Kulays bilder o teckningar
Okej, min bildtråd här då ^^,
Jag ritar grunden på papper, oftast hästar, scannar in och färglägger sedan i gimp 2.6.8 tillsammans med min platta (bamboo fun eller nåt sånt, a6).
Först ut är en häst jag påbörjade igår och avslutade idag. Såna bakgrunder gör jag bara när jag inte har en aning om vad hästen i fråga kan tänkas befinna sig. För ett ridhus behövde den både sadel och träns och det orkade jag inte. Sen tänkte jag sommarbete, men den ser mer arg än glad ut, och ingen häst är väl arg när den precis släppts fri??
Skulle uppskatta lite kritik :)

hej :)
kritik var det. Det jag tycker är bra med den är framdelen och färgsättningen, kanske att det hade behövts nå mer ljusfält i en lite ljusare färg om då förstår vad jag menar…
Sne det som ser lite underligt ut är det högra bakbenet, det är som helt rakt och har ingen has, sen ser det lite kort ut, försök studera bilder på hästar för att se hur skuggor och ljus ligger, det blir avgörande för hur former och rörelser yttrar sig.
Manen och svansen ser lite tunn ut, dom hade också behövt lite mer ljus och form.
Sen kan du ha dom i vilken miljö du vill, det finns många som släpper hästar lösa i ridhus inför löshoppning och liknande så det är inget konstigt med det :) jag har också svårt för det där med bakgrunder så ofta gör jag bara något abstrakt bara för att det inte ska bli vitt.
men fortsätt med det su gör, det ser jättebra ut så långt, du har fått till musklerna jättebra, mycket bättre än det jag har gjort än så länge
#1 Tack! Ska tänka på din kritik nästa gång jag ritar ^^ :)
Blev lite ihoptryckt. Tryck på den lilla ikonen uppe till höger så blir den bättre.
putt