Hur ofta ritar ni?
Som rubriken lyder: hur ofta ritar ni och när? Sitter ni bara hemma och ritar lite då och då eller har ni alltid ett block och pennor med er? Skulle vara kul att veta hur ofta folk ritar tycker jag och kanske veta vad ni brukar rita också? :P
(Visste inte vilken gategori jag skulle lägga det här inlägget i så nån får väl ändra om det blev fel :P)
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
oj, ganska svår fråga egentligen, hmm… jag hade när jag ännu gick i gymnasiet ofta ett block med mig till klasstummet även om det ofta bara låg där så kände jag mig "naken" om jag inte hade det med mig. Någon tråkig lektion brukade sluta med en eller ett par bilder, hade ett par som var lite "kända" i klassen då dom föreställde våran företagandelärare i en lite knivig situation (kan ju tillägga att ingen på hela skolan tyckte om henne)
men annars ritar jag väldigt lite egentligen, jag har inte självförtroendet riktigt och känner ofta inte alls för att rita för resultatet blar aldrig som det jag tänkt mig från början.
men den senaste månaden har jag varit ovanligt produktiv, det har blivit några bilder faktiskt. jag har haft inspiration till att måla/rita, men grejen är den att jag måste ha en bild i huvet innan och sen tvinga mig själv att sätta mig ner, annars blir det inget, och det är just där et har failat för mig. Så i perioder varja år ritar jag rätt mycket och andera blir det inte ens klotter i hörnet på en tidning.
Så det är väldigt olika för min del, ibland har jag ett väldigt tålamod och kan sitta flera dagar med samma teckning, på andra ger jag upp efter att ha dragit första strecket och inte fått det som jag vill. Så det är en humörfråga också. Sen om man har fått en beställning på en bild så är det också mycket lättare att göra det, då blir man som "tvungen" att göra det.
Ritar ganska mycket, något varje dag i alla fall. Har jag en penna och ett papper i närheten kladdar jag nästan på reflex ner det med småskisser, finns något litet på nästan varje sida i mitt skolblock. Har ett ritblock bredvid sängen och brukar rita om jag inte kan sova. Sitter jag vid datorn och blir uttråkad blir det en massa kladd i Photoshop, men inte ens hälften blir sparat, och ännu mindre klart. Så hm, mer kvantite än kvalite på mitt tecknande skulle man kunna säga ^^'
Idag har jag ritat två små hästskisser på ett kopieringspapper som låg och skräpade vid datorn och börjat på en shetlandsponnyteckning i Photoshop. Föröker egentligen undvika att rita hästar så mycket som möjligt… men ibland orkar jag inte :P

Jag ritar bara hos min mamma, och när jag känner för det. Jag har otroligt svårt att börja men när jag väl gjort det kan jag sitta i flera timmar. Jag har såklart bild i skolan också men det är inte samma sak ;)

jag ritar lite när jag får lust… Jag brukar få sånna där "ryck" och rita massa teckningar dagar i sträck…. ibland börjar jag med en men hinner inte klart och då har jag den tills nästa gång… :) För det mesta ritar jag väl ngn teckning var-varannan vecka…
När jag inte har speciellt mycket att göra och om jag kommer på en kul idè brukar jag börja rita lite. Jag ritar inte alls ofta kanske en gång i veckan.

Jag ritar seriöst i perioder, ibland dagligen och ibland med flera månaders uppehåll. Men om det råkar finnas en penna och ett papper i närheten så blir det nästan alltid nån bild på det. Men jag har aldrig skissblock med mig utan det ligger kvar hemma på sin plats. Förr ritade jag uteslutande hästar då det var det enda jag kunde men nu kan det bli lite vad som. Häromdan föddes en and med bläckpenna på en post-it lapp.
Oj, jag är nog en periodare….just nu har jag börjat att rita rätt mycket…inte varje dag, men någon gång under en vecka sen uppehåll några veckor….sen kör jag igång igen….fast nu inför denna period som jag säger, så hade jag inte ritat eller målat på ett par år…
Så det är väldigt hoppigt med mina stunder framför papper eller tavla…

Det blir väl rätt mycket i perioder här med, men sen teckning fördjupning-kursen på gymnasiet så har jag alltid med mmig ett litet block i väskan. :) MAn vet ju aldrig när inspirationen slår till.
Seriösa bilder målar jag väldigt sällan, kanske nån i månaden (om jag inte får ett kreativt ryck) Annars så kladdar jag mest och då blir det nån kladd varje gång jag har föreläsning eller sitter med ett block.
nu är det mycket sällan jag gör det, även fast jag skulle ha mycket inspiration och lust men…det är tiden som inte räcker till . :/ har absolut fullt upp med stuff ända till sommaren med skolarbeten prov etc.
men på sommaren skall jag igen ta itu med målandet. :) om jag hinner.
Make Pasta not War, Vee~

Känner helt klart igen det där med att tiden inte räcker till :) Har så mycket på gång hela tiden. Skulle helt klart behöva lite fler timmar på dygnet!
Jag ritar varje natt och ofta brukar det bli upp mot 3-4 sketcher/natt.
jag brukar rita nästan varje kväll. det är mitt sätt att koppla av och gå ner i varv. för det mesta ritas det hundar och hästar men ibland ritar jag även människor. vissa perioder ritar jag även serier.