Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 4534 ggr
Lazzie
0

Ett par hästar (wip)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på med en hästbild i Photoshop och tänkte lägga ut lite wip bilder här. Ritar efter detta foto, och har än så länget hunnit med att lägga grundfärger, ska börja göra övergångarna mellan dem mjukare nu.

Kritik är välkommen! :)

Lazzie
0

Har börjat fixa halsen och huvudet på den bruna hästen… men jag tror huvudet är lite för kort, hm :/

Noukah
0

Tja, snygg progress!

Det är mindre proportionsgrejer som kan ändras men det går fort med lassot :)
Jag skulle dra ut mulen lite så den blir mer avlång, och sedan även ta ner hela mulpartiet en bit, så nosryggen blir längre. Även göra pannan aningen högre, går med lite klippa-klistra :)

Sen så tror jag det blir riktigt grymt om huvudet på den bruna hästen krymps ner en aning.

Ser fram emot det färdiga resultatet! :D

Lazzie
0

Tack för tipsen! Ska försöka fixa till huvudet nu, får se hur det blir :)

Lazzie
0

Huvudet är lite bättre nu, men när man ändrar en sak så stämmer plötsligt inte massa andra saker XD Har störst problem med bogpartiet just nu (som vanligt :P).

Lazzie
0

Lite små ändringar gjorda. Vet inte om den blev sämre eller bättre ^^'

Hermelina
0

Tycker iof både huvudena var fina (brun hästen) Den första sser lite ut som en ponny och det andra lite mer häst aktigt ;P

Noukah
0

Ah den bruna hästen ser MYCKET bättre ut nu!
Du är på rätt spår med bogpartiet också, var bara noga med att studera musklerna på bringan  och ovanför frambenen. Tur att en vit häst är med på fotot, lättare att kolla efter den då musklerna är mer synliga där :)

Lazzie
0

Har börjat med benen på den bruna hästen och den vita hästens huvud. Fixat en del saker med på den bruna också, bla. gjort halsen kortare.**

#6** Tack :) Hästen är ett fullblod så då passar ett hästaktigt huvud bättre än ponnyaktigt huvud.

#8 Tack. Har inte gjort så mycket mer med bogen än. Men ska försöka hålla koll på musklerna så gott jag kan när jag tar mig an den igen :)

Hermelina
0

Så fint det blir! Men jag får kännslan av att den bruna hästen är ett varmblod  :P Det är fint det också, men jag tycker fullblod är lite nättare nästan, eller iallafall galopphästar som jag är van vid :o) Det beror ju på hur dom tränats hahaha xD

Lazzie
0

En liten uppdatering, tror att jag är nöjd med halplaceringen på den bruna nu i alla fall. Har aldrig att jag hållt på med en bild så här länge D: Vet inte vad som flugit i mig XD
**
#9** Tror att hästarna på bilden jag ritar av är ridhästar, så de är nog inte lika vältränad som hästarna som tävlar galopp. Men den bruna ser nättare ut på fotot än på min bild i alla fall ^^'

Gemela
0

Ser ut att bli jättebra! :D

(Såg att bilden var från deviantart, men har du någon egen sida? :P)

SannaHolmgren
0

#10 Man kan aldrig jobba för länge på en bild. Så småningom kanske du kan måla bakgrund till dina hästar. Lite blått vatten, lövträd och solljus som lyser ner mellan.  Det har hänt att jag har fortsatt måla eller teckna på mina bilder efter flera år, med jättebra resultat.

Lazzie
0

Hade nästan glömt bort den här bilden. Men jag pillade lite med den igen igår. Har lagt till en provisorisk bakgrund också.

#11: Japp, jag har en dA sida. Här.
#12: Kanske inte. Problemet brukar bara vara att jag tröttnar på bilderna om jag inte gör klart dem direkt.