Johanna K:s alster
Då jag är för lat för att skapa en ny tråd för varje ny bild jag gör så skapar jag en tråd för alla mina bilder ;)
Först ut en bild på en falk.
Denna bild är gjord i Photoshop CS2 och fågeln är gjord med nästan enbart pensel med 100% Opacitet (smetverktyget, oskärpa och skugga användes bara någon gång vardera)
Jag la inte ner så mycket energi på den (speciellt inte bakgrunden som jag gjorde på några minuter ^^') för jag är just nu mitt inne i en lång "art block" och jag ville bara rita något så jag hittade en bild som jag tyckte om och använde den som referens.
Var snälla och var inte allt för hårda med er kritik på den här bilden ;)
Härlig bild! Skulle dock vilja se lite mer luft framför den. :)

jättefin! :D

Jätte fin, men jag tycker backgunden är lite för starka färger så den snor lite av rampljuset från fågen.
#1,2,3 Tack för kommentarerna =)
Här kommer nästa bild som jag ritade mitt i natten för att jag inte kunde somna om…
Det är en reaktion på varghatet som finns här i Sverige, för jag förstår mig inte på de som vill ha en nollvision på rovdjur. Om man vill ha en längre historia bakom bilden så kan man läsa här.
Väldigt fin!
Jag kan förstå varghatet, men jag tycker det är fel. Tänk dig om du hade en häst som blev dödad av en varg, vad skulle du känna då? Eller om du hade ett barn eller så och hela tiden var livrädd att vargen skulle ta henne när hon var i skogen. Men det finns ju inte så många vargar nu tyvärr :/
#5 Jag skulle förmodligen känna hat mot vargindividen som gjorde det, men inte mot hela arten och sedan skulle jag skylla på mig själv en hel del för att jag inte hade stängslat tillräckligt bra. Det är vad jag tror att jag skulle känna. Man måste se det hela i ett större perspektiv också, för de stora rovdjuren är väldigt viktiga ur en ekologisk synvinkel. Så ingen nollvision på varg för min del oavsett om jag får djur tagna av den eller ej. Och om man slutade med tjuvjakten kanske man skulle kunna ha skyddsjakt lite oftare på de individer som tar tamboskap . Menmen, jag ska inte ge mig in i en djupare vargdiskussion på den här sidan också…. räcker att jag är det på svensknatur…. ^^'
Tack för kommentaren, förresten =)
"En blommande dalek"
För er som är bekanta med den brittiska scifi-serien "Doctor Who" så ser den här bilden väldigt fel ut, och det är den.
För er andra så kan jag lite kort förklara att dalekerna är en av de ondaste skurkarna i Doctor Who och de åker runt i sina mekaniska rustningar (som ser ut som stora salt- och pepparkar) och deklarerar sina avsikter, åtminstone när avsikten är "EXTERMINATE!" vilken den är väldigt ofta, de är också väldigt bra på just detta.
Vad daleker inte gör är att blomma.
Bakgrundshistorian till den här bilden är att jag hade en dröm där en massa daleker dök upp typ överallt och bland annat så fanns några i en blommande körsbärsskog och blommade. Dock var de precis lika otäcka som förut…
Bilden är mer en kladd än nåt annat, då jag kände att jag behövde flytta ut tanken på blommande daleker ut ur mitt huvud, men jag har lagt ner hyfsat mycket energi på själva daleken.
(PS. Skulle nån snäll medarbeteare kunna byta namn på tråden till "Sehvrins alster"? Jag har ju bytt användarnamn)
Har suttit och lyssnat på muntliga presentationer i två dagar nu (och gjort en presentation själv) och då var det ju alldeles utmärkt att sitta och rita. Lyckades få ihop fyra bilder jag blev rätt nöjd med (för att vara skisser)
De första två är bara gulliga djur (har ingen aning vilket djur den andra ska föreställa)
Den tredje bilden är en av huvudkaraktärerna från en historia jag håller på att skriva när han var tonåring. Nämligen Ondskans Furste. (Texten i rutan säger: "När Fursten var ung tog han över sin Fars tron efter dennes tragiska bortgång")
I bild nummer fyra så har vi Fursten igen, den här gången lite äldre och ute på promenad med sin armé. Den scenen utspelar sig troligen kort före Ondskans Fall då faktiskt all ondska i hela världen besegrades och Fursten slängdes i en fängelsehåla för att ruttna i all framtid. Ödet ville dock annorlunda (Om man vill läsa Ondskans Reservat, där Fursten är en av huvudkaraktärerna, så kan man titta här)
Anledningen till att jag har ritat Fursten är att jag skulle vilja försöka göra en serie av Ondskans Reservat och jag försöker hitta en stil som passar mig och den.
En av mina kompisar (moondancer här på ifokus) har brutit benet. Idag hälsade jag på honom på sjukhuset och gav honom den här bilden och två olika sorters muffins (8 av varje, men sen åt jag upp en
)
#9 hehe, vad söt.
Min blogg: SweGizmo.se
#10 Tack ^^
Har lyckats vara rätt kreativ på senaste tiden och lyckats göra två bilder i samma stil.
Båda bilderna är en reaktion på rovdjursjakten i Sverige.
Den här första bilden har jag postat i en annan tråd också och den handlar om varg (mer ingående beskrivning om bakgrunden till bilden finns på deviantart)
"Bloody Winter"
Den andra bilden handlar om lodjur och det är första lodjuret jag någonsin ritat, så jag är rätt nöjd med det. (har skrivit mer om bakgrunden till den här bilden på deviantart också)
"Catch me if you can"
Ytterligare en bild i samma serie. Den här gången handlar det om björnen.
Jag har egentligen ingenting emot björnjakten i Sverige, utan den här gjorde jag mer för att jag har bestämt mig för att göra alla våra fyra stora fyrbenta rovdjur i den här stilen.
"Come if you dare"
Ett födelsedagskort till en kompis som hade födelsedagsfika idag, som även råkar vara "the velociraptor awareness day". Raptorn på bilden kommer från Marvels "Runaways" och heter Old Lace.
Det syns nog inte så mycket här, men bilden är gjord i flera delar. Jag vek nämligen ett papper i tre för att göra kortet och utnyttjade två till bilden:
Första delen använde jag för att göra gräset och större delen av raptorn som jag klippte ut men såg till att de fortfarande satt fast i pappret. Bakbenen målade jag på bakgrunden, men gjorde en skåra så jag kunde ha en bit av bakbenen framför kroppen. Nosringen är en separat del som jag målade med silverfärg och sedan svartfärg över.
Jag använde promarkers för att färglägga.
Samma kompis som fick kortet här ovan bad för ett tag sen om en bild på en sovande drake på ett stående A4.
Mediumet som jag använde var Derwents Inktense färgpennor. De var faktiskt väldigt roliga att arbeta med och detta är första riktiga bilden jag använt dem i.
#16 Väldigt fin drake! Bilden ger en mysig och lite rofylld känsla. Något jag däremot kommer att tänka på är att bakgrunden (därvid ryttaren är) borde vara mörkare med tanke på hur du har skoggat draken :P
#17 Tack =)
Jag håller inte riktigt med din kritik, för jag ville få fram känslan perspektiv - att bakgrunden var rätt långt borta/långt ner. Hade jag gjort den mörkare så tror jag att bakgrunden hade kommit närmare, snarare än längre bort.
Jag uppskattar dock kritiken, även om jag inte håller med 
Den här bilden gjorde jag lite snabbt i tusch (med skiss i blyerts), och tillsatte lite glitterlim för effektens skull
.
Jag använde den på ett tack-kort till biblotikerierna på Linköpings bibliotek, då en supersnäll biblotikarie lät mig låna en bok en period längre än vad jag egentligen fick, så jag kunde berätta slutet av den på berättarkvällen.
Boken i fråga var Meredith Ann Pierces "Eldbäraren" som handlar om enhörningar, och därav enhörningen på bilden. Jag lämnade kortet så det stack ut ur boken och jag hoppas de hittade det och blev glada över det