Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 7010 ggr
Schnigel
0

Olika tecknarstilar?

Hej, har som projektarbete i skolan att lära mig en ny tecknarstil, tex Manga. Men har redan tecknat manga nu i ca 7 år och försöker komma ifrån det, men vet inte vad det finns för några kända. Har förskt leta på google men hittar inget.. Skulle bli jätte glad för lite tips! Oskyldig

Azmaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

prova kinesisk pensel målning eller vad det nu heter :P väldigt intressant målar stil än vad vi västerlänningar är vana vid. prova leta på google om chinese brush painting så hittar du. :)

Make Pasta not War, Vee~

Schnigel
0

Ahh tack för tipset! ska kolla upp det. Kan man teckan det i photoshop tror du? ^^

Sehvrin
0

Du kan ju försöka rita i västerländsk seriestil Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Azmaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 det har jag ingen aning om eftersom jag inte vet så mycket om photoshop. Men jag tror det går bäst om man utgår från de ursprungliga målarsättet. alltså med pensel och bläckfärg. Jag har provat det en gång och jag tyckte det var kul ^^^

kan visa en bild på mitt försök som exempel där ja använde svart bläck på ett tunnare och special papper. :)

Make Pasta not War, Vee~

MiniAndMe
0

#4 - OMG!! Så fiiiin! <33

Schnigel
1

Sehvrin: Hahah avd är det då? XD

Schnigel
0

Sehvrin: Hahah avd är det då? XD

Azmaria: Wow vad snyggt det blir! Ok hade tänkt använda mig av photoshop eller blyert och inte nya matrial, är inte så bra på att måla heler :( Men det där får bli ett projekt någon annan gång i livet! :D

Azmaria
0

#5, haha, tackar ^_~

#7: tackar, ^^ aha, då förstår jag om ni bara ska använda med pennan eller data(lr vad det är för krav ni har)men det är inte så mycket denhär stilen kräver bara några få penseldrag så voilá är de färdigt. xD så värt ett försök är ju alltid kul ^^

#8: däär sa du något :D de kan jag också ta och tipsa om som tecknar stil. och där räcker ju både pennor och photoshop till ^^

Make Pasta not War, Vee~

monsterblom
0

realistiska porträtt

Mimmie94
1

Som #4 sa om bläck är kul, man kan också använda flytande tusch, jätte roligt :D

Schnigel
0

Oj förlåt, har glömt att kolla här på ett tag, tack för tipsen! kom på en annan ide :P men ska nog testa kinesisk pensel målning någon gång i framtiden :D

[Next]
0

Kubistisk / surealistiska stilar är häftiga :)