Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-människor
Läst 2079 ggr
Mimmie94
0

Barack Obama

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan

jag har försökt mig på ett porträtt av Barack Obama. Min scaner var för liten för att kunna scana in hela bilden (xD) Så en del av hans överkropp saknas, men inte så mycket :)

Vet att det finns lite små fel, men det är ju bara att öva på. För övrigt så blev jag ganska nöjd, med tanke på att jag har väldigt svårt för ansikten ;)

Glorious
0

Faktiskt likt :) egen stil du har på ditt tecknande :D men du borde kanske titta lite mer på propotioner på alla delar i ett ansikte :)

Mimmie94
0

tack så mycket :)

jo, det är bara att öva och öva :)

Anfa
0

Jättefin :)

Är jättedålig på det här med att teckna människor, men det känns som om munnen, och kanske öronen sitter lite för  långt upp… Men jag vet inte :P

[GunillaR]
0

Man låter sig lätt luras av det man förväntas att se.

Jag menar då att avbilda kända personer. Då är det lätt att enbart koncentrera sig på de markanta delarna i denna persons utseende och därigenom kan det istället bli en karikatyr av vederbörande.

Denna teckning är mer som en karikatyr än ett porträtt. Men är det detta som du eftersträvar så får du högsta betyg. Själv är jag väldigt bra på att avbilda människor men urusel på att göra karikatyrer.

Har du fler kändisar på gång?

Mimmie94
0

#3 det är nog rätt som du säger, hade stora problem med hans form och fick ändra väldigt mycket, Obama är väldigt liten egentligen xD

så ja, munnen eller ja, hakan blev kanske lite stor och öronen kom nog inte precis på rätt plats ;)

#4 Ska jag vara ärlig så vet jag inte så mycket om karikatyr mer än att det brukar bli mer  som ett skämt (?) om du förstår hur jag menar..

Jag tänkte inte så mycket när jag ritade, men fick ett sånt sug i fingrarna när jag såg en bild på han att jag bara lära göra nåt :)