänderna med men nerifrån :P Kom ihåg att tungan är blöt; blodet blir lite utvattnat ddär. Som akvarell opå vått papper. :)
Nu har jag satt mig och fixat och donat lite för att rädda bilden. Den är fooortfarande inte klar men det jag kände var katastrof förut är nu borta!
Det som ska göras är att lägga in en svag nyans av rosa i bakgrunden, fixa till alla skavanker som blivit i bilden och sen finslipa på allt så den kan bli färdig.
Ja, det ser lite renare ut nu :)
:)
Jag tycker blodet blev fint :D Och det liknar värkligen haku!
Tack du :) Jag tycker slutresultatet blev okej även om jag skulle kunna pyssla mer med det, men allt som allt blev målningen inte alls som jag ville, och det är verkligen mitt eget fel för jag tecknade inte av originalbilden ordentligt xD