Måla av tävling - 6
Dags för måla av tävling nr. 6!
Tävlingen går ut på att efterlikna motivet på min bild med vilken teknik du än föredrar. Måla eller teckna, med penslar eller pennor, dator eller papper - ditt val!
Den här gången blir motivet sparvhöken (?) som satt i våran häck i somras. Hoppas någon gillar att rita fåglar i alla fall!
"Syftet med tävlingen är egentligen inte att vinna utan att se hur andra personer ritar samma motiv och kanske till och med lära sig något av det också."
Omkring den 15 Februari kommer tävlingen att avgöras, och den som gjort det vinnande bidraget får i uppdrag att annordna nästa tävling.
Lycka till!

Vilken vacker fågel. Jag ska nog försöka vara med på detta, det verkar kul!
Vilket bra forum! Jag har varit med i några dagar och nu sprudlar det av inspiration i mina fingrar, efter fullständig idétorka på några år…
Mmmm…….. fint motiv. Jag gillar rovfåglar väldigt mycket. Den där skulle jag kunna måla i olja, kunde vara intressant.

Kankse kommer med bidrag sen om jag har tid :o) Märker tråden sålänge!
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
oh jag vill vara med xD bara jag kommer ihåg så :)
# 5 - Den var jättefin!

Berätta gärna hur ni har gjort erat bidrag.
Mitt bidrag är påbörjat.
#5 Tack så mycket!

Mitt bidrag. Teckning först i blyerts, stiftpenna och smetat ut linjerna med fingret. Till den "suddiga" bakgrunden har jag använt min stompf, och färglagt har jag gjort med dotterns färgpennor.
Det blir roligare och roligare att använda färg, jag måste nog skaffa mig lite fler kvalitetspennor bara så jag kan exprimentera mer.

Putt!
Kom igen nu och rita, skissa, måla, skulpturera eller vad ni vill, fler bidrag efterlyses…………
Puttar upp tråden…..
Verkar vara väldigt låg fart här inne nu….är det OS som är orsaken tro….
# 11 - Jättefin blev den 
Ja, jag tycker det är dålig aktivitet överallt. Detta förbenade OS!
Och vinnare i denna omgång av rita av tävlingen är…
SannaHolm! Grattis!
Tack till alla som deltagit och lycka till i framtida tävlingsomgångar. Även om bidragen var få så var kvaliten hög den här gången :)

Ojdå. Tack så mycket! Då ska jag fundera lite på vad det kan få bli för någon tävling nästa gång. Återkommer snart.
Grattis Sanna….

grattis grattis :)