Måla för målandets skull
Hej, finns det någon annan som kan känna igen sig i det här?
Jag har kommit på mig själv med att stressa över att någonting inte ser exakt ut som förlagan/eller verkligheten.
Hängde upp mig på detaljer och tecknandets/målandets teknik och teori till den punkt när jag inte längre tyckte att det var så kul att måla eller teckna.
För min del så var det bra att "bara" måla för målandets skull, för att det är kul att leka med färg och linjer.

Så här är en liten tråd för sånt man bara gör och som kanske ser ut lite hur som helst.
*EDIT* Eller som i det här fallet; ser ut lite hur som helst och inte ännu är färdiga.

Jo detaljer är en plåga ibland, jag är en fruktansvärd perfektionist. Men som du säger så är det bra att släppa loss ibland, och bara teckna/måla.
Sedan så har jag aldrig kommit till den punkt i tecknandet/målandet att jag inte tyckt att det har varit kul att måla p g a det, jag blir däremot stressad när jag inte kan måla. Om det är stressigt en längre tid så kan jag inte teckan/måla, och det i sin tur gör mig ännu mer stressad då tecknandet/målandet känns som ett tvång - eftersom jag tecknar rätt ofta i vanliga fall. Ond cirkel där, haha :P
Och det där var för övrigt en väldigt fin bild, även om den inte är klar. :)
#1 Menar du att du liksom slår knut på dig själv i kampen att få det som du tänkt från början?
Tack för komplimangen för bilden, den är inte klar, det går framåt, men segt, jag har ändrat på lite grejer och mycket ska till på tavlan.
Däremot fick jag ett ryck och målade en helt annan tavla idag, bara för att det är så kul att göra någonting opretentiöst,liksom.
Jag tog lite bilder under arbetets gång. :)
här har vi en bild med den lilla kolskissen

Talgoxe på semester i Afrika? Jätteläcker!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
haha, ja, varför inte? :) Eller bara hänger lite med sin kompis.
Tack för komplimangen