Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 1996 ggr
fiffiluren
0

Plattan krånglar

Min Ritplatta (Wacom Bamboo Fun) krånglar, den funkade fint i går (eller när jag nu använde den sist), men inte nu.

det funkar inte med pennan, ingen sida av den. Men har man den på touch on så funkar det att flytta pekaren med fingrarna. Är det nå fel på pennan?

Jag tyckte att jag såg en ruta tidigare om något som kan ha haft med plattan att göra men jag var snabb att ta bort den och hant inte registrera vad det var. Tror ni jag måste installera om plattan? Eller behöver jag en ny penna?

Kanske är en luddig beskrivning?

fiffiluren
0
fiffiluren
0

och nu funkar den inte!

den där rutan jag surrade om tidigare har med plattan å göra, det är något om att den inte svarar eller något sånt, måste antagligen installera om den, eller byta stift i pennan. Kan det vara något sånt?

Desvärre har jag hundra20 mil till både installationsskiva och ersättningsstift. Så jag får väl vara utan plattan ett tag då Skrikandes

Zabbio
0

Prova att installera om, drivrutiner kan du hitta på nätet :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

fiffiluren
0

den har fungerat igen nu i ett par dagar, det är som om den stänger av kontakten med datorn… eller nåt. Kan inte installera om den för tillfället men jag tror jag gör det när jag kommer hem sen

Zabbio
0

Kan det vara fel på usb porten?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

fiffiluren
0

nej, det tror jag inte, för jag kan koppla andra grejer i den porten och det fungerar som det ska.