Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-människor
Läst 3551 ggr
Zabbio
0

Zabbio har ritat en människa! :O

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller ja,rent tekniskt är det väl vampyr med tanke på tänderna, men nu ska vi vara snälla:P

Med tanke ppå att jag inte anser mig kunna rita människor i någon form, ch om jag tänker mig att han är bög - av den fördomsbaserade, flickiga stereotypen snarare än baserad på någon verklig homosexuell man - så är jag väldigt nöjd :) Dt känns för första gången lönt att fortsätta öva!

Framförallt är jag nöjd med färgläggningen av den hitersta handen :P

Med vissa reservationer..den blev klar kl 2 inatt och jag har inte tittat på bilden efter att jag vaknat än xD Kanske ändrar lite senare..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Noukah
0

RIKTIGT snyggt ritat!

Jag tycker definitivt att du ska fortsätta rita människor, jag menar titta på de där händerna! Är ett av det svåraste att få till sådär bra på människor, eftersom de är så komplexa :)

Hatten av!

[Sniff]
0

Snyggt;)

Zabbio
0

Ja, framgång uppmuntrar :P Jag kanske till ochmed börjar om på den sdär serien jag påbörjade..gjorde 3 sidor och gav upp..xD Storyn är färdig (5 års rollspelande med samma karaktär ger en ganska god grund till en lång web-comic,..och inte har vi spellat klart än.. :P)

SannaHolmgren
0

Jag har aldrig ritat på datorn annat än när man har lekt i paint eller enkla bild/fotoredigeringsprogram, nu blir jag rikitgt sugen på att prova på.

Jättefina härliga färger, hon ser ut att dansa.

Zabbio
0

..tack..men det är en han..och han skyggar undan för en kniv som just skurit honom i axeln..

*fn* misslyckande… :S

SannaHolmgren
0

Kyss Jag gillar honom!Skäms Fast han är inte vansinnigt maskulin som skulle behövas för att jag ska kunna se skillnad… Långt hår har han med - bevare mig…

Inte ens IRL klarar jag alltid att snabbt se skillnad på män/kvinnor/tjejer/killar/flickor/pojkar emellanåt, så ta inte illa upp.^^

Vad har du för program som du ritar i?

Zabbio
0

står ju i beskrivningen om inget annat..>_>

photoshop

Glorious
0

Tycker som de andra :) Supersnyggt, händerna var bäst! :o (L) bra jobbat!

SannaHolmgren
0

Japp, jättefina händer, och kroppen och kläderna är ju grymt bra gjort. Det är känsla och kunskap i dem, Kyss (men det är detaljer kläder och kropp som gjorde att jag först trodde det var en hon, eftersom kroppen utan huvud ser ut att vara en hon, ansiktet liknar en han däremot.) Flört

Jag vill se fler människor, jag har lätt för att rita barn, men "uppvuxna" människor har jag mycket svårare för, så fortsätt rita och visa så jag kan lära mig mer. Kyss Du är jätteduktig på färgläggning!!!

Mina vuxna brukar se ut som bebisar i ansiktet när jag ritar på frihand, därför har jag inte gjort så många… 

Du har nog missat att skriva in det i beskrivningen (#7) Eller är det jag som inte ser det…?Obestämd

Zabbio
0

Tack :)

Att det är en han är väl rätt tydligt i beskrivningen.. inte att han slyggar för en kniv kanske.. men men :)

SannaHolmgren
0

Nej… Vilket program du ritade i….Tungan ute

Zabbio
0

Aha.. då blev det ett missförstånd på vad vi menade :P